Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی طراح اصلی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با اشاره به جزئیات اجرای این قانون، گفت: راهکار قانونی برای برخورد با مدیرانی که خلاف قانون در مسئولیت مانده باشند، وجود دارد و قوه قضائیه نیز به موضوع ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ذی‌حسابی کل کشور باید به موضوع مدیران بازنشسته ورود کنند، اظهار داشت: بررسی اسناد توسط این ۳ نهاد نظارتی در حال انجام است و دوره اختیاری جهت به‌کارگیری بازنشستگان از سوی دستگاه‌ها گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در تبصره ۳ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، تخلف را صرفاً از سوی بازنشستگان شاغل نمی‌داند، بلکه آن مقام مسئولی هم که فرد بازنشسته را نصب کرده و حتی با این فرد ادامه همکاری می‌دهد نیز، متخلف است و طبق قانون، دو فرد در این حوزه متخلف محسوب می‌شوند؛ بازنشسته شاغلی که کنار نمی‌رود و کسی هم که آن بازنشسته شاغل را به‌کار گرفته، متخلف هستند.

بیشتربخوانید :مدیران بازنشسته‌ا‌ی که همچنان بر صندلی ریاست نشسته‌اند + جدول

قاضی‌زاده‌هاشمی با تأکید بر اینکه طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، برای متخلفین از قانون جرم‌انگاری شده است، گفت: برای متخلفین طبق این قانون عنوان قضایی و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، موضوع قانون مجازات اسلامی، محسوب می‌شود، در این راستا جرم عمومی نیز وجود دارد، نه‌تن‌ها این دستگاه ناظر، بلکه آحاد مردم کشور می‌توانند با اعلام جرم و یا شکایت به‌تناسب موقعیت مقام مربوطه، شکایات خود را تحویل مراجع قضایی دهند.

طراح اصلی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در پایان درباره چگونگی طرح شکایات مردمی از بازنشستگان شاغل، خاطرنشان کرد: طبق قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، طرح شکایت بستگی به مقام و مسئولیت فرد بازنشسته دارد، به‌طوری که شکایات بعضی در دادسرای مراکز استان‌ها و برخی هم در دادسرای شهرستان‌ها قابل طرح است؛ البته این اعلام جرم فقط راجع‌به بازنشسته شاغل نیست، بلکه جرم تصرف در اموال عمومی شامل فردی که او را منصوب کرده و خودِ شاغل نیز می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

چگونگی شکایات مردمی از بازنشستگان شاغل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور

سید فرهاد ناصری نیا  در جلسه با معاونان و کارشناسان اداره که در سالن جلسات برگزاری شد با اشاره به اینکه دو کمیته بدوی و تجدید نظر به درخواست‌ها و پرونده‌های کارگران شاغل در کار‌های سخت و زیان آور رسیدگی می‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۴۴ درخواست در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر در قالب ۷۸ جلسه رسیدگی شد.
وب به اقدامات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پس از رسیدگی درخواست‌های مذکور در این دو کمیته در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۵۹۰ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفته و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.
به گفته مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان سال گذشته یک هزار و ۷۴۷ نفر از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان استان بیش از موعد بازنشسته شدند.
ناصری نیا با بیان اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط هستند، افزود: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.
وی ادامه داد: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده است، گفت: کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • درخواست حق اولاد برای خانم های شاغل
  • مهم‌تر از اصل هنر به‌کارگیری هنر است
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل