Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه به بسیاری از اهداف خود رسیده است و ۴۰ سالگی آغازی بر تکامل و بلوغ انقلاب اسلامی است. مشکلاتی وجود دارد اما افراد در انتقاد به مسئولان نظام، نباید مشکلات شخصی خود را به مشکلات کشور گره بزنند. آفتاب‌‌نیوز : عباسعلی کدخدایی ظهر روز یکشنبه (۷ بهمن) در سی‌وپنجمین نشست میان‌دوره‌ای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که با شعار «نوسازی مشارکت، کارآمدی جمهوریت» از سوی دفتر تحکیم وحدت در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، عنوان کرد: عوامل بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی دخیل بود که مهم‌ترین آن هدایت‌ها و راهبری‌های امام خمینی (ره) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کدخدایی افزود: انقلاب اسلامی در طول ۴ دهه به بسیاری از اهداف خود رسیده است و ۴۰ سالگی آغازی بر تکامل و بلوغ انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر هدایت‌ها و راهبری‌های امام (ره) نبود، قطعاً پیروزی انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نمی‌شد. از طرفی حضور خودجوش مردم در صحنه عامل مهم دیگری در پیروزی انقلاب بود.
سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی به‌دلیل افق روشنی بود که امام (ره) در مسیر "استقلال" و "آزادی" ترسیم کرده بود.
وی اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه انقلاب همه نا بسامانی و مشکلات معیشتی و اقتصادی در اوایل انقلاب را به واسطه اهداف والایی که در تشکیل نظام اسلامی داشتند، تحمل می‌کردند و امام خمینی (ره) نیز با رهبری‌ها و هدایت‌گری‌هایش مانع به انحراف کشیده شدن انقلاب اسلامی می‌شد.
کدخدایی خاطرنشان کرد: تشکیل انقلاب و نظام اسلامی و اجرای عدالت مهم‌ترین هدف مردم از حضور در صحنه‌های انقلابی بود.
وی گفت: امروز وظیفه داریم اگر اشکال یا توقفی در مسیر حرکت‌مان وجود دارد، به خوبی شناسایی کرده و حرکت‌مان را سرعت ببخشیم و نباید بگذاریم انحرافات و توقفگاه‌ها مانع رسیدن انقلاب به اهدافش شود.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: مشکلاتی وجود دارد اما افراد در انتقاد به مسئولان نظام، نباید مشکلات شخصی خود را به مشکلات کشور گره بزنند.
وی عنوان کرد: انتقادات باید بر محور قانون باشد و هر نقدی بر عملکرد مسئولان در مسیر قانونی دنبال شود و به نتیجه برسد.
کدخدایی بیان کرد: با وجود گذشت ۴ دهه از انقلاب همچنان ضعف‌هایی در زمینه تشکیل و فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور وجود دارد.
وی ادامه داد: احزاب نقش بسیار مهمی در سیاست دارند و رسالت اصلی احزاب سیاسی، نقد حاکمان و دولتمردان است که امری شایسته است. اگر احزاب و گروه‌های سیاسی به خوبی احیا شوند، روند بهتری را در تصمیم‌گیری و حل مسائل و مشکلات در دولت و مجلس شاهد خواهیم بود.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: نظارت و مسئولیت امری همگانی است و هر فردی باید آگاهانه نسبت به جامعه، به رسالت خود توجه داشته باشد.
وی افزود: مطالباتی که مردم از دولت و مقامات حکومتی دارند، در حقیقت همان نظارت بر حکومت، دولت و مقامات است. اصل هشتم قانون اساسی بر نظارت مردم بر دولت و نظارت دولت بر مردم تاکید دارد که اگر این قانون مورد توجه باشد، به نوعی امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار می‌گیرد و برخی از مشکلات رفع می‌شود.
کدخدایی اظهار کرد: مشارکت در نظارت بر کارگزاران و مدیران کشور، دارای اهمیت زیادی است و باید با انتقادات سازنده امور را پیش برد.
سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: آن‌هایی که انتقاداتی به افراد دارند، نباید قانون را نادیده بگیرند و مشکلات حوزه شخصی را به مسائل کشوری ارتباط دهند که این کار ظلم به مردم و نظام است.
وی بیان کرد: در اعتراضات ۸۸ عده‌ای اعلام کردند باید شورای نگهبان کنار برود و هیأتی از قضات، وکلا و سیاسیون بیایند تا بر کار انتخابات نظارت کنند، در حالی‌که مگر می‌شود قانون را کنار گذاشت، در این شرایط دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
کدخدایی در پاسخ به مواضع یادشده عنوان کرد: وقتی شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تأیید می‌کرد و گزینه نهایی‌شان در آن بود، شورای نگهبان خوب بود ولی وقتی که برگزاری انتخابات است و دارید آمار انتخابات را می‌گوئید، شورای نگهبان باید کنار برود؟!
وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی در عرصه رسانه مظلوم واقع شده و تهاجم و تخریب رسانه‌ای دشمن بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داده است.
سخنگوی شورای نگهبان متذکر شد: حضور جوانان ایران در جبهه مقاومت اسلامی در دفاع از حریم ولایت و انقلاب اسلامی، مانع از بروز هر گزندی به انقلاب اسلامی می‌شود.
وی تاکید کرد: در جهت مقابله با دشمن از ابزارها و روش‌ها به درستی استفاده کنیم و اجازه ندهیم دشمن به ملت و نظام ضربه‌ای بزند.
کدخدایی خاطرنشان کرد: باید دانشجویان همان‌گونه که در اردوهای جهادی در از بین بردن فقر تلاش کردند، در جهاد تبلیغی نیز فقر اطلاعاتی در جامعه را مورد توجه قرار دهند و به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند.
وی تصریح کرد: دشمن از طریق حربه اقتصادی وارد شده است تا به انقلاب و ملت ضربه بزند و باید با تحقق "اقتصاد مقاومتی" در این جنگ نابرابر پیروز شویم. در گذشته نیز دشمن با انواع حربه‌ها مانند حمله نظامی و به شهادت رساندن مسئولان و ایجاد بی‌نظمی در کشور وارد شد.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: اگر جوانان توانمند به میدان بیایند، می‌توان از بسیاری از مشکلات اقتصادی گره‌گشایی کرد؛ باید بر توان ملی تکیه کرد و به منویات رهبری در مورد "اقتصاد مقاومتی" توجه داشت.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری دارای توانایی هستند، می‌توانند در عرصه اقتصادی بسیاری از مشکلات را رفع کنند.
کدخدایی عنوان کرد: ما جوانانی در این مرز و بوم داریم که همچنان در مسیر شهادت و دفاع از ارزش‌های انقلابی گام برمی دارند و در برابر همه رویدادها احساس مسئولیت می‌کنند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای نگهبان قانون انقلاب اسلامی عباسعلی کدخدایی اعتراضات ۸۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران قانون را برای حل مشکلات مردم منعطف کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد آقامیری پیش ازظهر دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری استان قم طی سخنانی اظهار کرد: شعار سال که مقام معظم رهبری آن را باعنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیدند یک فرمان راهبردی برای مسئولان می‌باشد.

استاندار قم بیان کرد: برنامه کاری مدیران استان سال‌جاری باید از اذان صبح تا ساعت ۱۲ شب تنظیم شود و مشکلات مردم با اهتمام بیشتری پیگیری خواهد شد.

آقامیری ابراز کرد: حضور پرشور مردم شهر قم در راهپیمایی‌ها، مناسک‌های ملی، صحنه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در پی آن کسب رتبه نخست کشور در نرخ مشارکت کشوری مایه مباهات ماست.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اقدمات موثری برای بهبود معیشت مردم در شاخص‌های کاهش تورم و کنترل بازار در استان انجام شد، عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در خردادماه ۱۴۰۴ از مناسبت‌هایی است که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

آقامیری خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری خردادماه ۱۴۰۴ بایستی به حداکثر برسد و جزء ۳ استان برتر در کشور باشیم.

کد خبر 6062184

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از سرنوشت لایحه حجاب جنجالی مجلس
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • دلیل بیشتر مشکلات اصفهان نبود جریان دائمی آب در زاینده‌رود است
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • مدیران قانون را برای حل مشکلات مردم منعطف کنند