Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از رشد ۵۰ درصدی برنامه های کارگروه اقلیت های دینی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «سعید تقوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد مهمترین عناوین این کارگروه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: کمیته اقلیت های دینی متشکل از وزارت ارشاد، شورای خلیفه گری انجمن زرتشتیان، کلیمیان و آشوریان تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته ها در استان هایی که اقلیت های دینی در آن حضور دارند مانند مانند یزد، کرمان، فارس و اصفهان نیز برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تدارک دیدند.

 

رییس اقلیت های دینی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: بیش از 75 برنامه از سوی کارگروه اقلیت های دینی ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران و شهرستان ها برگزار می شود و چند برنامه عمومی نیز از سوی اقلیت های دینی در دوازدهم بهمن با حضور روحانیون و نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس برگزار می شود.

 

تقوی از به صدا درآمدن ناقوس کلیساها در دوازدهم بهمن در ساعت 9 و 33 دقیقه صبح همزمان با ورود تاریخی امام (ره) به کشور خبر داد و گفت: در هجدهم بهمن در گلزار شهدای زرتشتی با حضور نمایندگانی از بنیاد شهید و کمیته های اقلیت های دینی مراسم غبارروبی مزار شهدای اقلیت های دینی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: شانزدهم بهمن نیز گردهمایی بزرگ اقلیت های دینی با حضور وزیر ارشاد برای تبیین دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی و نقش ادیان توحیدی در پیروزی انقلاب برگزار می شود.

 

تقوی از رشد 50 درصدی برنامه های کارگروه اقلیت های دینی ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه های کمیته اقلیت های دینی شامل مسابقات علمی فرهنگی، مسابقات تئاتر، موسیقی، کتاب و برپایی نمایشگاه و صنایع دستی است. همچنین در ایام دهه فجر دیدار با خانواده شهدای ادیان توحیدی و ویزیت رایگان مراجعه کنندگان از دیگر برنامه های این کمیته است.

 

تقوی ادامه داد: گردهمایی نقش جوانان در پیروزی انقلاب، گردهمایی بانوان ارامنه در تبریز و نقش اقلیت های دینی در پیروزی انقلاب در استان هایی که اقلیت های دینی در آن ساکن هستند از دیگر برنامه های ستاد بزرگداشت کارگروه اقلیت های دینی است.

 

تقوی از برنامه های دیگر کارگروه اقلیت های دینی نیز نام برد و تصریح کرد: تجلیل از دانشجویان نخبه اقلیت های دینی، برگزاری مسابقه مقاله نویسی و خاطره نویسی و همایش تخصصی ادیان توحیدی در اصفهان پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبي ایران مجلس آمریکا بیرجند خبرگزاری شبستان اقلیت های دینی دهه فجر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه‌ی پیروزی انقلاب یکی از نقاطی که مورد غضب انقلابیون تندرو قرار گرفت و حتی دو هفته پیش از پیروزی قطعی توسط آنان به آتش کشیده شد، شهرنو یا همان محله‌ی بدنام تهران بود. نخستین بار عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۵۷ شماری از جوانان تندرو به شهرنو هجوم برده و آن‌جا را به آتش کشیدند، اما ماجرا با ورود ده نفر روحانی در آن مقطع ختم به خیر شد؛ آن‌ها فورا به آتش‌نشانی مراجعه کرده و از ماموران خواستند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. با این حال استخوان شهرنو همچنان لای زخم انقلاب باقی ماند تا نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب.

مرحله‌ی بعدی مواجهه‌ی انقلابیون با شهرنو این بار اما نه سرخود، که به دستور دادستانی وقت صورت گرفت آن هم نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب. روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۵۸ خیابان‌های اطراف محدوده‌ی شهرنو زیر پوشش حفاظتی پاسداران انقلاب قرار گرفت و در ساعت ۲۲ پاسداران کمیته‌ی منطقه‌ی ۱۲ و چند نفر از اعضای شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات، با در دست داشتن حکم دادستانی با بولدوزرهای شهرداری دیوارهای شهرنو را تخریب کردند.. فردای آن روز کیهان در پی اعلام این خبر نوشت: «قرار است جای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن قلعه شهرنو که کار تخریب آن ظرف چند روز آینده پایان می‌گیرد، به‌زودی در زمین آن بازار اسلامی،‌ مسجد، مدرسه و پارک ایجاد شود.» یکی از مسئولان شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات نیز در رابطه با این موضوع به خبرنگار شهری کیهان گفت: «دایره‌ی مبارزه با منکرات کار خود را از چهار ماه پیش با حکم دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و خط اصلی عمل‌کرد این شورا مبارزه‌ی پی‌گیر در جهت ریشه‌کن کردن فساد و فحشا در سراسر کشور می‌باشد.»

نماینده‌ی دادستان برای حل این مسئله، شیخ حسین انصاریان بود. ایشان در گفت‌وگویی که با بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاییز ۷۸ انجام داده جزئیات این ماجرا را توضیح داده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌تازگی ویدیوی قسمت نخست این بخش از سخنان او را در کانال تلگرامی خود قرار داده که متن آن به این شرح است:

انصاریان: یک بار مردم حمله کردند آن‌جا را آتش زدند. کار افراطی هم صحیح نیست هم این‌که آقای طالقانی خیلی از این عمل ناراحت شد و در یک سخنرانی‌اش خیلی حمله کرد به آن‌هایی که این کار را کردند. من اول فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ ۱.۱۲۰ خانه در ۸۰ هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

[مصاحبه‌کننده] مقاومتی نکردند؟

انصاریان: اغلب‌شان نه، چون پیرمرد هم شده بودند، پشیمان هم شده بودند. با آن‌ها برای توبه کردن هم صحبت می‌کردیم. خیلی‌هایشان هم گریه می‌کردند و با کمال رضایت... حتی بعضی‌ها پول خانه‌های‌شان را نگرفتند، گفتند حالا که شما می‌خواهید یک کار خدایی کنید ما سند را به نام‌تا می‌زنیم می‌رویم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898958

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱