Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، در این مطلب که به قلم ایشان تارور دیدگاه نویس واشنگتن پست نوشته شده، آمده است: درست یک ماه پیش، حکام عربستان در کانون نفرت و اعتراضات جهانی در اعتراض به قتل جمال خاشقچی مطلب نویس واشنگتن پست قرار داشتند. 

خاشقچی در خارج از کشور ربود شد و به قتل رسید و عربستان درباره این ماجرا قطره چکانی اطلاع رسانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حتی کنگره هم بشدت به این عمل غیرانسانی دولت عربستان از خود واکنش نشان داد. بسیاری از پایتخت های جهان صحنه اعتراض به این عمل شنیع دولت عربستان بود.

سازمان سیا کشف کرد که نقشه این قتل به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان انجام گرفته است. این موضوع، بشدت حسن اعتبار عربستان در سطح جهان را لکه دار کرد.
اما شاهزاده محمد بن سلمان و حکومت سعودی کاملا به این سانسور بین المللی علیه عربستان بی اعتنا ماندند.
دولت ترامپ در مقام دفاع از کلیت حاکمیت عربستان ظاهر شد. 

دولت های اروپایی هم به شاهزاده ترش رویی کردند اما معترض به مجموعه حاکمیت عربستان ظاهر نشدند. غرب هیچگاه راضی به منزوی ماندن عربستان نیست. عربستان، خریدار کلیدی سخت افزار نظامی است. 

امروز یک ماه از آن ماجراها گذشته و آن خشم و عصبانیت غرب و بلکه کل دنیا نسبت به ماجرای قتل خاشقچی فرو نشسته است.

اگر قبول ندارید، یک نیم نگاهی به آنچه که بر فضای حاکم بر اجلاس مجمع جهانی اقتصاد که چندی پیش در داووس سوییس برگزار شد، بیاندازید.

سعودی یک هیات بزرگ را به این اجلاس در کوههای آلپ فرستاده بود. 

این هیات را وزرای اقتصاد، دارایی و خارجه سعودی سرپرستی می کردند. این هیات، چهارشنبه گذشته در حاشیه این اجلاس، یک میهمانی مجلل با شرکت همه مدیران اجرایی و بانکدارانی که در داووس حضور به هم رسانده بودند، ترتیب داد. 

بدون استثنا، همه میهمانان حاضر در این ضیافت، همگی بر یک اصل تاکید اخص داشتند، ما هرگز مایل نیستیم به پادشاهی عربستان، پشت کنیم.

اوئلی مائورر رئیس جمهوری سوییس در صحبت هایی به خبرنگار خبرگزاری بومی اس دی ای(SDA) گفت: راجع به ماجرای خاشقچی ما خیلی صحبت و بطور مقتضی با آن برخورد کرده ایم. امروز وقت کار کردن است. همچنان به گفت وگوی مالی و عادی شدن روابط فیمابین ادامه می دهیم.

پاتریک پایونه مدیرعامل شرکت معظم نفتی توتال فرانسه نیز از همه حاضران در داووس خواست، توجه بیش از این بر وقاحت ماجرای خاشقچی را کنار بگذارند و نگاهی مثبت و رو به جلو به همه چیز داشته باشند.

خاطر سعودی ها از همه چیز آسوده شد. 

امین ناصر مدیر عامل آرامکو گفته است: من هیچ چیز که در مخالفت با سرمایه گذاریهای ما باشد نمی بینم. همه دارند از ما استقبال می کنند.

این یک امر کاملا عادی است. داووس؛ یک مجمع جهانی در زمینه اقتصاد است که دغدغه اصلی اش؛ تجارت است. مسائل حاشیه ای؛ تسلطی بر این مجموعه ندارد.

همه اصحاب تجارت که در اجلاس حضور داشتند؛ بر کار کردن با سعودی ها تاکید خاص داشتند.

یکی از این سرمایه داران آلن بژانی مدیرعامل شرکت ماجد الفوتیم صاحب فروشگاه های مال، سینما و سایر مراکز عمومی در سراسر منطقه است. 

بژانی ضمن استقبال از کار کردن با شاهزاده محمد بن سلمان، پشت کردن به او را کاری ظالمانه و جانبدارانه دانسته است. 

او از تحسین کنندگان برنامه اصلاحات ژرف ولیعهد عربستان است و به خصوص از برنامه های او در مبارزه با فساد، ایجاد گشایش اقتصادی در کشور و به خصوص اعطای حق رانندگی به زنان، بسیار تمجید کرده است.

بژانی اولین سینما را در عربستان ساخته است.

این نظر اصحاب سرمایه و تجارت در داووس بود.

فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر از بی اعتنایی داووس به ماجرای خاشقچی ناراضی بودند.

کنت رات رئیس دیده بان حقوق بشر که از شرکت کنندگان در اجلاس داووس بود، از اینکه چرا داووس مستقیما به ماجرای قتل خاشقچی نپرداخت بشدت گله مند بود.

دیوید میلیبند رئیس کمیته نجات بین الملل هم گفت که قتل خاشقچی، نتیجه پا پس کشیدن اخلاقی دولت ترامپ است. 

وی افزود: دولت ترامپ دارد خودکامگان و مستبدان را جسور می کند و این درست نیست. وقتی تعهد اخلاقی در قبال یک رفتار غیر انسانی وجود نداشته باشد، این خلاء را «مصونیت در برابر قانون و مجازات» پر می کند.

کامی نایدو رئیس سازمان عفو بین الملل هم گفت: وقتی معافیت از کیفر، نخبگان تجارت را هم جسور می کند، آنجاست که اعتبار داووس هم مخدوش می شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۲۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر پاکدست فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیون‌تومانی را به صاحبش بازگرداند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین دشتوان کارگر خدماتی فرودگاه مشهد در حین انجام وظیفه با کیف پولی مواجه شد که در بررسی آن حاوی مقداری وجه نقد، دلار و مدارک هویتی به ارزش ۷۲۰ میلیون ریال بود را سپس به سپاه تحویل داده تا به صاحبش بازگردانده شود.
عزت نفس، مسئولیت‌پذیری و امانت‌داری مشخصه برجسته کارکنان و کارگران ولایی و ارزشی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس است.

دیگر خبرها

  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند
  • کارگر پاکدست فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیون‌ تومانی را به صاحبش بازگرداند
  • کارگر پاکدست فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیون‌تومانی را به صاحبش بازگرداند
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • ماجرای تکنیکی که برای اروپایی‌ها عجیب بود + فیلم
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید ؛ گلسنگ ها مفیدند یا مضر؟
  • دروازه‌بان استقلال دختر جیمی‌جامپ را بغل کرد اما پسر هوادار را هل داد | ماجرای آغوش مهربانی بازیکنی که وظیفه دروازه‌بانی را فراموش کرد
  • ماجرای شیوع قارچ و جلبک در تخت جمشید چیست؟
  • ماجرای شیوع قارچ‌ و جلبک‌ در تخت جمشید چه بود؟