Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز و در هفتمین تکرار جشن ستارگان در شهرستان قروه از 146 نخبه علمی فرهنگی هنری و قرآنی تجلیل به عمل امد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرتودی، امروز برای هفتمین سال پیاپی شهرستان قروه شاهد قدردانی و تجلیل از دانش اموزانی بود که موفق به کسب رتبه های برتر کنکور سراسری و رتبه های علمی ، فرهنگی و قرانی در سطح کشور شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش اموزانی که فعل خواستن را صرف کردند و نشان دادند که در شهرستانی کوچک نیز می توان به موفقیت هایی بزرگ رسید.

در همین رابطه جعفر عبدالملکی مدیر اموزش و پرورش قروه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: همانطور که استحضار دارید امسال برای هفتمین سال متوالی است که مدیریت اموزش و پرورش قروه جشن ستارگان را در شهرستان قروه برگزار می کند

وی افزود: هدف ما از برگزاری این برنامه تجلیل از عزیزانی است که با کسب رتبه های زیر 1000 موفق به افتخار آفرینی برای شهرستان قروه شده اند و امسل در شهرستان قروه 46 رتبه زیر 1000 داشتیم که همراه با برگزیده های علمی، نانو، جشنواره های جوان و نوجوان خوارزمی و دانش اموزانی که در مسابقات قرانی و معارف اسلامی حائز رتبه های برتر شده اند از این عزیزان  تقدیر و قدردانی می شود.

عبدالملکی با اشاره به تقدیر از دبیران و مدیرانی که در این زمینه ها تلاش داشته اند و دلسوزانه دانش اموزان را یاری داده اند گفت: در مجموع در این مراسم از 146 نفر تقدیر و قدردانی خواهد شد.

امام جمعه قروه:

تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علم و تحصیل جایگاهی در جامعه نداشت

حجت الاسلام حسن باباییان امروز و در این مراسم با بیان اینکه علم و تحصیل در نزد خاندان پهلوی از جایگاهی برخوردار نبود گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد پیشرفت های گسترده ای در زمینه های علمی و فن اوری هستیم.

وی افزود: امروز دانش اموزان و دانشجویان ما قله های علم و پیشرفت را پشت سر گذاشته اند و پرچم کشور را در بلندترین جایگاه علمی جهان به احتزاز دراورده اند.

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: ما هم اکنون افتخار می کنیم که در عرصه علم و تکنولوژی در جایگاه نخست خاورمیانه قرار داریم و دیگر کشورهای اسلامی از ما الگو می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید دانش اموزان در تلاش باشند تا به مدارج بالای علمی دست یابند افزود: دانش اموزان باید برای رشد و پیشرفت کشور تلاش کنند و در رسیدن به موفقیت از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 

در ادامه این مراسم به گفتگو با برخی از نخبه های علمی و رتبه های برتر کنکور سراسری پرداختیم که دعوت می کنیم خواننده آن باشد:

 

حائز تنها رتبه کشوری جشنواره ابن سینا در بخش مقاله نویسی ریاضی

لطفا خودتان را معرفی کنید و از موفقیتی که کسب کرده اید برای ما بگویید.

به نام خدا امیر حسین مالکی هستم متولد سال 80 و دانش اموز دبیرستان نمونه شهید بهشتی در رشته ریاضی فیزیک که در طول سال 97 ما موفق شدیم که تنها رتبه کشوری جشنواره ابن سینا در بخش مقاله نویسی ریاضی را کسب کنیم و مجوز ارائه مقاله در کشور کره جنوبی را از ان خود نماییم.

وی افزود: ما موفق به تاسیس انجمن ریاضی گلدباخ شهرستان شدیم که با کمک پروفسور میرزاوزیری از دانشگاه مشهد این پروژه به انجام رسید و در المپیاد نانو جزو 300 نفر برتر کشور شدیم

در رابطه با مقاله جشنواره ابن سینا بیشتر توضیح دهید:

در این مقاله کاربردهای علم لگاریتم که یکی از شاخه های ریاضی است در زندگی و در علوم پایه بررسی می شود و در نهایت علاقه دانش آموزان را به ریاضیات طبق نظرسنجی های انجام گرفته مورد بررسی قرار می دهیم

در انجمن ریاضی نیز با کمک انجمن ریاضی سنندج و خانم عبدالملکی و تعدادی از دبیران و مدیران آموزش و پرورش قروهبه بررسی مباحث ریاضیات می پردازیم.

دوست دارید در کنکور سراسری در چه رشته ای قبول شوید؟

دوست دارم در رشته ریاضی محض تحصیل کنم و در دانشگاه تهران حضور داشته باشم و تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه های معتبر دنیا کامل کنم.

به نظر شما چه چیزی باعث شده که انقدر به ریاضیات علاقه داشته باشید

نمیدانم اما فکر می کنم این یک موهبت الهی است که انقدر ریاضی را دوست دارم

سخن اخر:

سخن آخر اینکه خانواده من بسیار از من و تحصیلاتم حمایت کرده اند و من از همینجا از انان قدردانی می کنم.

 

خواهران دوقلو مشاوران آموزش و پرورش آینده:

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه رشته ای برای ورود به دانشگاه قبول شده اید؟

به نام خدا مریم زارعی هستم متولد سال 79 دانشجوی رشته آموزش مشاوره در دانشگاه فرهنگیان و حائز رتبه 91 رشته انسانی

چه چیزی باعث رسیدن شما به این موفقیت شد؟

توکل به خدا و حمایت های پدر و مادر و برادرم در خانواده و تلاش هایی که در طول سال های تحصیل داشتم بیشترین نقش را در رسیدن به این موفقیت ایفا کردند.

شما در آینده معلم می شوید ؛ رسالت خودتان را چگونه می بینید؟

شغل معلمی از مقدس ترین شغل ها است و خیلی خوشحالم که این شغل را انتخاب کرده ام

بدون شک رسالتی که بر دوش معلم است بسیار سنگین تر از آنچه است که فکر می کردم بخصوص که رشته ما مشاوره است و باید تاثیرگذاری بیشتری برای دانش اموزان داشته باشیم.

گفتگو می کنیم با خواهر دوقلوی مریم زارعی تا رمز موفقیت این دو خواهر بیشتر مشخص شود.

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید در چه رشته ای برای ورود به دانشگاه قبول شده اید؟

به نام خدا مهسا زارعی هستم که موفق شده  ام در کنکور سراسری سال 97 با کسب رتبه 214 رشته انسانی در دانشگاه فرهنگیان رشته مشاوره تحصیل کنم.

چه چیزی را در موفقیت خودتان تاثیرگذار می بینید؟

خانواده و بخصوص مادرم سهم بزرگی در این شغل و این موفقیت داشتند و از اینجا از انان تشکر می کنم.

شما رسالت یک معلم را در چه چیزی می بینید؟

من دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده ام و مسئولیت بزرگی روی دوش خودم احساس می کنم و امیدوارم خداوند کمک کند تا بتوانم آنگونه که شایسته است خدمت کنم.

دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه بوعلی سینا همدان

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید رد چه رشته ای تحصیل می کنید؟

به نام خدا راشد احمدی هستم موفق شدم در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی همدان قبول شوم که این موفقیت را مدیون لطف خدا و حمایت های خانواده هستم

چه چیزی را در موفقیت خودتان تاثیرگذار می بینید؟

تلاشی که فرد انجام میدهد و نقشی که خانواده برای انسان ایجاد می کند خیلی مهم هستند و همه چیز بستگی به تلاش دانش اموز دارد که با انتخاب روش درست و صحیح می تواند نقش خود را نشان دهد

رسالت یک پزشک چیست؟

اول از هر چیز قبول شدن در رشته پزشکی یک موضوع مهم است چرا که بسیاری فکر می کنند وقتی قبول می شوند در این رشته دیگر کار بخصوصی ندارند و پایان کار است در حالی که تازه ابتدای راه است و پزشک تاثیر زیادی بر جامعه دارد و بر روان جامعه اثر گذار است و با رفتار خوب و درست خودش می تواند پزشکان خوب دیگری را هم در آینده ایجاد کند.

یک پزشک باید از لحاظ اخلاقی و رفتاری شرایطی داشته باشد که دیگران نیز از آن الگو بگیرند و به سمت پزشکی حرکت کنند

 

پس از تحصیل در رشته پزشکی چه برنامه ای دارید؟

دوست دارم در پایان تحصیلاتم و برای تخصص در رشته قلب و یا اورتوپدی ادامه تحصیل دهم.

 

گفتگو با رتبه تک رقمی رشته انسانی

لطفا خودتان را معرفی کنید و برای ما از موفقیتی که کسب کرده اید بگویید.

به نام خدا کیمیا طهماسبی هستم متولد سال 79 که موفق به کسب رتبه 7 رشته انسانی شده ام.

چه چیزی باعث شد به این موفقیت برسید؟

دانش اموزان باید بدانند که اگر تلاشی داشته باشند این تلاش ها به نتیجه خواهد رسید اما باید این تلاش ها از سال های پایه اغاز گردد و از سال های اوایل دبیرستان شروع شود و با برنامه ریزی صحیح و استفاده از برنامه ریزی های مناسب و هدف گذاری خیلی خوب که انگیزه دوباره به انسان می دهد و مانع از خستگی می شود صورت پذیرد.

اما در این راه خانواده ها هم نقش خیلی بزرگی دارند و من از همینجا از مادرم قدردانی می کنم که در رسیدن به این موفقیت یار و یاور من بودند.

چه توصیه ای به خانواده ها دارید؟

خواهشی که از خانواده ها دارم این است که دانش اموزان را در این مسیر همراهی کنند و از مقایسه با دیگران برای فرزند خود دوری کنند چرا که تاثیر مخربی روی دانش اموز می گذارد .

رسالت یک حقوقدان چیست؟

انسان وقتی برخی بی عدالتی ها را در اطراف خود می بیند سعی می کند در حد توان خود عدالت را در جامعه ایجاد کند و یک حقوقدان وظیفه ای بیش از این دارد و من هم سعی می کنم در هر سمتی که قرار بگیرم بتوانم وظیفه خود را به درستی انجام دهم.

 

در پایان ما هم برای این عزیزان آرزوی موفقیت و سلامت داریم.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نشست پرسش و پاسخ دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی عصر دیروز (دوشنبه) در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای نشست نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی ضمن بیان درخواست‌های خود در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، مطالبی را بیان کردند.

وزیر علوم در این نشست با یادآوری تعطیلی دانشگاه‌ها دردوران کرونا گفت: یک سال نخست مسئولیت من در وزارت علوم، همه‌گیری کرونا بود و خوابگاه‌های خودگردان و سلف سرویس دانشگاه‌های مختلف شرایط مناسبی نداشت و مجبور به بازسازی زیرساخت‌ها شدیم. در این شرایط فعال کردن مجدد تشکل‌های دانشجویی دشوار و زمان‌بر بود. دانشگاه‌ها در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از نظر نشاط سیاسی، فعال بودند و حضور مسئولان در دهه فجر و ایام انتخابات این موضوع را تایید می‌کند.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه فرنما برای ثبت فعالیت‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: برای اطلاع دقیق از فعالیت‌های فرهنگی این سامانه را تاسیس کردیم که بر اساس آن امروز دقیق می‌توانیم بگوییم، دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال ۱۴۰۲ در مجموع هزار و ۳۰۰ فعالیت فرهنگی داشته است. همچنین در ارزیابی روسای دانشگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی ثبت شده بر اساس سامانه فرنما معیار مهمی است و از روی همین سامانه کارنامه فرهنگی برای دانشجویان صادر می‌شود.

تولید علم باید برونداد داشته باشد

زلفی‌گل با اشاره به اهمیت انجمن‌های علمی، خاطرنشان کرد: برگزیدگان جشنواره بین‌المللی حرکت و جشنواره رویش به عضویت بنیاد ملی نخبگان در می‌آیند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. روند جذب افراد نخبه و مستعد در دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز تسهیل شده است. تولید علم باید برونداد داشته باشد. تولید مقاله، کتاب، اختراع و دستاوردهای علمی یا هنری یکی از این بروندادها است و استادان باید برخی از این بروندادها را داشته باشند.

وی ادامه داد: این موضوع در آیین‌نامه ارتقای جدید استادان و اعضای هیات علمی که در حال تدوین است، قید شده است که استاد می‌تواند به هر شکلی دستاورد علمی خود را نشان دهد و فقط مقاله مد نظر نیست. کاربردی بودن مقالات را نیز در نظر داریم؛ به همین دلیل مقالات بنیادین ۷ امتیاز، مقالاتی که نیازی از جامعه رفع کنند، ۱۴ امتیاز برای ارتقای استادان خواهد داشت.

وی افزود: فردی که رساله‌های بنیادی داشته باشد به اندازه حقوق استاد پایه یک پژوهانه دریافت می‌کند، فردی که رساله‌های کاربردی دارد دو برابر و فردی که رساله فناوری داشته باشد، سه برابر حقوق استاد پایه یک پژوهانه می‌گیرد. استادان ارتباط با صنعت نیز به صورت ویژه تشویق می‌شوند. همچنین از علوم نوظهور و نوپدید مانند هوش مصنوعی در حد توان حمایت مالی می‌کنیم.

وزیر علوم درباره مطالبه دانشجویان در خصوص قانون حمایت از خانواده و ایجاد خوابگاه‌های متاهلی گفت: در همه دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هزار واحد خوابگاه متاهلی داشتیم ولی ما در مدت مسئولیت، ۳۵۰ واحد اضافه کردیم، ۳۲۰۰ واحد تا آخر سال نیز اضافه می‌شود که احداث ۲۶۰۰ آن شروع شده است. ساخت خوابگاه بودجه می‌خواهد. یکی از این کارها طرح تهاتر و مولدسازی است. به دانشگاه‌ها اجازه داده شده است املاکی که دارند را تغییر کاربری دهند و از آن‌ها برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی استفاده کنند. ما پول نداریم و سازمان برنامه به ما اعتبار نمی‌دهد ولی سرمایه و امکانات بدون استفاده‌ای که داریم را می‌توانیم به گونه‌ای دیگر مورد استفاده قرار دادیم.

بر اساس قانون ما را مواخذه کنید

وی در ادامه نشست به دانشجویان پیشنهاد کرد انتقادهای خود را از وزارت علوم در چارچوب قانون بیان کنید. بر اساس قانون ما را مورد ارزیابی قرار دهید. به طور مثال بگویید چرا رتبه علمی کشور کاهش پیدا کرده است.

۷۵ اقدام جدید در وزارت علوم انجام شد

وی در ادامه نشست به بیان اقدامات انجام شده در وزارت علوم و ایجاد ۷۵ اقدام جدید، پرداخت و خاطرنشان کرد: افزایش پایه‌های تشویقی استادان به ۶۰ پایه، بورسیه رتبه‌های برتر کنکور هر سال و المپیادی‌ها، تعیین کارانه (جهش علمی) بر مبنای عملکرد، اختصاص پژوهانه به استادانی نو استخدام، اختصاص پژوهانه برای دانشمندان یک‌درصد و دودرصد، قید شدن پژوهانه جامع در برنامه توسعه هفتم، تخصیص ۱۵ درصد بودجه کل دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی و پنج درصد برای فعالیت‌های فرهنگی، راه‌اندازی بورسیه صنعت با همکاری صنایع، حمایت از مجلات تحت نمایه‌های بین‌المللی، تاسیس صندوق عالی عتف از جمله این فعالیت‌ها است.

وزیر علوم به راه‌اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از ۱۵ هزار نیاز در این سامانه ثبت شده و استادانی که روی رفع نیازهای ثبت شده در این سامانه کار کنند، پژوهانه دریافت می‌کنند. برای حمایت از پژوهشگران نیز سامانه پژوهشگران مستقل را راه‌اندازی کردیم که بتوانند از مزایای بیمه و حقوق بهره‌مند شوند. سامانه دانا (درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان) نیز تاسیس شد تا همه دانشمندان در این سامانه صفحه خانگی داشته باشند و دستاوردهای علمی و مقالات خود را در این صفحه ثبت ‌کنند. پژوهانه بر این اساس و روزآمد بودن صفحه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

عملیات وعده صادق دستاورد دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها بود

وی همچنین با تجلیل از اقدامات عالمان و مدیران پیشین وزارت علوم گفت: عملیات وعده صادق دستاورد دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها بود و شهید طهرانی مقدم‌ها، شهید شهریاری‌ها و شهید احمدی روشن‌ها در همین دانشگاه‌ها آموزش دیده‌اند، باید قدردان وزیران و دانشمندان پیشین باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه را نهاد انسان ساز دانست و گفت: در این راستا فعالیت فرهنگی را توسعه دادیم. از دانشجویان برای برگزاری برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنیم، اعتبارات فرهنگی را برای تشکل‌های دانشجویی افزایش می‌دهیم. برای نخستین بار مرکز علوم انسانی را در وزارت علوم تاسیس کردیم و بخشی از ماموریت تحول در علوم انسانی به این مرکز محول شده است.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت جسمی و روحی انسان‌ها گفت: سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود و اگر به این رشته‌ها بی توجهی شود، در راستای سلامت روحی و روانی جامعه به خوبی گام برنداشته‌ایم. باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم. در بسیاری از کشورها نخبگان داخلی به رشته‌های علوم انسانی هدایت می‌شوند و برای رشته‌های علوم پایه از نخبگان خارجی کمک گرفته می شود.

وزیر علوم در پایان این نشست از دانشجویان خواست راهکارهای جدید خود را برای اداره بهتر آموزش عالی ارائه دهند.

کد خبر 6086339

دیگر خبرها

  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند