Web Analytics Made Easy - Statcounter

روبرت کوچاریان رئیس‌جمهور سابق ارمنستان از زندان به هوادارانش نامه نوشت و به آن‌ها اعلام کرد: نیکول پاشینیان از زمان نخست‌وزیری‌اش تا به امروز نمونه کاملی از سیاست شکست‌خورده و اداره ناموفق حکومت در ارمنستان را به نمایش گذاشته است. در آینده نزدیک شاهد موجی از سرخوردگی در ارمنستان خواهیم بود. اشتباهات در عرصه سیاست داخلی و خارجی به بهانه توسعه اقتصادی هزینه گزافی بر کشور تحمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه این هزینه را تک‌تک مردم ارمنستان خواهد پرداخت. اشتباهات و عقب‌نشینی در مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی نتایج مرگ‌بار و جبران‌ناپذیری به ارمغان خواهد آورد.

کوچاریان در مورد تداوم بازداشتش خاطرنشان کرد: پاشینیان و حامیانش تلاش می‌کنند که مرا در عرصه سیاسی ارمنستان منزوی کنند، به همین خاطر به اتهامات واهی مرا زندانی کرده‌اند اما در این خصوص به اهدافشان نخواهند رسید و شکست مفتضحانه خواهند خورد. من به هیچ عنوان به خواسته پاشینیان تمکین نخواهم کرد و از عرصه سیاسی ارمنستان کناره‌گیری نخواهم کرد.

گفتنی است، روبرت کوچاریان سیاستمدار مشهور ارمنی از تاریخ 4 فوریه 1998 تا 9 آوریل 2008 ریاست جمهوری ارمنستان را بر عهده داشت. وی پس از انقلاب آوریل ارمنستان و به قدرت رسیدن نیکول پاشینیان به جرم جنایات حوادث مارس 2008 چندین بار بازداشت شد و سرانجام از هفتم دسامبر 2018 در زندان به سر می‌برد.

بازرسان پرونده روبرت کوچاریان، رئیس‌جمهور سابق ارمنستان اعلام کرده‌اند که بازداشت وی به دلیل نقض قانون اساسی این کشور و اعمال نفوذ غیرقانونی در انتخابات سال 2008 به نفع ریاست جمهوری سرژ سرکیسیان است.

لازم به ذکر است که هواداران لئون تر-پتروسیان نخستین رئیس‌جمهور ارمنستان و کاندیدای رقیب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 در آن زمان به نتیجه انتخابات اعتراض و اعلام کردند که تقلب صورت گرفته است. این اعتراضات با اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط کوچاریان و با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و 8 تظاهرکننده و دو مأمور پلیس کشته شدند.

با وجود اعتراض‌ها سرکیسیان پیروز نهایی خوانده شد و 10 سال تمام قدرت را در کشور به دست گرفت، تا اینکه در آوریل سال جاری (2018) در پی اعتراضات گسترده مجبور به کناره‌گیری شد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زندان ارمنستان ریاست جمهوری انقلاب جرم قانون اساسی انتخابات انتخابات ریاست جمهوری خشونت ارمنستان عقب نشینی قانون اساسی کودتا نامه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سیدصادق پورسینا افزود: به دنبال اعلام مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی همدان مبنی بر سقوط دستگاه کارتن‌سازی روی فردی حدودا ۵۵ ساله در علی‌آباد فرهنگیان شهر همدان، یک گروه عملیاتی از ایستگاه غدیر به محل حادثه اعزام شدند.

او تأکید کرد: آتش‌نشانان در بررسی‌های اولیه متوجه شدند فردی در حال تعمیر یک دستگاه کارتن‌سازی بود که بر اثر سقوط قسمتی از دستگاه روی او، زیر دستگاه محبوس شده است.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان تصریح کرد: نیرو‌های آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات تخصصی فرد محبوس‌شده را از زیر دستگاه رها کردند، اما به علت شدت فشار وارده، این کارگر قبل از انتقال به بیمارستان جان باخت.

پورسینا گفت: مردم در حوادثی که به رهاسازی مصدوم نیاز است حتماً با عوامل آتش‌نشانی تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • کارلوس توز از بیمارستان مرخص شد
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان