Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد مرفاوی در گفت و گو با ایلنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 اظهار داشت: شرایط خیلی خوبی داریم و بازی‌های بازیکنان‌مان را که نگاه می‌کردم خیلی هماهنگ و یکدست بودیم. این را دیگر همه می‌دانند که مسابقات فعلی با جام جهانی تفاوت دارد و تیم‌هایی که در آسیا هستند به لحاظ کیفیت فنی خیلی نسبت به جام جهانی پایین‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره عملکرد دوراز انتظار برخی تیم‌های بزرگ مانند استرالیا و کره جنوبی در جام ملت‌های گفت: چون کیفیت خوبی نداشتند اما تیم ما کامل و جامع است؛ آنها چندین سال در کنار هم هستند و همدل هستند. این بسیار مهم است و یک سرمربی 8 سال به همراه آنهاست. طبیعی است که تیم ما از سایر تیم‌های بالاتر است و حیف است که این تیم قهرمان نشود. 

سرمربی سابق استقلال تهران درباره رویارویی امروز بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان برابر ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: این را برای چندمین بار می‌گویم که تیم ملی ما از همگروه‌های خود چند سروگردن بالاتر بود. چین و عمان هم تیمی نبودند که بخواهند ما را اذیت کنند. اینطور نبود که آنها ضعیف باشند بلکه برابر قدرت ایران نتوانستند عرضه اندام کنند.

او ادامه داد: بازی با ژاپن خیلی فرق دارد، قطعا بازی سختی پیش رو ماست، بازیکنان باتجربه و 14 لژیونر دارند. اینکه خیلی‌ها می‌گویند اقتصادی به نیمه نهایی رسیده برنامه ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است. توانایی برنده شدن مقابل آنها را داریم. قطر و امارات نمی‌توانند مقابل ما کار پیش ببرند چرا که نوع فوتبال آنها به گونه‌ای است که از فیزیک، قدرت و تاکتیک‌های تیمی ما می‌ترسند. بنابراین ما به لحاظ فنی قدرت بیشتری نسبت به همه‌ی آنها داریم.

مرفاوی درخصوص کلین شیت علیرضا بیرانوند و عملکرد خط دفاعی گفت: تیم ملی ما در سطحی است که بازیکنان داخل و خارج آن تفاوتی با هم ندارند. این یکی از شاخصه‌های خط دفاعی ماست که پرفشار بازی می‌کند و اجازه به حریف نمی‌دهد که خطرناک ظاهر شود. ما در جام جهانی سطح بالای آن را تجربه کردیم و اجرای آن در جام ملت‌ها بسیار آسان‌تر است.

او درباره عملکرد کارلوس کی روش و امکان قطع همکاری با فدراسیون فوتبال پس از جام ملت‌های آسیا گفت: علاقه‌ای ندارم درباره حواشی صحبت کنم اما به هر حال ایشان هم سرمربی مطرحی هستند. ما باید قبول کنیم که در جام جهانی نمی‌توانستیم باز بازی کنیم و برابر قهرمان‌های بزرگ تفکر خوبی داشتیم. کی‌روش خیلی خوب کار کرده است و قطعا فوتبال ما به همراه او پیشرفت داشته است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ادامه داد: فدراسیون فوتبال هم در حد بضاعت امکانات را برای ملی پوشان فراهم کرده و هیچ زمان مانند امروز امکانات در دسترس تیم ملی قرار نمی‌گرفت. ماندن یا رفتن او در اختیار فدراسیون فوتبال است اما به نظرم ادامه همکاری او با تیم ملی مفید است. وقتی تیمی اینگونه مقابل تمام رقبای آسیایی خود شکست ناپذیر بوده نشان می‌دهد که عملکرد کی روش قابل تقدیر است. البته باید این را بگویم که کی روش همیشه انتقاد داشته و نوع اخلاقش به گونه‌ای است که همیشه طلبکار است و طی 8 سال همیشه به این صورت بوده اما در کنار آن نتیجه هم گرفته است. اگر فدراسیون کمک نمی‌کرد ایشان نمی‌توانست کارش را انجام بدهد؛ این همکاری متقابل بوده و در کنار آنها هم حمایت مردم ما بوده است. هواداران تیم ملی این روزها از برد خوشحال می‌شوند و حمایت ویژه‌ای از تیم ملی دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران صمد مرفاوی کارلوس کی روش جام ملت های آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر مشهور فوتبال ایران در دهه 80 و سپاهان و فولاد

به گزارش ورزش سه، اصغر باقریان مدیرعامل سال‌های نه چندان دور فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در گفتگویی که با خبرنگار "ورزش سه" داشت نسبت به شرایط این دو تیم به گفتگو پرداخت.

باقریان در این گفتگو اعتقاد داشت که این دو باشگاه دچار روزمرگی شدند و برنامه‌های بلندمدتی که در گذشته دنبال می‌کردند را در دستور کار خود قرار ندادند و همین مسئله باعث شده تا در نتیجه گیری و حتی رشد و تکامل بازیکنان جوان برنامه خاصی نداشته باشند.

باقریان در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: چندین سال است که از فوتبال دور هستم و دورا دور شرایط تیم‌ها را دنبال می‌کنم و ارتباط خاصی با اهالی فوتبال ندارم و صرفا با ارتباطاتی که بوده در جریان اتفاقات فوتبال قرار می‌گیرم.

او در ادامه افزود: تیم‌های فولاد و سپاهان دو تیم قدرتمند از لحاظ زیرساخت و امکانات هستند، این دو تیم سال‌های طولانی بیشتر در حال ساختار سازی درونی بودند و از داخل مجموعه خودشان بهره می‌بردند، این فلسفه تیم‌هایی است که امکانات و شرایط خوبی دارند، فولاد در خوزستان شرایط بهتری در استعدادیابی داشت و کار کردن از درون در برنامه آنها بود، وقتی که این تیم‌ها وارد رقابت های بزرگ‌تر می‌شوند و سعی می‌کنند با بازیکنانی خارج از مجموعه خودشان استفاده کنند یک مقداری باید برنامه مدیریتی خود را تغییر دهند و در این تضادی که پیش می‌آید کار کردن برایشان سخت می‌شود، آنها زمانی که از درون مجموعه‌ خودشان بازیکن تزریق می‌کنند خیلی موفق تر عمل می‌کنند.


باقریان با تاکید به حضور تعداد زیادی از بازیکنان فولاد در تیم ملی گفت: در دوران ما یحیی گل‌محمدی، ابراهیم میرزاپور، محمد علوی، جلال کاملی، ایمان مبعلی و تعداد زیادی بازیکن دیگر در تیم ملی حضور داشتند.

وی ادامه داد: در دوران ما بازیکنان زیادی در فولاد به سطح اول فوتبال ایران تزریق شد، 17 بازیکن از تیم جوانان اضافه شدند و این بازیکنان تعدادی در استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تعدادی در فولاد باقی‌ماندند و نزدیک 10 سال در سطح اول فوتبال ایران به میدان رفتند.

او نسبت به شرایط صحیح استفاده از بازیکنان جوان گفت: استفاده از بازیکنان پایه شرایط خاص خودش را دارد، این شکل نیست که آنها را بتوان وارد میدان کرد، باید با کارهای روحی روانی و تمرینات خاص وارد میدان شوند و بازی دادن به آنها هزینه دارد، باید فشار نتایج را برای مدتی تحمل کرد تا این بازیکنان در فرم ایده‌آل آماده بهره برداری شوند، ما در گذشته چند سال سرمایه گذاری کردیم و سه چهار سال بعد نتیجه آن را دیدیم.

باقریان نسبت به تغییرات پیاپی در کادرفنی فولاد گفت: برای تیم‌هایی که می‌خواهند روی برنامه بلند مدت کار کنند باید برنامه ریزی باشد، در دوران ما برنامه های 3 تا 5 ساله چیده می‌شد و نتایج و اهداف مشخص شده بود، حتی عدم نتیجه گیری هم برنامه ریزی شده بود، اما در حال حاضر در این دو تیم همه چیز به کارهای روزمره ختم می‌شود، آنها نمیدانند چه می‌خواهند بکنند، آنها چون برنامه ریزی نکردند وارد فضای فعالیت می‌شوند میبیند آن چیزی که می‌خواستند نشده و مجبور می‌شوند تغییرات ایجاد کنند، در فوتبال حرفه ای دنیا اساس روی برنامه ریزی چیده شده است.

مدیرعامل سابق سپاهان نسبت به شرایط این تیم گفت: سپاهان امسال به طور کلی دو تیم کامل در اختیار داشت، کادرفنی مجرب و توانمند را در اختیار داشت و مدیریت این ها اصلا ساده نیست، از لحاظ مدیریت هزینه و حواشی سخت تر از تیم معمولی است، اگر این تیم نتایج مثبتی داشته باشد این بار روحی روانی مثبت به تیم منتقل می‌کند و کمک می‌کند به نتیجه گیری، اگر با همین شرایط فشار منفی شود ضربات هولناکی به تیم وارد می‌شود و این اتفاق برای سپاهان رقم خورد، برای قهرمانی نمی‌توانی سه هفته پشت سر هم نتیجه نگیرید، اما اگر یک تیم میان جدولی باشی سه هفته هم نتیجه نگیرید می‌توانید باز تیم را جمع کنید، نتیجه نگرفتن سپاهان در چند هفته متوالی فشار روحی روانی زیادی به این تیم وارد کرد و کنترلش راحت نبود.

او نسبت به اینکه این دو تیم در سال آینده می‌توانند مجدد در سطح اول فوتبال مدعی باشند گفت: خیلی از درون تیم ها خبر ندارم اما کار فولاد ساده‌تر است، آنها امسال نتیجه نگرفتند و برای تغییرات کار ساده تری دارند، اما سپاهان با توجه به اینکه برای قهرمانی بسته شده بود سال بعد هم باید برای قهرمانی تلاش کند، سپاهانی ها امسال هزینه های زیادی انجام داد و برای تغییرات هزینه بیشتری باید انجام دهند و بحث پشتیبانی در این زمینه خیلی مهم است، اینکه آنها بخواهند تغییراتی در کادرفنی و بازیکنان داشته باشند یا خیر و اینکه کادرفنی جدید بتواند با تغییرات بازیکنان هماهنگ باشد یک موضوع خیلی مهم است، کار برای سپاهان سخت است اما فولاد برای قهرمانی بسته نشده بود و فصل بعد با تغییرات و اندکی آرامش بیشتر و مدیریت صحیح می‌تواند رویکرد بهتری داشته باشد و کار سختی ندارد.

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ نشان طلا بر گردن محمدهادی ساروی
  • قهرمانی کشتی گیر مازندرانی در بازی‌های آسیایی قرقیزستان
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ رسول گرمسیری گردن آویز نقره گرفت
  • فیلم| طلای خوشرنگ آسیا بر گردن «سعید اسماعیلی»
  • مدیر مشهور فوتبال ایران در دهه 80 و سپاهان و فولاد
  • «خمز» با تیم فوتبال تراکتور چه کرد؟/ ناکام برابر تیم‌های بزرگ
  • نگاه می‌کنند چه چیزی مردم را آزار می‌دهد تا انجامش دهند | کاظم صدیقی محاکمه نشد، حالا طلبکار شده
  • رجاییان: نکونام با شلوغ‌کاری در آسیا نتیجه نمی‌گیرد
  • مدافع شمس آذر فصل را از دست داد
  • هوش مصنوعی عنان فوتبال را به دست می‌گیرد