Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارکستر «رتوریک» در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با رهبری نصیر حیدریان حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی‌ سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر «رتوریک» در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر با رهبری نصیر حیدریان حضور خواهد داشت. رضا مریوند مدیر هنری و دستیار رهبر ارکستر با اعلام این خبر گفت: «باعث افتخار بنده و همکارانم در ارکستر رتوریک است که امسال در جشنواره موسیقی فجر، قرار است استاد نصیر حیدریان رهبری ارکستر را به عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم­چنین افزود: برنامه‌ای که برای امسال تدارک دیده‌ایم از آثار بسیار زیبا و فاخر موسیقی کلاسیک است.

مریوند در توضیح رپرتوار اجرایی ارکستر گفت: «برنامه‌ای که برای اجرا در جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر در نظر گرفته‌ایم شامل دیورتیمِنتو اُپوس ١٣٦ موتزارت، سوئیت پاول اُپوس ٢٩ اثر گوستاو هولتز، واریاسیون‌هایی از تم چایکوفسکی اُپوس ٣٥ اثر آرتور آرنسکی، سینفونیتا در لا مینور اُپوس ٦٦ اثر استاد شاهین فرهت و قطعاتی دیگر اجرا خواهد شد.

مریوند در ادامه افزود: استاد نصیر حیدریان یکی از رهبران و موسیقیدانان برجسته ایرانی است که در کارنامه او می­توان به رهبری ارکستر­های متعددی چون ارکستر سمفونیک بازل، ارکستر سمفونیک جوانان ونزوئلا، ارکستر سمفونیک جوانان جهان، ارکستر سمفونیک تهران و همچنین رهبری اُپرا در شهرهای مختلف اروپا چون گراتس، مونیخ، بارسلون، بن، زوریخ و ... اشاره کرد.

نصیر حیدریان نیز در گفتگویی کوتاه درباره تم اصلی جشنواره و توجه به آهنگسازان ایرانی گفت: به عنوان یک آهنگساز ایرانی همیشه دوست داشتم تا در جشنواره­‌های داخلی به آهنگسازان ایرانی و قطعاتی که ساخته‌­اند توجه ویژه­‌ای شود. به همین دلیل خیلی خوشحالم که جشنواره فجر این قدم را برداشت و روی این موضوع تمرکز کرد.» او همچنین افزود:« فرصت دادن به گروه‌های جوان نیز می­تواند جشنواره فجر را به یک جشنواره ایده‌­آل تبدیل کند و امیدوارم همانطور که توجه به آهنگسازان ایرانی مد نظر قرار گرفته شده، این موضوع نیز به صورت جدی مورد توجه باشد تا جشنواره پیشرفت چشمگیری نسبت به سال­های گذشته داشته باشد.

لازم به توضیح است نصیر حیدریان در حال حاضر در کنار فعالیت رهبری ارکستر، به عنوان استاد دانشگاه موسیقی گراتس اتریش مشغول تدریس است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارکستر رتوریک ارکستر سمفونیک تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر لزوم حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان گفت: سرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد عصر امروز در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد اظهار داشت: باید سنت‌های پیشین محفوظ لرستان و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و افزود: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: استاد شاه‌میرزا مرادی، سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است. حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان از اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

یادآور می‌شود، جشنواره دوسالانه «سرنانوازی» با عنوان «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در روستای بیشه برگزار شد. این جشنواره از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی و شب‌های فرهنگی لرستان در لرستان  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و موسسه فرهنگی گلونی برگزار شد.

انتهای پیام/645/

دیگر خبرها

  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی
  • ارسلان کامکار: ما را نمی‌خواهند، خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم
  • معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»