Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزارت بهداشت از اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق جنوب شرقی کشور خبر داد و گفت: گروه هدف در این طرح۸۰۰ هزار کودک زیر پنج سال را شامل می‌شود و نوبت نخست اجرای این طرح از ۶ بهمن آغاز می‌شود. ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز علیرضا رئیسی در نشست خبری با اشاره به اقدامات موثر و موفق وزارت بهداشت در حوزه واکسیناسیون اظهار داشت: در دو دهه اخیر، ایران همگام و همزمان با سایر کشورها در ریشه‌کنی بیماری‌های واگیر و واکسیناسیون اقدام کرده است و امروزه به طور قابل ملاحظه‌ای بیماری‌های واگیر ریشه‌کن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به موفقیت ایران در ریشه‌کنی آبله از سال 88 تاکنون، گفت: پوشش بالای واکسیناسیون فلج اطفال موجب شد تا بیماری فلج اطفال به میزان 99 درصد در سطح دنیا ریشه‌کن شود. 

رئیسی با بیان اینکه میزان بروز بیماری فلج اطفال در سه کشور نیجریه، افغانستان و پاکستان بیشتر است، گفت: 75 تا 79 مورد بیماری فلج اطفال مشاهده شده در دنیا مربوط به دو کشور افغانستان و پاکستان هستند و با وجود مجاورت ایران با این دو کشور، خوشبختانه به دلیل اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع شاهد ابتلا به بیماری فلج اطفال در کشور نبوده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال گفت: به دلیل همجواری ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان و خطر بازگشت ابتلا به بیماری فلج اطفال از این کشورها به منطقه جنوب شرقی کشور، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در دو نوبت با فاصله یک ماهه در این منطقه انجام می‌شود و گروه هدف در این طرح 800 هزار کودک زیر 5 سال هستند و این طرح به صورت مراجعه خانه به خانه انجام می‌شود.

خرم‌آباد|طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در استان لرستان آغاز شداردبیل|نوبت نخست طرح واکسیناسیون فلج اطفال کودکان زیر 5 سال اردبیل آغاز شدکاشان| مرحله نخست ریشه‌کنی فلج اطفال در کاشان آغاز شد

وی افزود: نوبت اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه جنوب شرقی کشور از 6 بهمن آغاز می‌شود و نوبت دوم آن نیز چهارم تا هشتم اسفندماه اجرا خواهد شد.

رئیسی تصریح کرد: برای ساکنان مناطق شمالی کشور که میزبان مهاجرین خارجی در شهرهای خود هستند نیز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال انجام می‌شود. همچنین برای کودکان زیر پنج سال که مادران آنها در زندان‌ها هستند هم این طرح اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 20 هزار نیروی انسانی در این طرح دخیل هستند، افزود: واکسن‌های مصرفی در این طرح نیز تولید داخل هستند و در تامین واکسن هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: حدود 18 سال است که هیچگونه گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری فلج اطفال در کشور گزارش نشده است، اما به منظور ریشه کنی کامل این بیماری و حفاظت از عملیات ریشه کنی فلج اطفال انجام شده در گذشته، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه جنوب شرقی کشور انجام خواهد شد.

رئیسی در ادامه با اشاره به برنامه حذف مالاریا در کشورگفت: بیشترین میزان ابتلا به بیماری مالاریا به کشورهای افغانستان و پاکستان اختصاص دارد. همچنین در سال 2000 میلادی تعداد بیماران مبتلا به مالاریا 120 هزار مورد بوده که در حال حاضر به 37 مورد کاهش یافته است و امیدواریم به ریشه کنی کامل این بیماری در کوتاه‌ترین زمان دست یابیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان بروز بیماری سل 144 در هر هزار نفر است، تاکید کرد: در کشور ترکیه 67 مورد ابتلا به سل در 100 هزار نفر جمعیت وجود دارد و بیشترین موارد ابتلا به بیماری سل در دو کشور پاکستان و افغانستان بوده است.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم همانگونه که در کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های واگیر به موفقیت رسیدیم، در کنترل و کاهش ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و حوادث ترافیکی که مهم‌ترین عوامل خطر برای سلامت هستند نیز موفق شویم، چراکه 80 درصد عامل مرگ و میرها، ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر است.

انتهای پیام/ ت

R41382/P1336/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه خبر داد. - اخبار استانها -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایر و روستایی استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان زیر پنج سال در مناطق صعب‌العبور و چادرنشین از 30 اردیبهشت تا دوم خردادماه علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند و تلاش می‌شود تمام کودکان این سرزمین واکسینه شوند.

وی عنوان کرد: همزمان با هفته سلامت فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ویزیت کلینیک‌های تخصصی و مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه رایگان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: همچنین روز جمعه و همزمان با آخرین روز از هفته سلامت همکاران ما در مساجد جامع حضور پیدا می‌کنند و در قالب میز خدمت به نمازگزاران خدمت‌رسانی می‌کنند.

شکیبا با اشاره به اینکه مصرف قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت ممنوع است، عنوان کرد: از مردم درخواست می‌شود به هیچ عنوان از قارچ‌هایی که در طبیعت رشد می‌کنند استفاده نکنند و حتی به آن دست نزنند و تنها از قارچ‌های بسته‌بندی شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده نشانه‌های اولیه مسمومیت با مصرف قارچ‌های خودرو باید بیمار سریعا به مراکز درمانی انتقال یابد گفت: مسمومیت با قارچ‌های سمی علائم زودرس شامل حالت تهوع، استفراغ، گیجی و مشکلات مغزی را ایجاد می‌کند، اما عوارض دیررس آن بسیار خطرناک‌تر و شامل آسیب‌های کبدی، مغزی و کلیوی است و حتی در برخی موارد منجر به مرگ خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، افزود: پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف قارچ‌های خودرو به ویژه قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان می‌رویند یا توسط افراد بومی به صورت فله‌ای جمع‌آوری می‌شوند، خودداری شود.

شکیبا بیان کرد: در آخرین گزارش از مصرف قارچ‌های سمی پنج نفر از افراد یک خانواده مبتلا و در بیمارستان بستری شدند و درمان آن‌ها به سختی انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آغاز طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کرمانشاه
  • واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مشهد اجرا می‌شود
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر