Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مینو اصلانی ظهر امروز در نشست خبری«جایگاه زن در 4 دهه انقلاب اسلامی» که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی بررسی مسئله زن، دستاوردها و چالش‌های موجود در این حوزه بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: جایگاه زن در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از دیدگاه محمد رضا پهلوی بسیار سخیف بود چرا که اغلب مواقع محمد رضا شاه شخصیت یک زن غربی را برای زنان ایرانی ترسیم می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران محمد رضا پهلوی جنسیت زن نسبت به هویت بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، گفت: متاسفانه در دوران پهلوی زنان مومنه همانند خانم دباغ و شهیده فاطمه جعفریان توسط رژیم ستمشاهی به دلیل حمایت از هویت زن مسلمان مورد شکنجه قرار می‌گرفتند که خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) هویت واقعی زنان احیاء و نقش آفرینی زنان در جامعه آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: جامعه زنان در چهل سالگی انقلاب اسلامی از اینکه بیش از 200 قانون حمایتی از زن و خانواده من جمله بیمه خانواده، حمایت از خانواده و رشد جمعیت، حجاب و عفاف، ستاد خانواده و پیوست‌های فرهنگی برای خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، افتخار می‌کند ولی یکسری از این قوانین همانند بیمه زنان سرپرست، سند تحول آموزش و پرورش و تدریس مبحث خانواده در مراکز علمی و دانشگاهی به دلیل کم توجهی و بی‌توجهی دولت‌های مختلف هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

اصلانی به دستاوردهای جامعه زنان کشور طی 4 دهه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی سالن‌ ورزشی در استان‌های مختلف کشور ویژه خواهران، راهیابی دختران به عرصه مسابقات ورزشی و کسب صدها مدال رنگانگ، 12 نویسنده زن در تراز بین المللی، 56 هزار مربی زن در رشته‌های ورزشی مختلف، سند تحول آموزش و پرورش، احیاء هویت و جایگاه زن در کشور، حمایت تخصصی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه عفاف و حجاب از جمله افتخارات جامعه زنان کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که مسئله اصلی کشور ما خانواده و احیاء هویت زن مسلمان است، اضافه کرد: اکنون در جامعه با معظل عدم توجه به هویت زن مسلمان مواجهه هستیم که اصحاب رسانه باید به این موضوع حیاتی و اساسی بپردازند چرا که اگر زن نسبت به هویت خود آگاهی کسب کند به هیچ عنوان در برابر هجمه دشمنان آسیب پذیر نخواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه به دلیل نبود هویت برای زنان در جوامع غربی هر ثانیه به 4000 زن تجاوز صورت می‌گیرد، بیان کرد: زنان در کشورهای اروپایی به دلیل عدم هویت در بخش‌های مختلف نظیر دانشگاه، مراکز نظامی، خیابان‌ها و ... مورد آزار و عزیت قرار می‌گیرند ولی زنان ایرانی به برکت انقلاب اسلامی از جایگاه و شأن والایی برخوردا هستند.

اصلانی در بخش دیگر از سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیج جامعه زنان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی برای ایام دهه فجر ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و ... تدارک دیده است، گفت: تجلیل از زنان تاثیرگذار همچون مادران شهدای مدافع حرم، جشن‌های ویژه دهه فجر در 1200 پایگاه بسیج خواهران، دیدار با خانواده شهدا، همایش بین المللی تجلیل از 40 بانوی شاخص من جمله مرضیه هاشمی(خبرنگار پرس تی وی)، طرح کمک و نگهداری از سالمندان و معلولان توسط گروههای جهادی خواهران و ... از جمله ویژه برنامه‌های این نهاد در ایام دهه فجراست.

وی با تاکید بر اینکه دو ویژه برنامه شاخص در ایام دهه فجر تا ولادت حضرت زهرا(س) توسط بسیج جامعه زنان کشور برگزار خواهد شد، یادآور شد: نخستین برنامه«مانور فرهنگی-رسانه‌ای» به همت فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) و بسیج جامعه زنان با حضور گردان‌های سایبری طی دو روز در قالب آموزش و تولید محتوا با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه رسانه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: برگزاری مرحله نیمه‌نهایی جشنواره «شبیه یاس» دومین ویژه برنامه شاخص بسیج جامعه زنان در ایام دهه مبارک فجر است که آثار منتخبان در 5 رشته سرود، تئاتر، استندآپ‌کمدی، شعر و دکلمه خوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال و آثار برگزیده انتخاب می‌شود و اختتامیه آن در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۱۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • جایگاه جنسیت در الگوی سوم؛ ذیل انسانیت یا فوق انسانیت؟
  • سپاه،‌ انقلاب و کشور را از هر گزندی حفظ می‌کند
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان
  • تثبیت قدرت بازدارندگی ایران به همه دنیا مخابره شد