Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سید «سلمان سامانی»، سخنگوی وزارت کشور، با بیان اینکه توسعه سیاسی و اجتماعی به ویژه در زمینه احزاب مورد توجه وزارت کشور بوده است اظهار کرد: در سه سال اخیر ۳۳ جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تشکیل شده که ۱۶۶ مصوبه پیرامون فعالیت های احزاب، تشکل ها و اقلیت های دینی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: خانه احزاب که در دولت گذشته تعطیل شده بود در دولت یازدهم به عنوان یک نهاد تاثیرگذار با ترکیب سه فراکسیون اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل در راستای حمایت از توسعه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی راه اندازی شد همچنین با همکاری و استقبال گروه‌ها و احزاب تاکنون دفاتر استانی خانه احزاب در ۱۴ استان کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند.

سخنگوی وزارت کشور تدوین شیوه نامه فعالیت جبهه های حزبی در دولت یازدهم را در راستای شفاف سازی و قاعده‌مند کردن فعالیت‌های سیاسی مهم خواند و بر توجه دولت به این امر تأکید کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید با درخواست تاسیس 40 حزب جدید موافقت شده است که از این تعداد 25 حزب مجوز فعالیت دائم دریافت کرده اند و 15 حزب جدید دیگر ضمن دریافت مجوز فعالیت موقت در حال طی مراحل قانونی و تشکیل دفاتر استانی به منظور دائمی کردن مجوز خود هستند همچنین سالیانه 60 کنگره حزبی با حضور ناظران وزارت کشور برگزار می شود که تغییرات آنها توسط وزارت کشور نظارت و ثبت و در روزنامه رسمی کشور هم منتشر میشود.

سامانى با اشاره به لایحه جامع انتخابات گفت: در این لایحه چارچوب‌ها و قواعد لازم برای مشارکت قانونمند و مسئولانه احزاب سیاسی در عرصه انتخابات تبیین شده است.

وى تاکید کرد: نقش احزاب در این لایحه بسیار برجسته‌تر از چیزی است که فعلا در انتخابات شاهد آن هستیم و این موضوع به جد مورد تاکید لایحه است و در مواد مختلفی وظایف و نقش ویژه‌ای برای احزاب در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگى استانها ایجاد شورای گفتگوی سیاسی در استانها را یکی از برنامه‌های مهم وزارت کشور در توسعه سیاسی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار منشور گفتگوی سیاسی در راستای تعامل و هم اندیشی استانداران و فرمانداران با فعالین سیاسى تهیه و ابلاغ شد که این امر می‌تواند گامی رو به جلو در همفکری، هم اندیشی و هم افزایی بیشتر مدیران اجرایی کشور با گروه‌های مختلف سیاسی در پیشبرد برنامه‌ها باشد.

سامانى با بیان اینکه برای نخستین بار آیین نامه برگزاری تجمعات در مکان‌های خاص به تصویب رسید تا احزاب و گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار با کسب مجوز قانونی برنامه خود را در قالب تجمعات برگزار کنند گفت: پیگیری های وزارت کشور در اختصاص یارانه به نتیجه رسید و در سال جاری حدود ۲ میلیارد تومان یارانه که از نیازهای مورد تاکید احزاب بود تخصیص یافته که این اعتبار به حساب خانه احزاب ایران واریز شده است و به احزابی که خود را با قانون جدید تطبیق داده باشند طبق دستورالعمل پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات دولت قانون کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۵۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شریعت جعفری گفت: با هدف توسعه صدور مجوزهای کسب و کارها در استان ۹ کمیته تخصصی تشکیل شده است و در این کمیته ها وضعیت درگاه ها ملی مجوزها بررسی و پیگیری می شود.

 

او ادامه داد: در این زمینه شعبه ویژه ۶بازپرسی کرج برای تخلفات صورت گرفته در زمینه کسب و کارها تشکیل شده است.

او تصریح کرد: در زمینه صدور مجوزهای برخط کسب و کار در استان تا این لحظه بیش از ۱۲۰ هزار درخواست ثبت شده که از این میان بیش از ۷۳ هزار درخواست برای صدور مجوز بررسی های لازم را داشته اند که نشان دهنده صدور ۶۰ درصدی مجوزهای کسب و کار برخط در استان البرز است.

 

به گفته شریعت جعفری بیشترین تعداد درخواست های مجوز کسب و کار با حدود ۵۴ هزار درخواست مرتبط با اتاق اصناف و پس از آن اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صمت استان است.

 

رییس گروه اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان گفت: کرج با ۵۷ درصد از کل درخواست ها بیشترین میزان درخواست مجوز کسب و کار را ثبت کرده است و طالقان چهارباغ هم با ۱ و ۴ درصد کمترین میزان درخواست را ثبت کرده اند.

دیگر خبرها

  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو