Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور با اشاره به اینکه در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشکل جدی داریم، گفت: موضوع عوارض تونل را در محیط‌های دانشگاهی بررسی کنیم چرا باید این موضوع ابتدا سیاسی سپس پاک شود؟

به گزارش ایسنا، وحید حسینی در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا اظهار کرد: خودرو یکی از مهمترین عوامل مرتبط با آلودگی هوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس سیاهه انتشار شهر تهران ۷۰ درصد ذرات آلاینده از منابع متحرک تولید می‌شود همچنین خسارت اقتصادی آلودگی هوا بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار در سال است.

وی در ادامه درباره تولید و شماره‌گذاری خودروها گفت: هیأت وزیران سطح مجاز آلایندگی خودروها را تعیین می‌کند که متأسفانه این استاندارها از استاندارهای اروپایی کپی می‌شود.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا کشور ادامه داد: حداقل استاندارد برای دیزلی‌ها یورو ۴، موتورسیکلت یورو ۳ و از ابتدای سال ۹۴ استاندارد خودروهای سواری یورو ۴ است و بر اساس قانون هوای پاک قرار است که از اسفند سال ۱۴۰۰ به بعد به استاندارهای جدید اتحادیه اروپا (یورو ۶) برسیم.

وی با انتقاد از این موضوع تصریح کرد: با توجه به اینکه ما زیر ساخت‌های لازم از جمله سوخت مناسب و حتی روغن موتورهای مناسب را نداریم حرکت به سمت استاندارد یورو ۶ اشتباه است و حتی سبب افزایش تخلفات می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: موضوع دیگر در بحث خودروها این است که برای آزمایش استاندارهای خودرو آزمایشگاه‌هایی وجود دارد که مستقیم با خودروساز قرارداد بسته‌اند. پیمانکار و کارفرما نمی‌توانند با هم قرار داد ببندند و رابطه مستقیم داشته باشد و این موضوعی است که حاکمیت باید به آن وارد شود.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور افزود: شرکت‌های خودروسازی بنگاه‌های اقتصادی با هدف کسب سود هستند و انتظار اینکه خودروساز مسائل زیست محیطی را رعایت کند انتظار بی‌جایی است.

وی تاکید کرد: حدود مجاز را نباید با گرته‌برداری از اروپا تعیین کنیم بلکه باید با توجه به جنس آلودگی هوا در شهرهای مختلف استاندارد را ویژه‌سازی کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه زمانی که خودرو وارد بازار مصرف می‌شود دوام آلایندگی ندارد، گفت: در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشکل جدی داریم. سوال من این است که زمان اجرای کامل قوانین و مصوبات LEZ کی فرا می‌رسد؟

وی در پایان اظهارکرد: موضوعی که درباره عوارض تونل مطرح شده است را باید در محیط‌های دانشگاهی به بحث بگذاریم و دقیق مشخص کنیم که این عوارض چه قدر باید باشد، هزینه آنچه طور صرف شود، چرا اصلاً باید عوارض بگیریم و جنبه‌های مختلف اجتماعی آن به بحث دانشگاهی گذاشته شود. چرا باید موضوعی را که در دنیا آزمون شده است سیاسی و آن را پاک کنیم؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا طرح کاهش آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور

دبیر شورای سیاست‌گذاری صادرات سازمان غذا و دارو، از تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آصف مهدوی، دبیر شورای سیاست گذاری صادرات سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش معنادار زمان تأیید درخواست‌های صادرات به دلیل سیستمی شدن تاییدیه‌ها در سامانه تی تک، گفت: سازمان غذا و دارو در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و برای حمایت از فعالان تجاری، بخشنامه‌های صادره خود را از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ رسانده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی است و سازمان گمرک این موضوع را دستاورد بزرگی برای کشور می‌داند.

وی همچنین ادامه داد: میانگین پاسخگویی سازمان غذا و دارو از آذر ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲ از هشت روز و ۵۲ دقیقه به سه روز و ۶۶ دقیقه کاهش پیدا کرده که این موضوع نیز موید اقدامات سازمان غذا و دارو برای چابک سازی فعالیت‌هایش است.

مهدوی خاطر نشان کرد: پیرو تأکیدات رئیس سازمان غذا و دارو، تمامی فرآیند‌ها باید به سمت چابک شدن برود و در راستای منویات رهبری در شعار سال باشد و هیچ کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نخواهد بود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی در صادرات فرآورده‌های سلامت محور داشتیم و با توجه به تکالیف برنامه هفتم توسعه و منویات رهبری، سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۳ در نظر دارد با همفکری فعالان صادراتی این حوزه شرایط رشد و جهش صادراتی نسبتاً خوبی را فراهم نماید.

دیگر خبرها

  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم
  • رشد صادرات فرآورده‌های سلامت محور
  • نظارت برنانوایی‌ها باهدف ارتقای کیفیت نان درآزادشهر انجام می شود
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد