Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاوه کاشانی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی تدریجی و یک اختلال حرکتی است که بر اثر کاهش سلول‌های مغزی تولیدکننده دوپامین‌ به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه این بیماری غیرقابل علاج می‌تواند به فلج و در نهایت مرگ نیز منجر شود، اظهار داشت: به طور معمول نشانه های پارکینسون ابتدا در یک سمت بدن پدیدار می‌شود و با گذشت زمان به سمت دیگر بدن هم راه پیدا می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاشانی ادامه داد: اگر 2 علامت یا بیشتر (در یک سمت بیشتر از سمت دیگر) در فردی دیده شود، تشخیص پارکینسون داده می‌شود مگر اینکه نشانه های دیگری همزمان وجود داشته باشد که بیماری دیگری را مطرح کند.
این پزشک متخصص گفت: در مراحل اولیه بیماری، ارتعاش اندام ملایم و معمولا در یک طرف بدن وجود دارد و احتیاجی نیز به درمان ندارد اما با پیشرفت بیماری، فردی که دست لرزان خود را در جیب یا پشت خود پنهان می‌کند یا چیزی را برای کنترل ارتعاش مدام در دست می‌گیرد، دیگر قادر به پنهان کردن لرزش‌های شدید اندام به ویژه به هنگامی که می‌خواهد تمرکز بیشتری به خود دهد، نیست.
وی بیان کرد: همچنین، تغییرات صدا (ضعیف و بم)، از بین رفتن حالت طبیعی چهره مانند ثابت شدن صورت یا خیرگی چشم، اختلال در جویدن و بلع، آبریزش دهان، افسردگی و عصبی بودن از جمله علایم این بیماری هستند.
کاشانی افزود: مشکلات در به خاطر سپردن یا به یاد آوردن اطلاعات جدید، سفتی عضلات، غیر طبیعی بودن قامت (خمیده) بی‌نظمی حرکات بدن، راه رفتن نامتناسب به حالتی که پاها به زمین کشیده می‌شوند که فاصله پاها نسبت به هم بیشتر از حالت طبیعی است، مشکل در سخن گفتن نیز از دیگر نشانه های شایع این بیماری هستند.
به گفته وی، تشخیص بیماری به طور معمول مبتنی بر معاینه فیزیکی است اما بررسی‌های طبی و اسکن مغز نیز برای اطمینان از عدم وجود بیماری‌های دیگر و رد سایر اختلالات انجام می‌شود.
این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: این بیماری اغلب در سنین 50 تا 70 سالگی بروز می کند و میزان شیوع آن در مردان بیشتر از زنان است اما ابتلای به این بیماری در سنین پایین‌تر نیز گزارش شده است.
وی افزود: بهترین راههای پیشگیری از ابتلای به بیماری پارکینسون، تغذیه مناسب و انجام فعالیت های ورزشی است، انجام حرکات ورزشی ساده به صورت مرتب بدن را از ابتلا به این حالات دور می کند همچنین مصرف برخی از مواد غذایی به ویژه میوه و سبزی ها سد محکمی در برابر ابتلای به بیماری پارکینسون است.
کاشانی بیان کرد: مطالعات اخیر بیانگر این است که عوامل ژنتیکی و محیطی مانند سابقه فامیلی مثبت، جنسیت مذکر، ضربه به سر، تماس با آلاینده‌ها به ویژه حشره کش‌ها و آلودگی هوا، آسیب مغزی و رژیم‌های غذایی حاوی مقادیر بالای چربی‌های اشباع نشده در بروز این بیماری موثر هستند.
او گفت: همچنین کمبود اسیدفولیک و ویتامین های D و B12، بیماری دیابت، استفاده از آب چاه یا مصرف ترکیبات آفت‌کش، استرس و شیوه نوین زندگی از دیگر عوامل موثر در ابتلای به این بیماری به شمار می آیند.
کاشانی اظهار داشت: با حذف یا کاهش عوامل خطرساز در طول زندگی، تغییر سبک زندگی و تغذیه سالم می‌توان به پیشگیری از ابتلای به این بیماری کمک کرد.
وی بیان کرد: 50 تا 80 درصد موارد پارکینسون به دمانس که همانا اختلال در مهارت‌های ذهنی و عملکردی، از دست دادن حافظه و سایر توانایی‌های شناختی است منجر می شود.
این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: تاکنون درمانی برای این بیماری یافت نشده و درمان‌های موجود با هدف کاهش علایم، کنترل بیماری، جلوگیری از ناتوان شدن و از کار افتادگی بیماران مبتلا انجام می شود.
9653 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها جنسیت رژیم های غذایی زمین سبک زندگی مغز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش خیابان کاشانی شهرکرد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری سه نفر از اراذل و اوباش در خیابان کاشانی شهرکرد خبر داد.

مهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تعداد ۳۰ دستگاه موتورسیکلت که اقدام به دور دور و حرکات نمایشی خطرناک و سلب آسایش و آرامش عمومی در شهر می‌کردند با همکاری پلیس راهور توقیف شدند.

وی تصریح کرد: تعداد سه نفر از اراذل و اوباش که با ایجاد رعب و وحشت اقدام به سلب آسایش عمومی کرده بودند، دستگیر و پس از تفهیم اتهام محاربه، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

کد خبر 745545

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • (تصاویر) مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله امامی کاشانی
  • عکس/مراسم چهلمین روز در گذشت آیت الله امامی کاشانی
  • دستگیری اراذل و اوباش خیابان کاشانی شهرکرد
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس