Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارت منطقه مکه در بیانیه رسمی اعلام کرد، خالد الفیصل، امیر این منطقه دستوری مبنی بر ممانعت از برپایی کنسرت‌های موسیقی در رستوران‌ها صادر نکرده و شایعات مطرح شده در شبکه‌های مجازی درباره استثنا شدن منطقه مکه در مورد برگزاری موسیقی زنده در رستوران‌ها صحت ندارد.

به نقل از سایت العهد لبنان، ‬ در این بیانیه آمده است، دستور عدم برگزاری موسیقی زنده توسط امیر منطقه مکه که دست به دست شده، قدیمی بوده و تنها مربوط به یکی از رستوران‌های شهر جده می‌شود که به دلیل اقدامات غیراخلاقی که داخل این رستوران رخ داد، پلمپ و اقدامات قانونی درباره آن اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از اینکه هیئت رفاه و سرگرمی عربستان روز سه شنبه اعلام کرد، همه رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های این کشور اجازه دارند فعالیت‌های هنری شامل موسیقی و آواز داشته باشند، فعالان شبکه توئیتری هشتگ "مردم رستوران‌های موسیقی را تحریم می‌کنند" را راه‌اندازی کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: موسیقی عربستان عربستان لبنان موسیقی آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه ضمن حضور در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به برخی از پرسش‌های آنها پاسخ داد.

وی در جواب سوالی مبنی بر انتخاب چهره‌های برتر هنر انقلاب که عمدتاً از میان هنرمندان دارای شهرت معرفی می‌شوند، گفت: به اعتقاد من باید به سابقه نگاه کرد به عنوان مثال همین امشب که از جناب مسعود نجابتی قدردانی به عمل آمد ماجرا به شکلی طراحی شده بود که به پیشینه هنری و فرهنگی این هنرمند شاخص نگاه شده است که بی تردید از بهترین و با سابقه ترین افراد در عرصه هنر انقلاب بوده و هستند و این قاعده تکراری که مورد پرسش شماست درباره این هنرمند صدق نمی‌کند. به اعتقاد من طبیعتاً باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه بالا قرار دارد و این کار و ممارست در فعالیت هاست که چهره هنر انقلاب را مشخص می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل بنیاد پویانمایی تعدد ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر نمی‌کند، توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارها هستیم. ما یک حوزه تنظیم گر، حامی و نظارتی را پدید می‌آوریم، آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم طراحی شده، نیاز به یک جایگاه مترقی و ترتیب یافته‌ای است که بتواند مأموریت‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و این یعنی پذیرش اقتضائات جدید حکمرانی که موجب افزایش ظرفیت‌های فرهنگی می‌شود.

رئیس شورای عالی هنر درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز بیان کرد: بحث آموزش رایگان هنر در مناطق محروم تبدیل به رویه جدی در دولت سیزده شده است. در این چارچوب بیش از ده‌ها هزار نفر از آموزش‌های رایگان هنر بهره مند شدند و خوشبختانه نتایج آن را می‌بینیم و به زودی درباره این موضوع یک برنامه فاخر هنری با معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

اسماعیلی درباره برخی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه توضیح داد: ما امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم که بر اساس آن از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت می‌شود. در این راه بسیاری از خوانندگان پیشگام موسیقی در قالب این طرح جدید مورد حمایت قرار می‌گیرند. شرایطی که منجر به اختصاص بخشی از برنامه‌های تالار وحدت و تالار رودکی به اجرای این هنرمندان می‌شود. این کار هم با قوت انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه ریزی اکران سینماها هم گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینماها از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می‌شود بسته خوبی به مردم ارائه شود. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه‌ها امکان عرضه به وجود بیاوریم.

وی درباره تازه‌ترین خبرها از برگزاری جلسه شورای عالی سینما بیان کرد: همین امروز با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند. بخشی زیاد از مصوبات اجرایی شده و در فصل بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه دعوت از مهمان عالی رتبه خارجی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: از چند مهمان عالی رتبه برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب دعوت کردیم که در صورت قطعی شدن اسامی مهمانان هم اعلام می‌شود.

اسماعیلی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چند کنسرت در یکی از شهرهای کشور گفت: حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • حمایت ژاپن از ایران؛ اقدام اسرائیل غیرقابل پذیرش است | امیر عبداللهیان: پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • آمار مجوز‌های دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • آمار مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی ۱۴۰۲ /۷۰۶ کنسرت روی صحنه رفتند
  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • برای کنسرت پایتخت آماده‌ام/ قصه همکاری با مهیار علیزاده
  • رئیسی در گفت‌وگو با امیر قطر: کوچکترین اقدام علیه منافع ایران با پاسخی سهمگین علیه همه عاملان آن مواجه خواهد شد
  • همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»