Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@18:03:53 GMT

فواید خوردن موز به مدت ۴ روز چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۳۸۵۲۷

شما می‌توانید با خوردن موز فقط در ۴ روز، بدون احساس گرسنگی شاهد تغییرات بسیاری در بدن و اندام خود باشید. آفتاب‌‌نیوز : شما می‌توانید با خوردن فقط موز در عرض ۴ روز شاهد تغییرات بسیاری در بدن و اندام خود باشید. اما اگر ۴ روز فقط موز بخوریم چه اتفاقی برای بدن ما می‌افتد؟ شما می‌توانید با خوردن موز فقط در ۴ روز، بدون احساس گرسنگی شاهد تغییرات بسیاری در بدن و اندام خود باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱-انرژی نا محدود

۷۴ درصد موز از آب تشکیل شده است. علاوه بر آن موز حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که باعث می‌شود در طول روز انرژی زیادی داشته باشید. ورزشکاران اغلب قبل و بعد از ورزش موز مصرف می‌کنند و این امر سبب می‌شود تا آن‌ها انرژی لازم برای انجام حرکات ورزشی و ریکاوری را داشته باشند. اگر شما نیز احساس می‌کنید در طول روز انرژی کافی برای انجام کار‌های روزمره را دریافت نمی‌کنید سعی کنید در طول روز حتما موز میل کنید.

۲-با رژیم موز ۴ کیلو وزن کم کنید

رژیم موز بسیار آسان است. برای این کار کافی است تا در کنار وعده‌های غذایی خود ۳ عدد موز بخورید و به راحتی وزن کم کنید. شما می‌توانید موز را به صورت خشک کرده و یا مخلوط با شیر میل کنید. بدین ترتیب مشاهده خواهید کرد که چربی‌های ناحیه شکم تان به راحتی از بین خواهد رفت. زیرا موز باعث احساس سیری در شما می‌گردد و باعث می‌شود در عرض ۴ روز ۴ کیلو وزن کم کنید.

۳-تنظیم سیستم گوارش

یکی دیگر از فواید خوردن موز به مدت ۴ روز این است که باعث تنظیم سیستم گوارش می‌گردد. موز، که تاثیر زیادی در سلامتی دارد به دلیل داشتن فیبر بالا باعث تنظیم سیستم گوارش می‌گردد.

۴-باعث ترشح هورمون خوشحالی می‌گردد

یکی دیگر از فواید خوردن موز به مدت ۴ روز این است که باعث احساس خوشحالی در انسان می‌گردد و دلیل خوشحالی ترشح هوزمون سروتونین است. اما شاید برای شما جالب باشد بدانید که رابطه مستقیمی بین احساس خوشحالی و مصرف موز وجود دارد. شما می‌توانید با افزایش مصرف موز در طول روز خوشحال‌تر باشد.
سلامت

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موز کربوهیدرات رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!