Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزگرد تأثیر کم‌آبی بر منابع طبیعی استان سمنان با  محوریت برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و رویکرد جدید در مراتع در دفتر خبرگزاری تسیم استان سمنان برگزار شد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، در این میزگرد تخصصی «فرهاد عبدالشاه» رئیس اداره آبخیزداری و آبخوانداری و «سید ابوالفضل ولیئی» رئیس اداره مرتع ونیز «ابوالفضل صیادجو» مشاور مدیرکل و سخنگوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حضور یافتند و به پرسش‌های خبرنگاران تسنیم در این باره پاسخ گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

400 میلیارد ریال برای پروژه‌های آبخیزداری استان مرکزی تامین می‌شودتخصیص 210 میلیارد ریال اعتبار به حوزه‌های آبخیزداری آذربایجان غربی67 درصد طرح‌های آبخیزداری اصفهان با رویکرد حفاظت از منابع طبیعی اجرا شد

مشاور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این میزگرد خبری با اشاره به وضعیت کم‌آبی موجود در استان سمنان تأثیرات آن را بر وضعیت اراضی ملی این استان بسیار وسیع توصیف کرد.

ابوالفضل صیادجو همپنین با اشاره به سیاست چند سال اخیر سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر مردم‌محوری در برنامه‌های این سازمان، بر نقش آفرینی هرچه بیشتر مردم در برنامه‌های این اداره کل تأکید کرد.
رئیس اداره آبخیزداری و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز از اختصاص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی به موضوع آبخیزداری و آبخوانداری خبر داد.

فرهاد عبدالشاه ابراز امیدواری کرد تا با اعتبار تخصیص یافته بخشی از عقب‌ماندگی‌های حوزه‌های آبخیز کشور در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری جبران شود.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز در این میزگرد تخصصی با اشاره به تاثیر کم آبی بر مراتع این استان خاطرنشان کرد: بیشتر مساحت مراتع استان سمنان را مراتع درجه 3 تشکیل می‌دهد و از این رو برای تقویت پوشش گیاهی در این نوع مراتع نیازمند نگرش و رویکرد ویژه در سطح کلان است.

سید ابوالفضل ولیئی با اشاره به چرای بیش از حد مجاز دام‌های بهره‌برداران سامانه‌های مرتعی در استان سمنان در مراتع این استان خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای برای تغییر منابع درآمدی بهره‌برداران سامانه‌های مرتعی استان سمنان از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در دست اجراست.

مشروح گفت‌وگو خبرنگاران خبرگزاری تسنیم با مدیران حاضر در این میزگرد خبری به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۳۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که شماری از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو همچون روسیه، قزاقستان، عراق، بلاروس و کنیا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مرتبط بویژه یونسکو، که این مرکز تحت پوشش آن می‌باشد و فائو و نهاد‌های مسؤول داخلی دولتی و غیردولتی حضور خواهند داشت، برنامه‌های میان و درازمدت، طرح‌های مرکز بین المللی در سال جاری میلادی و نیز اعتبارات موردنیاز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.   گفتنی است:موضوع تشکیل مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و تنوع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در سی و هشتمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۳۹۴ در پاریس مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ در قالب مراکز نوع دوم مؤسسات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با هدف توانمندسازی جوامع محلی و ارتقا دانش و فناوری عینیت یافت و نهایتا این مرکز با امضا وزیر وقت جهاد کشاورزی و مدیرکل سازمان یونسکو، در ایران و مستقر در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاسیس شد.   همچنین این مرکز با توجه به رویکرد قاطع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به موضوعات اجتماعی و اقتصادی در بوم سازگان حوزه‌های آبخیز، بر لزوم اخذ تصمیمات فراگیر، جامع و هم افزا با مشارکت مردم تاکید داشته و آن را عنصری مهم و کلیدی در راستای مدیریت پایدار سرزمین و توانمندسازی و مشارکت جوامع محلی در سلامت حوزه‌های آبخیز و حفاظت از منابع طبیعی می‌داند.

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان