Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: برای پخت چیز کیک ژلاتینی این شیوه بهترین راه است.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ژلاتینی

کیک اسفنجی (طبق دستور داده شده)

۱ قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین

نصف پیمانه شیر

سه‌چهارم پیمانه شکر

۳۰۰ گرم پنیر ماسکارپونه

سه‌چهارم پیمانه خامه صبحانه

سس شکلات برای سرو

طرز تهیه چیز کیک ژلاتینی

کیک را طبق دستور داده شده آماده کنید و بعد از سرد شدن کامل به فاصله یک سانتی‌متر از لبه، کیک را با چاقو دور تا دور برش بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داخل کیک را خالی کنید و مراقب باشید کف کیک سوراخ نشود.

در ظرفی نسوزی یک‌دوم پیمانه شیر سرد را با پودر ژلاتین مخلوط کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند تا ژلاتین بشکفد. سپس روی بخار آب در حال جوش قرار دهید تا ذوب شود.

در این مدت باقی‌مانده شیر و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شیر گرم و شکر ذوب شود. سپس ژلاتین ذوب شده را به آن اضافه کنید و مایه را از روی حرارت بردارید.

پنیر ماسکارپونه و خامه صبحانه را با همزن برقی بزنید تا یکدست شود. مخلوط شیر و ژلاتین را به تدریج اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکدست شود و مایه را نیم ساعت در یخچال قرار دهید و هر ۱۰ دقیقه یکبار هم بزنید تا مایه غلیظ شده و حالت نیم‌بند پیدا کند.

مایه آماده شده را داخل حفره خالی شده کیک اسفنجی بریزید و مجددا ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد، سپس آن را با سس شکلات تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی

مواد لازم

۳ عدد تخم مرغ

سه‌دوم پیمانه سرخالی شکر

یک‌هشتم قاشق چای‌خوری وانیل

۱ قاشق سوپ‌خوری آب جوش

یک پیمانه سرخالی آرد

نصف قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. زرده تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی بزنید تا شکر کاملا محو و زرده کرم‌رنگ و کشدار شود. آب جوش را به زرده تخم مرغ اضافه و همزمان با همزن برقی هم بزنید تا مایه یکدست شود.

در ظرف دیگری سفیده‌های تخم مرغ را با پره‌های تمیز و عاری از هر گونه چربی بزنید تا فرم بگیرد. مخلوط زرده را به سفیده اضافه و با لیسک به آرامی هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط و الک کنید و طی سه مرحله به مخلوط تخم‌مرغ اضافه و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود.

کف قالب ۲۳ سانتی‌متری را با کاغذ مومی بپوشانید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و با پالت روی آن را صاف کنید و چندین بار به آرامی روی سطح کار بکوبید تا حباب‌های هوای اضافی خارج شود.

قالب را در فر گرم شده با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید تا حدود نیم ساعت بپزد. سپس از فر خارج و اجازه دهید کاملا خنک شود. به وسیله پالت از دیواره جدا و کیک را از قالب بیرون آورده و کاغذ آن را جدا کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: زرده تخم مرغ حفره چربی شیوه کیک عکس فیلم تجاوز دختر کشته مدرسه مرد مشهور دستگیر شیطان صفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # فست فود سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • امکان ندارد گروه ایران را حدس بزنید!
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • هفت تصویر عجیب که ذهن را به چالش می‌کشد؛ دقت چشم و ذهن خود را محک بزنید!
  • (ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار