Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@11:54:56 GMT

رانندگان سرویس های مدارس با حساسیت ویژه انتخاب شوند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۱۰۵۵

رانندگان سرویس های مدارس با حساسیت ویژه انتخاب شوند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری‌نسب صبح دوشنبه در جلسه گردهمایی کارشناسان انجمن اولیا و مربیان و مدیران مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده پیوند استان کرمان بیان داشت: از آنجایی که خانه و مدرسه دو نهاد مکمل در تربیت فرزندان هستند از این منظر خانه، مدرسه اول و مدرسه، خانه دوم فرزندان است لذا خانه و مدرسه باید همسو مشابه و مکمل هم باشد و یکی از این دو دیگری را خنثی نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما در حد فاصل خانه و مدرسه واسطه‌ای است که نباید از آن غافل شد واسطه که سلامت جسم و روان دانش آموز در گرو به عملکرد آن است و اگر به درستی انجام شود به نهاد خانه و مدرسه کمک می کند در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری به فرزندانمان وارد خواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سرویس مدرسه تنها خودروی حمل و نقل نیست بلکه کلاس درس سیاری است که شاگردان آن بسیاری مسائل را از معلم این کلاس که همان راننده است می آموزند پس باید به آن توجه ویژه کرد.

وی به اهم اقدامات انجام شده در حوزه انجمن اولیا و مربیان استان کرمان اشاره کرد و ابراز داشت: اهم اقداماتی که توسط این انجمن انجام گرفته به صورت اجمالی بیان خواهد شد گرچه بر این باوریم که آنچه انجام شده تمام بایدها نیست.

اسکندری‌نسب گفت: برگزاری ۱۹۲ جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان، ۹۴ جلسه کارگروه ماده ۱۸ ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس و هشت جلسه کمیته مشاوره خانواده و کمیته برنامه ریزی آموزشی استان کرمان از جمله برنامه های انجمن اولیا و مربیان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: برگزاری ۲۹ هزار و ۱۴۲ جلسه آموزش خانواده در شهرستانها و مناطق استان با حضور بیش از یک میلیون و ۲۲۷ هزار نفر از والدین دانش آموزان، تشکیل چهار هزار و ۶۰۰ انجمن اولیا و مربیان در سراسر استان با عضویت ۴۵ هزار و ۸۰۰ نفر از والدین علاقه‌مند، توسعه کمی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده از ۱۷ مرکز به ۲۱ مرکز، کمک به تجهیز و تقویت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده از محل اعتبارات استانی به میزان ۲۵۰ میلیون ریال از اقدامات دیگر انجمن اولیا و مربیان در سطح استان بوده است.

اسکندری‌نسب یادآور شد: تجهیز کلی مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده به دستگاهpos  جهت پرداخت آسان هزینه مراجعان نیز اقدام دیگر این انجمن است.

وی افزود: حاصل فعالیت های انجام شده در حوزه انجمن اولیا و مربیان در سطح استان منجر به کسب رتبه ممتاز در اعلام نتایج از سویی اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت کشور شده است.

کد خبر 4526038

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان کرمان سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود