Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر مهدی فتحی روز شنبه گفت: هم اکنون هیپنوتیزم به عنوان یک فن درمان در برنامه آموزشی یا کوریکولوم آموزش پزشکی عمومی، روانپزشکی، روان درمانی، بیهوشی، مامایی، روانشناسی و طب مکمل گنجانده شده است.

وی ادامه داد: کلینیک هپینوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نخستین نمونه از نوع خود در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک فوق تخصص بیهوشی گفت: کلینیک در فضایی به مساحت 100 مترمربع شامل چند اتاق برای ویزیت و درمان بیماران و همچنین آموزش گروههای پزشکی و مجهز به اتاق آموزش از راه دور است بطوری که دانش آموختگان علوم پزشکی می توانند در این چارچوب از آموزشهای مرتبط بهره مند شوند.

وی همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد را قطب هیپنوتیزم در ایران توصیف و بیان کرد: کلینیک هیپنوتراپی علاوه بر اینکه خلاء درمانهای هیپنوتیزمی را در مشهد پاسخگو خواهد بود، زمینه اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی را برای دانش آموختگان و محققان حوزه هیپنوتیزم فراهم می کند.

دکتر فتحی گفت: اکنون هیپنوتیزم حوزه های وسیع درمانی را در برمی گیرد و اصولا هر جایی که ارتباط پزشک و بیمار تعریف می شود هیپنوتیزم می تواند به عنوان یک رویکرد ارتباطی و درمانی بکار گرفته شود و به بیماران خدمات ارائه دهد.

هپنوتیزم کاربرد شناخته شده وسیعی در درمان بیماریهای مختلف از جمله اختلالات اضطرابی، در طب زنان و زایمان، دندانپزشکی، مداخلات روانشناختی و حین و بعد از عملهای جراحی نیازمند بی دردی دارد.

ایران قطب هیپنوتیزم آسیا است بطوری که تعداد جراحیهای انجام شده با استفاده از روش هیپنوتیزم در ایران از آمار کل کشورهای آسیایی بالاتر است. طی 15 سال اخیر افزون بر 350 جراحی با استفاده از روش هیپنوتیزم، بدون استفاده از داروی بیهوشی و بی حسی در ایران انجام شده که بیشتر آنها در مشهد صورت گرفته اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام رضا ایران بیمارستان مشهد آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند

یحیایی گفت: از آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان سه هزار و ۹۵ نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: از کل مراجعان به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه ۳۹۶ مورد در اثر حادثه ترافیکی و ۳۱ هزار و ۸۱۳ مورد به دلیل سایر بیماری‌ به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه مراجعه داشتند و در این مدت ۵۱۸ مورد عمل جراحی در بیمارستان های دانشگاه انجام شد.

یحیایی یادآور شد: از آغاز سال نو ۱۰۵ نوزاد در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان چشم به جهان گشودند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • دومین دستگاه سونوگرافی پرتابل در بیمارستان دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد