Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی انتخابات استانی شود، حضور احزاب در عرصه سیاست جدی‌تر خواهد شد. هزینه‌های انتخابات به صورت جدی کاهش پیدا می‌کند، دغدغه‌های محلی به سمت ملی شدن سوق می‌یابد و جریانات سیاسی به سوی برگزاری انتخاباتی جدی و دموکراتیک حرکت می‌کنند.
غلامرضا انصاری در گفت‌و گو با ایسنا در ارتباط با نقاط ضعف و قوت طرح استانی شدن انتخابات، اظهار کرد: امروز یکی از دغدغه‌های جدی کشور نبود کارآمدی و نبودن مدیران کارآمد در سطوح مختلف است که ریشه اش به شیوه انتخاباتی مجلس و حتی کل نهادهای انتخاباتی باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: نظارت استصوابی شرایطی را ایجاد کرده که امکان حضور افراد توانمند و شجاع را مسدود نموده؛ این شرایط حتی صدای آقای جنتی را هم به عنوان دبیر شورای نگهبان درآورده است. تزریق توانمندی، حریت، پاکدستی و شجاعت زمانی ایجاد می‌شود که ما شیوه‌های انتخاباتی خود را اصلاح و حزب‌محور کنیم.
این عضو حزب اتحاد ملت گفت: وقتی نظارت را به احزاب واگذار کنیم و اجازه دهیم احزاب کارآمدترین افراد را که بر اساس اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است، معرفی کنند، قطعاً این افراد به عنوان کارآمدان می‌توانند قول‌ها و شعارهایی را که حزب به طرفداران خود داده بود، محقق کنند.
وی افزود: این طرح می‌تواند زمینه حضور کسانی که صداقت و پاکدستی دارند را فراهم کند. باید انتخابات بر اساس نهادهای واسط مثل احزاب برگزار شود. در حال حاضر می بینم افراد بدون پاسخگویی نسبت به شعارها، کاملاً رویایی، اغواگرایانه و پوپولیستی در دوران انتخابات برنامه‌هایی را مطرح می‌کنند که وقتی در چهارچوب نمایندگی قرار می‌گیرند به آنها پایبند نیستند. نتیجه این روند می‌شود ده‌ها هزار طرح نیمه تمامی که اجرایش در توان اقتصادی دولت نیست و توجیهی هم ندارد و وظیفه تقنین، نظارت کارآمد که اصلی ترین وظیفه نمایندگی است، به حداقل تقلیل می‌یابد.
انصاری ابراز عقیده کرد: طبیعی است وقتی نظارت حکومتی داریم و نظارت مردمی کمتر بروز و ظهور دارد، ناکارآمد خواهد شد؛ در همین راستا مردم به نماینده‌ها برای عمل به وعده ها و شعارهای اعلامی آنان در جهت عملیاتی کردن شعارها در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دسترسی ندارند.
وی ادامه داد: وقتی انتخابات حزبی شد مردم به برنامه‌های حزب رأی می‌دهند و می‌توانند حزب را مورد بازخواست قرار دهند؛ نمایندگانی که با تأیید حزب رأی آوردند اگر از برنامه‌های حزب عدول کنند با برخوردهای تشکیلاتی رو به برو می‌شوند. این روند تا سطوح اجرا و مدیریت اجرایی بروز و ظهور پیدا می‌کند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز برای رفع دغدغه‌های همه مردم و مسئولین نیازمند یک مجلس توانمند و در رأس امور هستیم. با توجه به اینکه هنوز قانون انتخابات، انتخابات مبتنی بر احزاب را به صورت جدی مورد بررسی قرار نداده است، استانی شدن انتخابات می‌تواند بخشی از موضوعات موجود را حل کند؛ چرا که در یک فضای کارآمدتر مشکلات طرح می‌شود.
وی در پایان گفت: وقتی انتخابات استانی شد، حضور احزاب جدی تر خواهد شد. هزینه‌های انتخابات به صورت جدی کاهش پیدا می‌کند، دغدغه‌های محلی به سمت ملی شدن سوق می‌یابد و جریانات سیاسی به سوی برگزاری انتخاباتی جدی و دموکراتیک حرکت می‌کنند. برچسب ها: غلامرضا انصاری ، فعال سیاسی ، اصلاح‌طلب

منبع: خرداد

کلیدواژه: غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری در کانال تلگرامی خود نوشت: این روزها گزارش‌هایی از برخورد با بی‌حجابی می‌رسد که عوامل نیروی‌ انتظامی و برخی لباس‌شخصی‌ها رفتارهای تند و خارج از قاعده‌ای انجام می دهند که تصویر برخی از آنها در فضای مجازی منتشر شده و تکذیب‌نشدنش توسط فراجا عملا بر صحت آنها دلالت دارد. طبق این گزارش‌ها برخوردهای تند حتی به صورت پیچیدن بی‌حجاب‌ها در پتو و انتقال‌شان به ون‌های جدید، بصورت مکرر مشاهده شده است.

ظاهرا مسئولان (و در راس آنها شخص وزیرمحترم کشور) گمان کرده‌اند اگر اسم "گشت ارشاد" را به "طرح‌نور" تبدیل کنند قضیه تغییر ماهیت می دهد. این فقط نوعی خودفریبی است و افکارعمومی به دستور یا خواسته مسئولان، از طرح‌نور همان را می فهمد که از گشت‌ارشاد. بواقع همان شیوه مندرس گذشته در حال تکرار است با این تفاوت که ون‌های کهنه سبز رنگ به خودروهای مدرن مشکی تبدیل شده.

یکسال و نیم است که موضوع حجاب و عفاف در صدر مسائل کشور جاخوش کرده اما برای مواجهه با آن هیچ و هیچ روشی جز برخورد پلیسی و انتظامی صورت نگرفته. این همه سازمان‌های تبلیغی و رسانه‌ای بخصوص صداوسیما با وجود بودجه‌های کلان حتی یک کار تاثیرگذار انجام نداده‌اند.

گویا مسئولان محترم وزارت‌کشور و پلیس، اشاره رهبر معظم‌ انقلاب در فروردین امسال را مبنی بر اینکه "رعایت حجاب تکلیف قانونی است و حتی اگر کسی به آن اعتقاد ندارد باید رعایت کند" مستمسک قرار داده و دوباره در چرخه کار تکراری بگیر و ببند افتاده‌اند. حال آنکه آنچه رهبری گفته‌اند باید توسط کارگزاران به تدابیر و راه حل های عاقلانه، کم آسیب و ثمر ده ترجمه شود. اما وزیر محترم کشور در حال هزینه‌تراشی برای رهبری و رفع تکلیف از خود است.

هزینه دیگری که برخوردهای اخیر ایجاد می‌کند مستقیما متوجه معتقدین و رعایت‌کنندگان حجاب است. به این معنا که این تلقی در جامعه ایجاد می‌شود که باحجاب‌ها مدافع برخوردهای تند با بی‌حجابها هستند و به این ترتیب یک دوقطبی مبتنی بر نفرت پدیدار می‌شود که نتیجه اش از چشم افتادن محجبه هاست. این احساس را با یک پژوهش میدانی به‌سادگی می‌توان کشف کرد.

اگر قبول دارید که برای گسترش بی حجابی، دستهای پنهان بیگانه در کار است به طریق اولی باید بپذیرید ،رفتارهای خشن بهترین دستمایه برای دشمن است تا با نفوذ در این مقوله، فاجعه ای را (مثلا تلفات جانی) خلق کند و تا مدتها از آن بهره برداری کند. به همین دلیل باید رفتارهای بی ضابطه اخیر را کلا جمع کرد و به طراحان آن به دیده شک و تردید نگریست.

پ.ن: اینکه در شرایط کنونی چه باید کرد، موضوعی است که در پست بعدی به صورت پیشنهاد مطرح خواهم‌ کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»
  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟