Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات پتروشیمی های گچساران و دهدشت در این ستاد پیگیری می شوند و روند اجرای آنها باید شتاب گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جعفر گوهرگانی در بیستمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که مجریان این ۲ پتروشیمی هم حضور داشتند، به مجری و سرمایه گذار طرح، دستگاه های اجرایی مرتبط و بانک های عامل تاکید کرد: این ۲ طرح بزرگ اقتصادی که سال هاست مردم را به انتظار گذاشته اند، بیش از این نباید فرسایشی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ۳۴ طرح و پروژه اقتصاد مقاومتی استان که شناسایی و توجیه اقتصادی آنها برای واگذاری به بخش خصوصی ارزیابی و محرز شدند، دستگاه های اجرایی مرتبط در سطح استان و مرکز کشور پیگیری امور آنها باشند.


وی به اهمیت سرعت بخشیدن به اجرای طرح جی نف که از طرح های اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی و شهرداری ها که به نوعی اطلاعاتی دارند و یا می توانند شرکت پست استان را برای تسریع در اجرای این طرح یاری کنند، همکاری لازم را داشته باشند.


گوهرگانی به شرکت پست استان تاکید کرد: بیش از گذشته در اجرای این طرح در سطح شهرهای استان تلاش کند و هر جایی که نیاز به همکاری داشت از طریق استانداری مسئله را پیگیری کنند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در خصوص پیشرفت و اجرای پتروشیمی دهدشت انگیزه و اراده ای از سوی متولی امر نمی بینم و سزاور نیست مردم که این همه سال معطل ماندند و انتظار کشیدند باز هم این صنعت با این روند به پیش برود.


عزیز فیلی افزود: سرمایه گذار پتروشیمی دهدشت اگر واقعا دغدغه داشته باشد و دنبال کار است چنانچه در جایی با مشکل و مانعی برخورد کند باید پیگیر آن باشد و ما هم با جدیت به کمک خواهیم آمد. 


وی یادآور شد: پتروشیمی های ایلام و لردگان با پتروشیمی دهدشت بودند، اما یکی صد درصد و دیگری ۷۸ درصد پیشرفت دارند اما دهدشت ۱۶ درصد پیشرفت دارد که بیان هرگونه مطلبی در خصوص این پتروشیمی توجیه است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به موضوع استفاده پساب فاضلاب های یاسوج و گچساران اشاره کرد و گفت: هم اکنون پساب شهر یاسوج سالانه ۱۶ میلیون مترمکعب است که به ۲۰ میلیون مترمکعب هم می رسد و طبق برنامه ریزی در سه بخش فضای سبز، کشاورزی و خدمات و صنعت قابل مصرف است.


به گفته معاون عمرانی، سهم هر بخش مشخص خواهد شد و برای بهره برداری این پساب باید متولی هر بخش از هم اکنون برنامه ریزی لازم را داشته باشد. 


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این خصوص استانداردهای لازم برای استفاده از پساب فاضلاب ها رعایت خواهد شد.


فیلی تصریح کرد: پساب فاضلاب شهر گچساران هم اکنون پنج میلیون مترمکعب در سال است که در آینده به ۹ میلیون می رسد و این میزان پساب در صنعت شرکت نفت و گاز، فضای سبز گچساران و بخشی هم در کشاورزی به کار گرفته می شود و به دستگاه های کاربر و بهره بردار هم تاکید شده است.


وی به موضوع واگذاری پروژه های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی برای واگذاری با اراده قوی وارد شوند و نسبت به این موضوع مهم دغدغه داشته باشند و تلاشی جدی به عمل آورند.


رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از روند واگذاری طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی اظهار نارضایتی کرد و گفت: در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی از سوی دستگاه های اجرایی تحرک داده شود.


حسن نوروزی به اضافه شدن طرح تولید لوله در بهمئی با ۳۴۰ میلیارد تومان به طرح های اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و افزود: مشکلات و روند کاری این طرح در این ستاد پیگیری خواهد شد.


نوروزی تاکید کرد: طرح استفاده و بهره برداری از پساب فاضلاب های یاسوج و گچساران در سه بخش خدمات و صنعت- کشاورزی و فضای سبز شهرداری ها شتاب گیرند.


رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به اجرای طرح جی نف از سوی شرکت پست استان تاکید کرد و گفت: این طرح از طرح های اقتصاد مقاومتی است و به هر طریق باید به سرعت وارد فاز اجرا شود.


شایان ذکر است در این نشست مصوبات نشست های قبل مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مجلس نمایشگاه کتاب ایران ارتش محمد جواد ظریف ظریف قیمت خودرو چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبي شرکت پست سرمایه گذار پتروشیمی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد