Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول فنی مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان از ذخیره‌سازی حدود ۱۲۰ هزار خون بند ناف در مرکز ذخیره‌سازی خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی خبرداد و اظهارکرد: از این تعداد ۵۰۰ مورد در بیمارستان دکتر شریعتی، پنج هزار و ۵۰۰ مورد در مرکز ذخیره سازی سازمان انتقال خون، ۱۰۳ مورد در مرکز خصوصی رویان و شش هزار و ۵۰۰ مورد در مرکز رویان دولتی ذخیره سازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا – سعید آبگون هفتم بهمن‌ماه در همایش سرطان و راه‌های پیشگیری از آن، با اشاره به اینکه برای نخستین بار در جهان دو دانشمند ژاپنی در سال ۱۹۷۸ دریافتند که در خون بند ناف ماده‌ای برای پیوند استخوان و درمان بیماری‌ها وجود دارد، گفت: اکنون ۳۳۸ مرکز بانک خون بند ناف در جهان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف نوزادان جهاد دانشگاهی نیز در حوزه دولتی و خصوصی در کشور فعال است، افزود: آنچه که در ذخیره سازی سلول‌های خون بند ناف مهم است عدم عفونت فعال در مادران هنگام زایمان است.
مسئول فنی مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان بزرگترین مشکل درمان بیماری‌ها از طریق این خون را تعداد کم سلول‌ها دانست و اظهار کرد: شانس موفقیت پیوند مغز استخوان کاملاً به تعداد سلول‌های خون بند ناف بستگی دارد.
آبگون تعداد سلول‌ها و شاخص‌های پیوندی بین گیرنده و دهنده را شاخص‌های جمع آوری نمونه‌ها برشمرد و ادامه داد: به دلیل تعداد کم سلول‌ها در خون‌های ذخیره‌سازی شده، معمولاً این روش درمانی در کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی از ذخیره سازی حدود ۱۲۰ هزار خون بند ناف در مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی خبرداد و اظهارکرد: از این تعداد ۵۰۰ مورد در بیمارستان دکتر شریعتی، پنج هزار و ۵۰۰ مورد در مرکز ذخیره سازی سازمان انتقال خون، ۱۰۳ مورد در مرکز خصوصی رویان و شش هزار و ۵۰۰ مورد در مرکز رویان دولتی ذخیره سازی شده‌اند.
مسئول فنی مرکز ذخیره سازی خون بند ناف رویان با بیان اینکه این مرکز در تمام استان‌های کشور برای جمع‌آوری خون بند ناف نمایندگی دارد، تصریح کرد: خون‌های جمع‌آوری شده برای آزمایش و ذخیره‌سازی به مرکز اصلی رویان جهاد دانشگاهی ارسال می‌شوند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خون بند ناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی بوک روسی در ایران/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پدافندهای ضد هوایی ممکن است برای محافظت از نیروهای دریایی، زمینی و هوایی در هر مکانی استفاده شوند. در این گزارش به مهمترین پدافندهای ضدهوایی کشور پرداخته شده‌است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، سامانه‌ای طراحی شده توسط سازمان هوافضای سپاه است که اولین بار در سال ۱۳۹۳ توسط سپاه پاسداران رونمایی شد. طراحی سامانه سوم خرداد به‌طور کلی شباهت خاصی با سامانه پدافنی بوک روسی دارد و این یعنی همه اجزای آن از رادار و موشک گرفته تا سامانه کنترل فرماندهی همگی در یک خودرو تجمیع شده‌اند.

برخورداری از فناوری آرایه فازی در این مورد از مهم ترین سیستم‌های پدافند ایران سبب شده تا سوم خرداد قادر باشد به‌طور همزمان با ۴ هدف درگیر شده و ۸ موشک را به‌سمت آن‌ها هدایت کند. موشک‌های این سامانه نیز از نوع موشک های صیاد ۲ هستند که قادرند اهدافی را در فاصله ۵۰ تا ۷۵ کیلومتری و ارتفاع ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهند.

در گزارش زرادخانه پدافند موشکی ایران با پدافندهای ضدهوایی کشور بیشتر آشنا شوید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898219

دیگر خبرها

  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • نمونه ایرانی پدافند ضدهوایی بوک روسی در ایران/ عکس
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • بومی سازی مخازن ذخیره آب
  • ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا
  • تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو
  • ساخت کیت انتقال ژن با پایه کربنی در کشور