Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: استان کرمان به خصوص در منطقه جنوب دارای محصولات کشاورزی زیادی است و باتوجه به خسارت های ناشی از افزایش و کاهش دما در یکسال گذشته به محصول پسته استان، نیازمند استفاده از اطلاعات هواشناسی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به لحاظ کشت گلخانه ای، استان کرمان جایگاه نخست کشور را دارد و ضرورت دریافت اطلاعات دقیق هواشناسی در این بخش بیش از تمامی حوزه ها احساس می شود.

دکتر فدائی با اشاره به تأکید شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان برای تکمیل ایستگاه های هواشناسی در استان اظهار داشت: امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز، تمامی 15 ایستگاه پیش بینی شده به زودی تکمیل شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی محصولات کشاورزی معاون وزیر راه و شهرسازی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا

اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در خصوص بارش‌های سیل آسا در استان کرمان بویژه بخش‌های جنوبی این استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در خصوص بارش‌های سیل آسا در استان کرمان بویژه بخش‌های جنوبی این استان هشدار داد.

متن کامل پیام هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان کرمان به شرح زیر است:

توصیف سامانه: از بامداد روز سه شنبه تا اواخر وقت روز چهارشنبه بر میزان و شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان افزوده خواهد شد. 

بیشینه بارش‌ها تا میزان ۸۰ میلی متر در این مناطق به ویژه حومه شهرستان‌های بافت، رابر، ارزوئیه، کهنوج قلعه گنج منوجان رودبار جنوب، جیرفت عنبرآباد فاریاب، بم، نرماشیر و فهرج می‌باشد.

با توجه به شدت بالا و نوع بارش‌ها آبگرفتگی معابر جاری شدن، روان آب طغیان رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها و وقوع احتمالی سیل در مناطق مذکور محتمل می‌باشد. 

زمان شروع: شب دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ 

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ 

منطقه اثر: مناطق مرکزی و نیمه جنوبی به ویژه شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، بم، جیرفت، رابر، راین، رودبارجنوب، ریگان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، منوجان، نرماشیر 

اثر مخاطره: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعد و برق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل ها، اختلال جدی در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی باغی و زراعی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی و دریایی 

توصیه: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون شهری، بازگشایی دهانه پلها، اجتناب از سفر‌های برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی، خروج شهروندان از تفرج گاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه ها، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف 
اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان 
آمادگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تمهیدات لازم تمیهدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی

دیگر خبرها

  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • جزییات هشدار سطح قرمز هواشناسی برای استان کرمان/بارش باران‌های سیل آسا
  • زنجان گرمتر می شود
  • هشدار قرمز هواشناسی کرمان درباره سیلاب
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی و قرمز در نقاط مختلف کرمان
  • هشدار هواشناسی سطح قرمزبرای استان کرمان
  • لغو تمامی پرواز‌های فرودگاه مشهد به جنوب و غرب کشور
  • وقوع ناپایداری های جوی در کرمان از عصر امروز
  • ناوگان پست به خودرو‌های قابل تردد در مناطق کوهستانی مجهز می‌شود
  • استمرار ناپایداری‌های جوی در استان کرمان