Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی گفت: در ۳ سال گذشته ۲۵ گروه در دروه رشد مقدماتی مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اصفهان پذیرش شدند که ۲۰ شرکت وارد گروه رشد شده و به تولید رسیدند. ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، داروهای گیاهی هزاران سال است که برای درمان بیماری‍‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توانایی‌های بهبودی و ترمیمی انواع مختلف گیاهان دارویی بسیار چشمگیر و شناخته شده هستند.

با پیشرفت علم، قدرت هر چه بیشتر گیاهان دارویی هم برای درمان انواع بیماری‌ها آشکارتر می‌شود. بر این اساس گونه‌های مختلف گیاهان دارویی به صورت تازه و خشک درسراسر جهان برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وسعت و تنوع آب و هوایی در کشور ایران منجر شده است تا از لحاظ تعداد و تنوع گونه‌های ارزشمند دارویی در دنیا از جایگاه خاصی بر خوردار باشد به گونه‌ای که تاکنون صدها گونه گیاه دارویی با خواص بسیار موثر را به دنیای امروز معرفی کرده است.

برخی نخبگان و ایده‌پردازان شاید ایده‌هایی جذاب و کارامد داشته باشند که با اندکی کمک و نشان دادن مسیر به آنها  بتوانند گامی موثر در عرصه تولید انبوه بردارند.

در این راستا مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اصفهان نخستین موافقت قطعی تاسیس مرکز رشد در دانشگاه‌های آزاد اسلامی را دریافت کرده است.

مرکز رشد فناوری فر‌ورده‌های گیاهان دارویی در سال 1388 از طرف وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفت. در این سال مجوز راه‌اندازی دریافت شد. در سال 1394 موفق شد موافقت اصولی مرکز رشد را از کمیته مشترک وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بگیرد و در سال 1397  با امضای وزیر بهداشت، با  تاسیس مرکز رشد موافقت شد.

مدیر مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی در این زمینه  اظهار داشت: از  اهداف راه‌اندازی این مرکز استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه در حوزه تخصصی گیاهان دارویی و راه‌اندازی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در تولید فراورده‌های گیاهان دارویی است. 

صفوی با اشاره به حوزه‌های فعالیت‌های این مرکز بیان کرد: این مرکز در حوزه های آرایشی_ بهداشتی، مکمل‌های غذایی از انواع ویتامینه و کاهش وزن، خوراک‌های دامپزشکی و بیماری‌های خاص دامپزشکی، صنایع غذایی برای تولید غذاهای فراسودمند، بیوتکنولوژی، کشاورزی و طب سنتی فعالیت می‌کند.

مهم‌ترین ماموریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان گسترش گیاهان دارویی استبزرگترین باغ آکادمیک گیاهان دارویی کشور در گیلان ایجاد شدپارک گیاهان دارویی در اردبیل ایجاد می‌شود

آموزش  و سنجش ایده‌ها قبل از ورود به بازار کار

شاید فکرهای جدید در ذهن افراد زیادی وجود داشته باشد اما آیا فقط نظر و ایده در این راه کافی است؟ تولید و راه‌اندازی شرکت اصول و قواعد خود را دارد. اینکه این ایده چقدر در بازار کار موفق هست و چه تضمینی وجود دارد که مورد استقبال مردم قرار بگیرد، اینها همه مواردی است که برای راه‌اندازی یک کسب و کار باید مدنظر قرار بگیرد.

مدیر مرکز رشد فناوری فراورده‌های گیاهان دارویی در خصوص فعالیت‌های آموزشی این مرکز تصریح کرد: مرکز رشد به منظور توانمندسازی شرکت‌های زیرمجموعه، دوره‌های آموزشی برای شرکت‌ها درنظر گرفته است تا آنها بتوانند در مراحلی که هستند از پتانسیل خود به خوبی استفاده کنند و از قوانینی مانند تجارت، ثبت شرکت و مالیات اطلاع پیدا کنند.

وی گفت: در مرکز رشد فناوری فراورده‌های گیاهان دارویی 2 دوره آموزشی به نام‌های رشد مقدماتی و رشد برای ایده‌پردازان برگزار می‌شود. تیم‌های پذیرش شده در دوره رشد مقدماتی باید حدود 60 تا 70 درصد از کار پژوهش خود را انجام داده باشند.

صفوی افزود: این گروه در یک دوره بین 6 تا 9 ماهه شرکت می‌کنند تا درصد باقی مانده از پروژه خود را به اتمام برسانند. در این مدت زمان آموزشی ایده‌پردازان درصد نقص پروژه خود را تکمیل کرده و وارد دوره رشد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره رشد مقدماتی تیم پذیرش شده، ولی در دوره رشد الزاما باید شرکت داشته باشند. در این مرحله هویت حقوقی دارند و تا 5 سال می‌توانند در مجموعه مانده و از حمایت های مرکز استفاده کنند.

مدیر مرکز رشد فناوری فراورده‌های گیاهان دارویی با بیان اینکه هر فردی با هر ایده‌ای در دوره ابتدایی پذیرفته نمی‌شود و ایده داوری می‌شود،  بیان کرد: در 3 سال اخیر 25 گروه در دروه رشد مقدماتی پذیرش شدند که 20 شرکت وارد گروه رشد شده و به تولید رسیدند.

وی با اشاره به رویکردهای دوره‌های رشد مقدماتی اظهار داشت: در این دوره 3 رویکرد تکمیل ایده، بازاریابی ابتدایی محصول و تکمیل تیم‌کاری اتفاق می ا‌فتد و ممکن است ایده‌پرداز متوجه این امر شود که در بازار قادر به رقابت نیست.

حمایت مالی و غیرمالی مرکز از تیم‌های ایده‌پرداز

این درست است که محصولات جدید مشتری خود را دارند ولی آنچه مسلم است، شرکت‌های تازه متولد شده برای بقا در بازار کار و رقابت با رقبای احتمالی خود بیش از هرچیزی نیاز به حمایت دارند.

صفوی در این رابطه بیان کرد: در هر 2 دوره آموزش وجود دارد و در هر دوره دفتر اداری شرکت در اختیار ایده‌پرداز قرار می‌گیرد و تاجایی که امکان داشته باشد محل تولید در داخل دانشگاه نیز در اختیار این گروه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در دوره رشد مقدماتی تا سقف 100 میلیون ریال به صورت نقد از تیم حمایت می‌شود  و در دوره رشد هم تا سقف 300 میلیون ریال نقدی مرکز رشد می‌تواند از تیم ایده‌پرداز حمایت کند‌.

مدیر مرکز رشد فناوری فراورده‌های گیاهان دارویی با اشاره به حمایت‌های اعتباری تصریح کرد: در دوره رشد 300 میلیون ریال به صورت اعتبار با عناوین فضای اداری و فضای کارگاهی به تیم تخصیص داده می‌شود که در این رابطه وجه نقدی رد و بدل نمی‌شود.

حمایت و رشد ایده‌های این گروه از جوانان که تنها سرمایه آنها فکر نوی آنهاست و تبدیل آن به محصول مورد نیاز جامعه، شاید یکی از راههای اقتصاد مقاومتی و تولید کالا با قیمت مناسب باشد، محصولاتی که احتمالا برای وارد کردن آتها و یا مشابه آنها نیاز خرج کردن ارزهای فراوانی باشد.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق بازدید کرد.
 
 حاج حسینی ضمن بازدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.


وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • نایب قهرمانی دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد، موفق به کسب دومقام در مسابقات بین المللی روبوکاپ شد
  • شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران