Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@11:29:21 GMT

افزايش هفت دهم درصدي مرگ هاي تصادفات

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۱۸۶۹۲

افزايش هفت دهم درصدي مرگ هاي تصادفات

خبرگزاري آريا- در حوادث رانندگي 9 ماهه سال‌جاري 13 هزار و 529 نفر جان خود را از دست دادند که در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، هفت دهم درصد افزايش نشان مي دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، از جمع 13 هزار و 529 متوفي تصادفات رانندگي 9 ماهه امسال، 10 هزار و 579 نفر مرد و 2 هزار و 950 نفر زن بوده اند.
جاده هاي برون شهري در صدر
8 هزار و 685 کشته از تلفات حوادث رانندگي 9 ماهه امسال در جاده هاي برون شهري، 3 هزار و 257 نفر در جاده هاي درون شهري، 908 نفر در جاده هاي روستايي، 158 نفر در جاده هاي اختصاصي و محل فوت 521 نفر هم «ساير» گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان هاي فارس با يکهزار و 90، تهران با يکهزار و يک و اصفهان با 909 نفر، بيشترين و استان هاي ايلام با 121، کهگيلويه و بويراحمد با 157 و اردبيل با 171 فوتي، استان هاي داراي کمترين تعداد تلفات حوادث رانندگي در 9 ماهه امسال بودند.
در 9 ماهه امسال، 288 هزار و 822 مصدوم ناشي از حوادث رانندگي به مراکز پزشکي قانوني سراسر کشور ارجاع شدند که اين آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته (263 هزار و 294)، 9.7 درصد رشد را نشان مي دهد.
206 هزار و 358 نفر از اين آمار را مردان و 82 هزار و 464 نفر از آمار مصدومان حوادث رانندگي 9 ماه اخير را زنان تشکيل مي دهند.
در آذر امسال، يک هزار و 269 نفر در حوادث رانندگي جان باختند.
اين آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، سه دهم درصد کاهش نشان مي دهد.
از مجموع يکهزار و 269 فوتي ناشي از تصادف آذرماه، 993 مرد و 276 زن بوده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزايش مرگ تصادفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند

 

به گزارش تابناک ، سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: با وجود اینکه تعداد کشته‌شدگان بر اثر تصادف در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته، اما باید تا جای ممکن میزان مرگ و میر را در سوانح کاهش داد.

وی با اعلام اینکه در نوروز امسال بیشتر تصادفات توسط مردم خوزستان رخ داده است گفت: در اسفند ماه سال گذشته تعداد وقوع تصادفات رشد پنج درصدی داشت.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: در ایام نوروز امسال میزان تصادفات در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، ماهشهر، کارون و آبادان افزایشی بوده است.

رییس پلیس راهور خوزستان با اظهار اینکه میزان تصادفات خسارتی در شهرستان‌های استان افزایش یافته است، اظهار کرد: در بهبهان و ماهشهر تعداد مجروحان تصادفی در این مدت روند افزایشی داشته است.

وی با عنوان اینکه در ۲ شهرستان اهواز و خرمشهر شاهد کاهش تصادفات هستیم، اضافه کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها برای کنترل تصادفات باید همراه پلیس ورود کنند و برنامه‌های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

سرهنگ دولتشاهی بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو و تجاوز از سرعت مجاز عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی برخورد با متخلفان رانندگی اما باز میزان تصادفات افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور خوزستان با ابراز ناراحتی از وضعیت آسفالت در اهواز تصریح کرد: یکی از عوامل تصادفات و وارد شدن خسارت به خودروهای شهروندان شرایط نامناسب آسفالت و چاله‌هایی است که در خیابان‌های این شهر وجود دارد.

سرهنگ دولتشاهی اظهارکرد: در زمان وقوع آبگرفتگی به دلیل نامشخص شدن چاله‌ها و یا دریچه‌های فاضلاب خودروهای زیادی به دلیل سقوط در این فضاها دچار آسیب‌های جدی می‌شوند

دیگر خبرها

  • 617 نفر تا 10 فروردین 1403 در حوادث رانندگی کشته شدند
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • فوت ۱۰ نفر در حادثه رانندگی نوروز امسال در کردستان
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • کاهش ۵۳ درصدی مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی