Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@10:23:22 GMT

◄ ماموت به ثبت‌نام کنندگان جواب سربالا می‌دهد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۸۵۸۱

◄ ماموت به ثبت‌نام کنندگان جواب سربالا می‌دهد

تین‌نیوز | 

در پی تعویق در تحویل تریلی‌های شرکت ماموت که در چارچوب طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل انجام‌شده بود، جمعی از رانندگان تریلر که از سال گذشته برای تحویل محصولات این شرکت ثبت‌نام کرده بودند و پول واریز کرده بودند در مقابل این شرکت در ساوجبلاغ البرز تجمع کردند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، نماینده این رانندگان گفت: دولت قبلاً طرحی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی داده بود که ما هم براساس همان طرح، دی‌ماه سال 96 یک‌سوم قیمت یک تریلر را به‌حساب شرکت ماموت واریز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راننده خاطرنشان کرد: در آن زمان قیمت هر خودرو 460 میلیون تومان بود، ما هم 170 میلیون تومان واریز کردیم تا مابقی را پس از دریافت تریلر به‌صورت وام پرداخت کنیم.

او ادامه داد: قرار بود خودروها نهایتاً تا مردادماه امسال به ما تحویل داده شود؛ اما باگذشت 6 ماه هنوز خبری از خودرو نیست و وضعیت ما هم مشخص نمی‌شود.

این راننده درخصوص چرایی این اتفاق گفت: شرکت ماموت اعلام کرده در طول این مدت قیمت هر تریلر از 460 میلیون تومان به یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده و برای دریافت ماشین باید مابه‌التفاوت آن پرداخت شود.

او افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم نزدیک به 300 نفر با این مشکل مواجه شده‌اند و الان هم 100 نفر از سراسر کشور مقابل این شرکت تجمع کرده‌اند.

این راننده خاطرنشان کرد: بنده سال گذشته برای شرکت در این طرح ماشین خود را به امید دریافت ماشین نو به قیمت 130 میلیون تومان فروختم و الان قیمت همان ماشین به 500 میلیون تومان رسیده؛ اما در این مدت شرمنده خانواده‌ام شده‌ایم و قادر به تأمین مخارج زندگی نیستیم.

او بابیان این‌که نمایندگان ماموت به ما جواب سربالا می‌دهند، گفت: از مسئولان درخواست داریم این مشکل ما را حل کنند یا پول ما را پس بدهند یا به هر سه نفر ما یک ماشین بدهند تا ما برای خودمان چاره‌اندیشی کنیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ماموت طرح نوسازی ناوگان رانندگان تریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت

توجه به نگهداری و تعمیرات تجهیزات به‌ویژه دستگاه‌های پیچیده، حساس و گران‌قیمت از تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور به سازمان‌ها جلوگیری می‌کند. ماشین‌آلات دوار نقش حیاتی در فرآیند تولید پایدار نفت و گاز دارند، به‌تازگی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار که در اختیار و انحصار شرکت‌های آمریکایی و آلمانی بود، دست یافت.

به گزارش شانا، در صنایع نفت و گاز، از ماشین‌آلات و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود که بعضی از آنها تجهیزات ثابت است و برخی نیز به‌طور دائم در حال حرکت و چرخش هستند. این تجهیزات شامل انواع توربین‌های گازی و بخاری، انواع کمپرسورها، پمپ‌های سانتریفوژ و رفت و برگشتی، گیربکس‌ها، انواع فن‌ها و دمنده‌ها می‌شوند و درواقع، هسته مرکزی هر صنعت از جمله صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را همین تجهیزات تشکیل می‌دهند.

در شرایط کنونی کشور به دلیل تحریم‌ها، بیش از گذشته نیازمند حفظ سرمایه‌های اقتصادی و توجه به مقوله نگهداری و تعمیرات این سرمایه‌ها در بخش‌های مختلف سازمان هستیم. سیستم‌های نگهداری و تعمیرات در این تجهیزات هزینه‌های تمام‌شده محصول را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد و در دنیای رقابتی کنونی اهمیت ویژه‌ای یافته است که از جمله مهم‌ترین آنها تعمیرات بر اساس شرایط کارکرد ماشین است که اصطلاحاً پایش وضعیت نامیده می‌شود. در این رویکرد با توجه به شرایط ماشین در حال کار، برای مثال تحلیل سیگنال‌های ارتعاشی تولیدشده به‌وسیله ماشین، عیوب احتمالی تشخیص داده خواهد شد و در اولین فرصت و پیش از ایجاد خرابی یا توقف ناگهانی سیستم، برنامه‌ریزی لازم برای رفع عیب انجام خواهد شد.

پایش وضعیت تجهیزات دوار در صنعت نفت و گاز می‌تواند در جانمایی به‌موقع و هوشمندانه تجهیزات، کاهش تعمیرات و نگهداری‌های برنامه‌ریزی‌شده، بهبود و بازگشت درآمد، دسترس بودن تجهیزات، هدررفت سرویس‌های خدماتی، کاهش ریسک خرابی تجهیزات و بهبود وضعیت کاری نیروهای عملیاتی مؤثر باشد.

هم‌اکنون فناوری سامانه‌های پایش وضعیت ماشین‌های دوار همچون کمپرسور در دنیا در انحصار شرکت‌هایی همچون بنتلی ‌نوادا آمریکا و پروگناست آلمان است، اما به‌تازگی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با حمایت و همکاری دانشگاه صنعتی شریف و صنعت کشور با قیمتی حداقل دو برابر کمتر از قیمت نمونه خارجی توانسته به این دانش فنی دست یابد.

سامانه ایرانی پایش وضع ماشین‌های دوار با عنوان «گوبراس» در شرکت داده‌کاوان هوشمند نارگان طراحی و ساخته شده است. این شرکت به‌تازگی به‌عنوان استارت‌آپ آینده‌دار حوزه نفت و گاز در گزارش سالانه شرکت StartUs Insights معرفی شده است. شرکت StartUs Insights، یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین مؤسسات علمی ‌و پژوهشی است که گزارش‌های سالانه‌ای در زمینه رشد و پیشرفت استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. شبکه جامع این شرکت در پایش و بررسی عملکرد استارت‌آپ‌های نقاط مختلف جهان، این شرکت اتریشی را به بزرگ‌ترین و معتبرترین بانک داده شرکت‌های نوظهور در جهان بدل کرده است.

این مؤسسه (شرکت StartUs Insights) در گزارش اخیر خود به بررسی روندهای صنعت نفت و گاز در سال ۲۰۲۴ پرداخته است و ۱۰ روند مهم این صنعت را شناسایی کرده است. این مؤسسه در این گزارش به مطالعه و بررسی بیش از ۲۰۸۶ استارت‌آپ در این حوزه‌ها پرداخته و در هر حوزه، دو شرکت موفق را از منظر «توسعه محصولی آینده‌دار» انتخاب و معرفی کرده است. نویسندگان در این گزارش، فناوری‌های تعمیرات پیش‌گیرانه هوشمند را یکی از ۱۰ روند اصلی صنعت نفت و گاز برشمرده‌اند. شرکت داده‌کاوان هوشمند نارگان (دیتال) با محصول پایش وضعیت کمپرسور با نام تجاری گوبراس (که در زبان پارسی میانه به‌معنای نگهبان هوشیار است) در این گزارش به‌عنوان یکی از استارت‌آپ‌های آینده‌دار این حوزه معرفی شده است.

شرکت دیتال در طول سه سال گذشته موفق به ساخت سه محصول تجاری برای پایش وضعیت کمپرسورهای رفت‌وبرگشتی، کمپرسورهای سانتریفیوژ و توربین‌های بخار و گاز شده و رفرنس‌های موفقی را در صنایع نفت و نیروگاهی ایجاد کرده است.

این استارت‌آپ دانش‌بنیان هم‌اکنون محل فعالیت بیش از ۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور است. این شرکت افزون بر موضوع پایش وضعیت تجهیزات دوار، در حال توسعه پلتفرم میدان نفتی دیجیتال برای میدان سپهر جفیر است. این سامانه که مطابق استانداردهای روز دنیا، برای نخستین در ایران در حال توسعه است، می‌تواند با پایش و بهینه‌سازی فرآیند حفاری و تولید، بهره‌وری میدان را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در تربت جام
  • سرانجام برگزاری کنسرت در استان بوشهر به کجا رسید؟
  • هدآپ دیسپلی چیست؟ طرز کار، مزایا و هر آنچه باید بدانید
  • آمار شرکت‌کنندگان در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ انتشار کارت از دوشنبه
  •  جذب ٣٠ همت اسناد خزانه از محل مابه‌التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق
  • جذب ٣٠همت از محل مابه التفاوت قیمت های تکلیفی و تمام شده برق
  • ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت
  • پرفروش‌ترین ماشین‌های اداری چه هستند؟