Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@10:38:32 GMT

هزينه عمل جراحي صرع

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۰۶۹۱

هزينه عمل جراحي صرع

خبرگزاري آريا - اکثريت افراد مبتلا به صرع، با مصرف دارو مي توانند بيماري خود را کنترل کنند. اما، درصدي از اين بيماران مي بايست تحت عمل جراحي قرار بگيرند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مهر، بيماري صرع به عنوان يکي از معدود بيماري‌هاي وابسته به دارو است. بطوريکه اگر دارو‌هاي اين بيماران هر لحظه در دسترس آن‌ها قرار نداشته باشد، سلامت آن‌ها تهديد مي‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همين رو، بيماران مبتلا به صرع، وابستگي شديدي به دارو‌هاي مصرفي دارند. در همين حال، درصدي از اين بيماران که بيماري آن‌ها با دارو کنترل نمي‌شود، لاجرم کانديداي جراحي مي‌شوند.
پرويز بهرامي فوق تخصص صرع و نوار مغز به انجام 100 جراحي بر روي بيماران مبتلا به صرع در بيمارستان خاتم الانبياء اشاره کرد و گفت: نتايج جراحي بر روي اين تعداد از بيماران، خوب بوده است.
وي در ارتباط با نحوه کنترل بيماري اين افراد بعد از عمل جراحي، اظهارداشت: اين دسته از بيماران به طور معمول يک سال بعد از جراحي تحت درماني دارويي قرار مي‌گيرند تا روند بيماري آن‌ها کنترل شود.
بهرامي با عنوان اين مطلب که بيماري 70 درصد مبتلايان به صرع با دارو کنترل مي‌شود، افزود: از 30 درصد افراد مبتلا به صرع که بيماري آن‌ها با دارو کنترل نمي‌شود، 60 درصد به صرع به جراحي پاسخ مي‌دهند.
اين فوق تخصص صرع و نوار مغز، با اشاره به شيوع رو به افزايش صرع در دنيا، گفت: اين روند در کشور‌هاي در حال توسعه از شدت بيشتري برخوردار است.
وي با اشاره به مواردي که مي‌تواند منجر به صرع شود، افزود: تب و تشنج در کودکان، عفونت ها، ضربه‌هاي مغزي، تومور‌هاي مغزي و...، از علل بروز صرع تلقي مي‌شوند. هرچند در حال حاضر، مسئله ژنتيک نيز مطرح است.
بهرامي به دارو‌هاي مورد نياز بيماران مبتلا به صرع اشاره کرد و گفت: يک سري از دارو‌هاي قديمي که تحت پوشش بيمه نيز هستند، در دسترس بيماران قرار دارد. اما، تهيه دارو‌هاي جديد که به بازار دارويي وارد شده اند، با مشکلاتي همراه است. به ويژه اينکه دارو‌هاي جديد تحت پوشش بيمه نيست و از همين رو، بيماران براي تهيه آن‌ها با مشکل مواجه هستند.
اين فوق تخصص صرع و نوار مغز، در ارتباط با هزينه جراحي اين دسته از بيماران، اظهارداشت: هزينه جراحي بيماران مبتلا به صرع در بخش خصوصي، 50 ميليون تومان برآورد مي‌شود که بين 10 تا 15 ميليون تومان آن براي کار‌هاي تشخيصي قبل از جراحي و 30 ميليون نيز هزينه جراحي است.
وي ادامه داد: البته هزينه جراحي صرع در بخش دولتي و به دنبال اجراي طرح تحول سلامت، خيلي پايين است. بهرامي تاکيد کرد: هرچند پرداخت اين هزينه در کشور ما براي اکثر بيماران مقدور نيست، اما به نسبت ساير کشورها، اين هزينه خيلي پايين است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه