Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:15:25 GMT

ویژگی پدر و مادر‌های موفق چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۷۳۵۱

ویژگی پدر و مادر‌های موفق چیست؟

سمیرا اسماعیلی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص ویژگی های پدر و مادر موفق اظهار کرد: همه والدین می خواهند تا کودکشان را به بهترین شیوه تربیت کنند، بنابراین آن‌ها باید بدانند چه ویژگی‌هایی سبب بروز این تربیت موفق می شود.

این روانشناس با بیان اینکه به کودک خود مسئولیت بدهید، افزود: ممکن است گاهی اوقات وسوسه شوید که تمام کارهای خانه را خودتان با سرعت بیشتری انجام بدهید چرا که مجبور نیستید به دیگران یاد بدهید که چطور این کارها را انجام بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی که امروز برای فرزندانتان صرف می‌کنید تا نحوه‌ انجام کارها را یاد بگیرند، پاداش و نتیجه‌ای بلند‌مدت خواهد داشت.

این مشاور خانواده بیان کرد: از سنین پایین به  کودکتان مسئولیت بدهید تا در کارهایی که می‌تواند با شما مشارکت داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از کودک خود کمک بگیرید، اظهار کرد: فرزند هشت ساله شما می‌تواند لباس‌های شسته شده را تا کندو با بالاتر رفتن سنش کارهای پیچیده‌تری را به او محول کنید.

 این روانشناس با بیان اینکه باید برای کودک کتاب خواند، گفت: کتاب خواندن تاثیرات ماندگاری بای کودکتان دارد. با این کار می‌توانید کیفیت زمان با هم بودنتان را بالا ببرید، چون فرزندتان می‌داند که در این هنگام، تمام تمرکز و حواس پدر یا مادرش فقط معطوف به اوست.

بیشتر بخوانید: رابطه مستقیم دلبستگی‌های دوران کودکی و سلامت روان در بزرگسالی 

اسماعیلی افزود: کتاب خواندن برای فرزندتان به نفع مهارت‌های خواندنی او در مدرسه نیز خواهد بود.

این مشاور خانواده بیان کرد: تحقیقات نشان داده است بچه‌‌های ۴ تا ۵ ساله‌ای که سه تا پنج بار در هفته برایشان کتاب خوانده می‌شود، نسبت به سایر همسالان خود، تیزفهم‌تر هستند.

وی تشریح کرد: کمک کنید تا کودک فرصت‌هایی برای داوطلب شدن پیدا کند؛  وقتی بچه‌ها برای انجام کاری داوطلب می‌شوند یاد می‌گیرند کمتر خودخواهانه فکر کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: عادت دادن به پس‌انداز کردن را باید از سنین پایین به کودک یاد دهید، والدین باید به بچه‌ها یاد بدهند که ۲۵ درصد از پول توجیبی‌شان را پس‌انداز کنند؛ آنها باید ارزش پولی را که به دست می‌آورند و زمانی را که صرف پس‌انداز آن می‌کنند، درک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانواده تربیت فرزندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوسمار ویرا در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به یک سوال محمد حسین میثاقی که در ظاهر سوالی معمولی بود جواب داد و اسم چند بازیکن محبوب خود را در رسانه ملی اعلام کرد. شاید ویرا خیلی دقت نکرد سه بازیکنی که اسم برد در سپاهان بازی می‌کنند که حریف بعدی پرسپولیس در لیگ برتر است و هر سه سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارند.

در فرهنگ فوتبال ایرانی اگر بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی فر بداند که مثلاً رامین رضاییان مورد علاقه سرمربی تیمش است ناراحت می‌شود و این مسئله می‌تواند روی فوتبال او هم تاثیر بگذارد حالا بماند که دانیال اسماعیلی فر به دلیل محرومیت نمی‌تواند مقابل سپاهان بازی کند. حرف‌های اوسمار ویرا در تلویزیون نشان می‌دهد که او هنوز بر خلاف تصور خیلی‌ها چندان با فضای فوتبال ایران آشنا نیست و نمی‌داند که گاهی اوقات نباید پاسخ بعضی از سوالات را بدهد. 

اگر خودتان را جای نفراتی مثل اسماعیلی فر و آل کثیر بگذارید شاید به آنها حق بدهید که در ادامه مسابقات با استرس بیشتری فوتبال بازی کنند. ویرا قاعدتاً باید روحیه بازیکنان تیم خودش را بالا می‌برد، اما این کار را با بازیکنان سپاهان کرد که چهارشنبه آینده باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرند و یکی از دیدار‌های فینال گونه لیگ برتر را برگزار کنند.  سرمربی برزیلی پرسپولیس البته از نظر فنی تحول مثبتی در این تیم ایجاد کرده به طوری که حتی طرفداران متعصب یحیی گل محمدی هم نمی‌توانند منکر این قضیه شوند، اما شاید بهتر بود که او پاسخ سوال خاص محمد حسین میثاقی را نمی‌داد و ناخواسته روحیه رقبا را تقویت نمی‌کرد. 

پرسپولیس در بازی رفت و در اصفهان با تک گل رضا اسدی یکی از بازیکنان مورد علاقه اوسمار ویرا مغلوب سپاهان شد و حالا باید انتقام آن شکست را در تهران بگیرد. همان طور که بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی هم برای پرسپولیسی‌ها حکم یک بازی انتقامی را دارد و آنها چند هفته قبل در همین اراک با یک گل مغلوب شاگردان مجتبی حسینی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • انواع درب ساختمان
  • ماجرای ابراز علاقه اوسمار به رامین رضاییان
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • اسماعیلی‌فر در بهترین فرم، محروم از سپاهان
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • مارسل دسایی و انتخاب ویژگی های یک بازیکن کامل / فیلم
  • عکس‌| آماده‌باش به جانشین اسماعیلی‌فر در پرسپولیس
  • باشگاه پرسپولیس به رای اسماعیلی فر اعتراض می کند