Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهر آیین یکی از روسای اسبق فدراسیون‌ای ورزشی و فعال در پیروزی انقلاب اسلامی‌ و جنگ تحمیلی امروز دارفانی را وداع گفت.

این در حالی است که بخش‌های رسانه‌ای فدراسیون‌های تکواندو، جودو، کاراته و همچنین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خبر درگشت او را انعکاس ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در دوران حضورش در ورزش به صورت همزمان ۳ فدراسیون را اداره می‌کرد و در فدراسیون جانبازان به عنوان قائم مقام مشغول به خدمت بود.

خوشحالیم که سایت رسمی فدراسیون جانبازان و معلولان در کمترین اقدام ممکن یاد او را با این خبر زنده نگه داشت:

محمد مهر آئین دوره نوجوانی و جوانی خود را ابتدا در رشته کاراته و سپس ورزش جودو گذراند. او جودو را نزد (مستر ژان) استاد فرانسوی این رشته فرا گرفت و ضمن اینکه در ورزش کاراته سخت پیشرفت داشت در کلاس استاد ژان نیز به آموختن فنون جودو و دفاع شخصی مبادرت کرد و پیش از آنکه گرفتار زندان‌های رژیم پهلوی وشکنجه‌های شدید آن بشود گروه‌های مبارزه با رژیم شاه را تعلیم ورزش‌های رزمی و دفاع شخصی می‌داد و در سال‌های زندان هم برای آموزش زندانیان سیاسی به همین کار اقدام می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مهر آئین در اولین روز‌های تشکیل دولت شهید رجایی به عنوان رئیس فدراسیون سه رشته جودو، کاراته و تکواندو منصوب گردید.

وی از استخوان خرده کرده‌های ورزش رزمی بود، اما به دلیل مشغله فراوان در کار‌هایی که انقلاب بر دوش او نهاده بود و نیاز آن روز‌های کشور به افراد مطمئن در راس کار‌های حساس، خیلی زود مجبور به رفتن از ورزش شد، تا در نهاد‌های دیگر مانند دادستانی، مجلس و تدارکات جنگ به فعالیت ادامه دهد. مهرآیین در واقع اولین رییس فدراسیون جودو ایران بود. وی دوبار به ریاست فدراسیون جودو برگزیده شد.

حاج محمد مهرآیین فعالیت گسترده‌ای در ورزش جانبازان و معلولین نیز داشت داشت. وی همزمان با ریاست فدراسیون جودو قائم مقام فدراسیون ورزش‌های جانبازان بود و هنوز افتخاراتی که ورزش جانبازان در عرصه‌های مختلف بین المللی، چون پارالمپیک‌ها و مسابقات جهانی معلولین بدست آورده است، در اذهان عمومی باقی است. نقش کلیدی مرحوم مهرآیین در بنای ساختمان فعلی فدراسیون و کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین بر هیچکس پوشیده نیست.

حاج محمد مهر آئین پدر دو شهید بود و با حدود ۸۰ سال سن و علی رغم همه آسیب‌های جسمی که بر اثر شکنجه‌های طولانی و شدید بر بدنش باقی مانده بود، همچنان قلبش برای مردم، انقلاب و کشور می‌تپید و همواره نگرانی مردم نگرانش می‌کرد و از خوشحالی آن‌ها خوشحال می‌شد.

بزرگ مردی که همه سال‌های عمرش را به مبارزه با ظلم زندان شکنجه و زندگی پنهان در راستای پیروزی انقلاب گذراند و پس از آن نیز در بسیاری از عرصه‌ها به خصوص ورزش کشور ارائه خدمت کرد، با گذشته روشن و تابناکی که از خود بر جای گذاشت در همه صحنه‌های ایثار و فداکاری سرمشق بود و هیچ زمان از اذهان فراموش نمی‌شود.

فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در گذشت آن مرحوم را به بازماندگان و جامعه ورزش به ویژه جانبازان و معلولین تسلیت عرض می‌کند.

حرکت برای مراسم خاکسپاری آن مرحوم فردا سه شنبه ۹ بهمن ماه، ساعت ۹ صبح، از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد محضری از ورزشکاران برای مصاحبه نکردن با رسانه‌های خارجی؟

به گزارش فرارو و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، در این اطلاعیه آمده است: «یکی از رسانه‌های معاند و ضد انقلاب امروز با انتشار گزارشی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد فدراسیون کاراته با اخذ تعهدنامه رسمی از ورزشکاران در دفتر اسناد رسمی، آن‌ها را از مصاحبه با رسانه‌های خارجی منع کرده است».

فدراسیون کاراته ضمن رد این ادعای کذب، اعلام می‌دارد که تا به امروز حتی در یک مورد چنین تعهدنامه‌ای از ورزشکاران یا مربیان اخذ نشده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، البته انتشار این دست اخبار و گزارش‌های کذب و بی‌اساس ریشه در تلاش رسانه‌های معاند و ضدانقلاب (که ید طولایی در دروغ پراکنی دارند)، برای برهم زدن آرامش و تمرکز ورزشکاران به ویژه کاراته‌کا‌های عزیز دارد که پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است. "

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت درگذشت استاد برجسته جودو
  • پدر جدوی خراسان رضوی درگذشت/ پیام تسلیت فرمانده سپاه
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • پدر جودو خراسان رضوی درگذشت
  • آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!
  • تعهد محضری از ورزشکاران برای مصاحبه نکردن با رسانه‌های خارجی؟
  • آرش میراسماعیلی به فساد مالی محکوم شد
  • رد ادعای کذب یک رسانه معاند درباره فدراسیون کاراته