Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@11:38:23 GMT

ديدار خليل زاد با رئيس جمهور افغانستان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۰۷۴۰

ديدار خليل زاد با رئيس جمهور افغانستان

خبرگزاري آريا - نمايندۀ ويژۀ آمريکا در امور افغانستان در ديدار با رييس‌جمهور اين کشور، گزارشي ازنتايج نشست اخير نمايندگان آمريکا با طالبان در قطر را به اشرف غني ارائه کرد. 
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از راديو پشتو برون مرزي، زلمي خليل‌زاد در اين ديدار که شب گذشته در کابل برگزار شد گفت: دربارۀ ساختار نظام آيندۀ افغانستان و دولت موقت هيچگونه گفتگوئي با طالبان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده ويژه رئيس جمهور آمريکا در امور افغانستان ديروز پس ازشکست مذاکره صلح با طالبان از قطر وارد کابل شد.
سخنگوي طالبان ديروز از پايان دور چهارم بي نتيجه مذاکرات اين گروه با نمايندگان آمريکا در قطر خبرداده بود.
ذبيح الله مجاهد اعلام کرد در اين دور از مذاکرات که از روز دوشنبه گذشته در دوحه پايتخت قطر آغاز شد وعصر روز شنبه پايان يافت، هيچ دستاوردي نداشت.
سخنگوي طالبان تاکيد کرد تا زمانيکه نظاميان خارجي به فرماندهي آمريکا ازافغانستان خارج نشوند اين گونه مذاکرات بيهوده خواهد بود.
دولت افغانستان بارها تاکيد کرده است گفت‌وگوهاي صلح بايد به رهبري دولت اين کشور انجام گيرد زيرا آمريکا صلاحيت نمايندگي از مردم افغانستان را ندارد.
141/118
کليدواژه آمريکا افغانستان اشرف‌غني زي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد

سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان امروز (یکشنبه) در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در آسیا و اقیانوسیه گفت که این سازمان بیمارستان‌های افغانستان را تجهیز کند.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان با نشر بیانیه‌ای از دیدار مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارتخانه با الکساندر متیو رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در آسیا و اقیانوسیه و هیات همراه‌ وی خبر داد.

در این دیدار، سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن قدردانی از فعالیت‌ها، خدمات و همکاری‌های سازمان صلیب سرخ با افغانستان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به شهروندان شد.

از طرفی، الکساندر متیو در این دیدار با تقدیر از همکاری‌های حکومت سرپرست طالبان و به ‌ویژه وزارت امور خارجه این حکومت با این سازمان گفت: در یک سال اخیر، ۲۸ میلیون فرانک سوئیس صرف فراهم کردن خدمات بهداشتی و درمانی، آب آشامیدنی و رسیدگی به بلایای طبیعی برای پنج میلیون نفر از مردم افغانستان شده است.

اکنون با توقف کمک‌های جامعه جهانی، سیستم بهداشتی و درمانی افغانستان با مشکلات مختلفی مواجه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم