Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صادقی فر، رئیس کارگروه کارگری و کار آفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (دوشنبه ۸ بهمن ماه) در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، در مورد برنامه‌های این کارگروه در دهه فجر گفت: امسال دهه فجر رنگ و بوی دیگری دارد، سالی است که فجرخواهی از جنس دیگری است و علاقه به پیروزی و فجر انقلاب رنگ و جنس اش متفاوت از سال‌های دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به شکل گیری هجمه‌ها و فشار‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در چهملین سالگرد پیروزی انقلاب افزود: در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران هراسی از جنس نرم افزاری است و دشمن بر اثرگذاری روی فرهنگ، باور‌ها و اندیشه مردم ما متمرکز شده و می‌خواهد خدمات را تضعیف و نقاط ضعف را پررنگ کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بسیاری از باور‌ها و امید‌های ما با شیبی ملایم به سمت حسرت هدایت می‌شود و این نقشه توطئه‌های دشمن است در حالی که تمامی برنامه‌ها و اقداماتی که در دولت انجام شده است را اگر در ادوار مختلف بررسی کنید موفقیت‌های بسیار زیادی را خواهید دید، اما آنچه توسط برخی افراد به آن پرداخته می‌شود رنگ و بوی موفقیت ندارد غافل از اینکه در قالب جنگ نرم بر همین اندیشه و باور برنامه‌های دشمن متمرکز است.

وی در مورد اولویت اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایام دهه فجر اظهار کرد: تلاش کردیم در این ایام بیشتر از جنس گفتمان اقدام کنیم نه اینکه صرفا متکلم وحده باشیم بلکه تلاش کردیم قدرت شنوایی خود را بالاتر از سال‌های قبل ببریم. دهه فجر شروع شنیدن از سوی جامعه هدف می‌دانیم تا بتوانیم موفقیت‌های بهتری را کسب کنیم.

صادقی فر ادامه داد: موضوع امید و امیدآفرینی امری است که کمرنگ شده و رنگ می‌بازد و به همین منظور دو ساختار در وزارت تعاون در موضوع برنامه‌های دهه فجر در نظر گرفته شده است که بخشی در سازمان‌های تابعه سازمان تعاون و رفاه اجتماعی و بخشی در جامعه هدف منعکس می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه‌های امسال متنوع است و جنس سیاست گذاری‌ها عملیاتی و اجرایی است.

رییس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در بخش دیگری از بیانات خود در مورد برنامه‌های ویژه دهه فجر گفت: افتتاح بیمارستان چهل تختخوابی در خوی، جلسات مشترک با جامعه کارگری، افتتاح شرکت تامین اجتماعی، فاز سوم با عنوان پروژه خلیج فارس که بخشی از این پروژه مربوط به شرکت شستا است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه پیراهن سنگی، تصفیه خانه فولاد خام، واحد تزریق پودر زغال، طرح تولید مقاطع مسی، افتتاح صندوق بازنشستگی، کلنگ زنگی خانه امید، تحویل دفترچه‌های بازنشستگی به روستاییان از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

صادقی فر از افتتاح همزمان ۹۷ پروژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این ایام ۲۸ پروژه به طور همزمان در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود و جامعه هدف از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد و برخی از گروه‌های جامعه هدف از جمله خانواده‌های کارگری نیز در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای را خواهند داشت.

صادقی فر اظهار کرد: اجرای برنامه‌های انقلاب در مهد کودک ها، غبارروبی از مزار شهدای بی مادر و فرزند بهزیستی، مسابقات ورزشی و حضور در راهپیمایی بیست و دوم بهمن از جمله برنامه‌های دیگر این کارگروه است.

صادقی فر در پاسخ به خبرنگاری در خصوص عدم دریافت حقوق برخی از کارگران در شرکت هفت تپه و هپکو و حضور این معاونت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این موضوع گفت: وظیفه معاونت کار وزارت کار از زمانی است که یک اتفاق رخ می‌دهد و بحران ایجاد می‌شود، اما این موضوع فقط مربوط به وزارت رفاه نیست بلکه در موضوع هفت تپه و هپکو صرفا مباحث اقتصادی مطرح نبوده است در حالی که کمک‌های فنی و نقدی وزارت صمت نیز به این دو شرکت انجام شده است و موضوعات مدیریتی دیگری نیز در این امر موثر بودند.

وی یادآور شد: وزارت تعاون و معاونت این وزارتخانه از ابتدا وارد این موضوع شده است و صبر نمی‌کند تا هفت ماه بگذرد. موضوع شرکت هفت تپه در زمان ریاست جناب نوربخش نیز به صورت یک بنگاه خصوصی مورد بررسی قرار گرفت، اما باید بگوییم که دولت نمی‌تواند به برخی از موضوعات خصوصی ورود کند و ما حاضریم اسناد و مدارک مربوط به اقدامات این وزارتخانه را در این موضوع در اختیار جراید و رسانه‌ها قرار دهیم که از چه زمانی این وزارتخانه در این موضوع ورود یافته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در مورد طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در این معاونت گفت: اشتغال ۱۱۸ هزار نفر در حوزه روستایی و شهری از جمله پروژه‌های این وزارتخانه بوده است.

وی گفت: آنچه ما از دهه فجر انتظار داریم اعتماد بیشتر کارگر و کارفرما و اعتماد جامعه هدف به وزارت تعاون است که بتوانیم با همگرایی مشکلات را حل کنیم. تمامی تلاش ما این است که بتوانیم گفتمانی را حاکم کنیم که در جهت سیاست گذاری بهتر و شنیدن مطالبات مردم باشد و سیاست‌هایی را به کار ببریم که موجبات آسایش جامعه کارگری را فراهم کند. درخواست ما از رسانه‌ها امیدآفرینی است.

صادقی فر اظهار کرد: افتتاح ۹۷ خانه بهداشت کارگری از دیگر مواردی است که در ایام الله دهه فجر اجرا می‌شود. این خانه‌های بهداشت ۵۰ تا ۵۰۰ نفر کارگر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی چهل سالگی انقلاب احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

کد خبر 6088059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • آغاز هفته کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب