Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@13:39:31 GMT

این افراد از سربازی معاف می شوند ! +شرایط معافیت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۲۵۶۰۰

این افراد از سربازی معاف می شوند ! +شرایط معافیت

رکنا: شرایط معافیت از خدمت سربازی را در گزارش زیر بخوانید. مشمولان خدمت وظیفه عمومی مطابق با قوانین می‌توانند از معافیت سنی بهره‌مند شوند.

به گزارش رکنا، مشمولان خدمت وظیفه عمومی که به دنبال استفاده از معافیت سنی هستند، می‌توانند در این گزارش از نحوه و شرایط آن مطلع شوند.

مطابق قوانین خدمت وظیفه عمومی، ۵ گروه می‌توانند از معافیت عفو مقام معظم رهبری (معافیت سنی) با توجه به مدرک تحصیلی و سن خود در خدمت وظیفه عمومی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد مشمول با چه سنی از خدمت معاف می شوند ؟

بر این اساس مشمولان وظیفه زیردیپلم، دیپلم و فوق دیپلم متولد تا پایان سال ۱۳۵۴، مشمولان لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۴ و مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

همچنین مشمولان فوق لیسانس متولد تا پایان سال ۱۳۵۲، دکتری غیرپزشکی متولد تا پایان ۱۳۵۰ و دکتری پزشکی و دامپزشکی متولد تا پایان ۱۳۴۴ نیز می‌توانند از معافیت سنی بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ مشمولانی که از سن آن‌ها بیش از ۵۰ سال سپری شده نیازی به درخواست معافیت ندارند و شناسنامه عکس‌دار مشمولان منوط براینکه تغییرات سنی وجود نداشته باشد، به منزله روشن بودن وضعیت وظیفه عمومی آنان است.

همچنین دارا بودن غیبت در این معافیت مانع استفاده از آن نمی‌شود و مشمولانی که غیبت دارند، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.

مشمولان خدمت سربازی چگونه می‌توانند از معافیت ایثارگری استفاده کنند؟

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، براساس ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت می‌توانند با ارائه سابقه از آزادگی، ایثارگری و جانبازی والدین خود را از خدمت سربازی به صورت قطعی معاف کنند.

اما طبق گفته مسئولان نظام وظیفه، مدت زمان ایثارگری برای گرفتن معافیت، از۲۸ ماه پایین نخواهد آمد.

البته قابل توجه است که این مدت زمان امکان دارد افزایش داشته باشد و ممکن است این معافیت برای فرزندان کسانی که ۲۸ یا ۲۹ ماه ایثارگری دارند نیز در پایان سال متوقف شود.

در نظر داشته باشید که مشمولان در صورت داشتن غیبت نمی‌توانند از مزایا بهره‌مند شوند و اولویت بهره‌مندی از این امتیاز معافیت ایثارگری به ترتیب با سربازان در حال خدمت، مشمولان دارای برگه اعزام، مشمولانی که در مهلت قانونی معرفی شده‌اند و همچنین مشمولان دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.

افراد واجد شرایط می‌توانند برای اخذ گواهی جبهه به سازمان نیرو‌های مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند و سازمان‌های نیرو‌های مسلح برابر روش جاری که در مورد رزمندگان دارای ۳۰ ماه جبهه یا فرزندان ایثارگران متولد ۱۳۷۲ به قبل عمل می‌کردند، نسبت به بررسی و صدور گواهی اقدام خواهند کرد.

همچنین مطابق با قوانین، کسری منطقه برای انجام ۱۷ ماه خدمت در منطقه امنیتی است و برای کسانی که مدت کمتری در منطقه حضور داشتند به نسبت محاسبه می‌شود.

دانشجویان مشمول چگونه از سنوات ارفاقی بهره‌مند شوند؟

بر اساس قوانین مربوط به سربازی و خدمت وظیفه عمومی، دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی مشمول سربازی که در سنوات اولیه تحصیل خود موفق به فراغت از تحصیل نشده‌اند، در صورت موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه می‌توانند حداکثر به مدت یک سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

اگر کمیسیون موارد خاص دانشگاه با ادامه تحصیل فرد مذکور در سنوات ارفاقی موافقت کند، دانشجو باید حداکثر سه ماه پس از اتمام سنوات اولیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ درخواست خود را ثبت کند.

گفتنی است، دانشجویان باید ۳ ماه قبل از اتمام سنوات اولیه تحصیلی، درخواست خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل‌شان پیگیری کنند.

چنانچه فرد دانشجو تا پایان ترم اول خود در سنوات ارفاقی موفق به فراغت از تحصیل نشود، در صورتی با ادامه تحصیل وی در ترم بعدی با سنوات ارفاقی موافقت خواهد شد که حداقل تعداد واحد‌های درسی معین را که ۱۵ واحد است، در ترم اول با شرط معدل کل فوق طی کرده باشد.

توجه داشته باشید که این میزان واحد‌های پاس شده برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی قانون پلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سربازی انتظامی خدمت پیگیری عکس فیلم تجاوز دختر تصاویر مرد ساعت مدرسه دستگیر شیطان صفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم

مهلت ثبت نام در فراخوان امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی علمی جوانان تحصیل کرده در پیشبرد اهداف سازمانی خود، از دانش آموختگان دانشگاهی به منظور گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به صورت امریه در سال ۱۴۰۳(اعزام ۱ تیر ۱۴۰۳) با داشتن شرایط دعوت به همکاری می‌کند.

مهلت شرکت در این فراخوان که از ۲۷ فروردین ماه الی ۲ اردیبهشت ماه بود تا ۶ اردیبهشت ماه تمدید یافته است و افراد واجد شرایط می توانند مدارک لازم را به ایمیل amriye@markazjazb.ir ارسال کنند.

شرایط تخصصی:

الف) دارا بودن دانشنامه کارشناسی ارشد

ب) رشته های مورد نیاز شامل رشته های فنی و مهندسی، کامپیوتر، حقوق عمومی، علوم پایه و سایر رشته های مسلط به مهارت‌های ذکر شده در ذیل

پ) مسلط به مهارت‌های هفت گانه ICDL

ت) علاقه‌مند به انجام کار تیمی

افراد دارای مهارت‌های ذیل در اولویت جذب می باشند:

برنامه نویس با انگیزه در زمینه‌های C# .NET CORE و توسعه وب با JAVASCRIPT، HTML، CSS

توانمندی در کار بانک اطلاعاتی SQL SERVER

تجربه برنامه نویسی با C# و. Netcore یا Asp.net به همراه نمونه پروژه

آشنایی با javascript، jQuery، css، HTML و Ajax

شرایط عمومی:

الف) اعتقاد به دین مبین اسلام

ب) اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی

پ) عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق

ت) عدم وابستگی تشکیلاتی به سازمانها و گروه های غیر قانونی اعلام شده از سوی مقامات صالحه.

ث) عدم اعتیاد به مواد دخانی، مخدر و روان گردان و سابقه محکومیت کیفری موثر

ج) عدم سابقه خدمت قبلی یا غیبت

چ) عدم ارائه درخواست همزمان در سایر ارگان های غیر نظامی به عنوان نیروی امریه

ح) بومی تهران و یا سکونت در تهران

خ) عدم دارا بودن سابقه کیفری و محکومیت

مدارک لازم

الف) تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ارسال تصویر صفحه آخر)

ب) تصویر کارت ملی پشت و رو

پ) تصویر برگه اعزام به خدمت بدون مهر غیبت. (ارائه برگه اعزام پس از تایید در مصاحبه الزامی است)

ت) تصویر گواهی مدرک تحصیلی با فراغت از تحصیل با قید معدل

ث) تصویر مدارک عائله تحت تکفل در صورت وجود (تصاویر کارت ملی و صفحات کامل شناسنامه، صفحه اول و دوم)

ج) آدرس محل سکونت و شماره تماس

چ) تصویر رزومه و مدارک پژوهشی مرتبط

ح) رزومه فعالیت فرهنگی و اجتماعی (در صورت داشت سوابق)

تبصره ۱: این وزارتخانه پس از دریافت و بررسی اولیه مدارک متقاضیان در صورت داشتن شرایط نسبت به معرفی متقاضیان برای انجام مراحل جذب و گزینش اقدام خواهد نمود.

تبصره ۲: مدت زمان خدمت نیروهای امریه برابر قوانین ستاد کل نیروهای مسلح است.

پیش از این مهلت ثبت نام در فراخوان از تاریخ ۲۷ فروردین لغایت ۲اردیبهشت ۱۴۰۳ بود که تا ۶ اردیبهشت ماه تمدید شد.

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی