Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی پیش ابلاغ شد که حضور دو شغله‌ها در شهرداری ممنوع است و این موضوع شامل حال اعضای هیأت علمی هم می‌شود. چند معاون شهردار عضو هئیت علمی هستند و معاون توسعه منابع انسانی شهرداری معتقد است این قانون شامل حال آن‌ها نمی‌شود.

نمایندگان مجلس در سال ۹۱ طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل را تصویب کردند. در ماده یک این طرح آمده است؛ دستگاه‌هایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آن‌ها متعلق به دولت است، نهاد‌ها و مؤسسات عمومی دولتی و غیردولتی، شورا‌های اسلامی شهر (در این بند عبارت و روستا حذف شده است) نهاد‌ها و سازمان‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند نمی‌توانند در دستگاه‌ها و نهاد‌ها بیش از یک شغل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدریس در دانشگاه‌ها استثناء طرح اشتغال در بیش از یک شغل بود و در ادامه بررسی جزئیات این طرح ماده ۲ آن بدون مخالف و موافق به صورت کلی تصویب شد. در ماده ۲ این طرح آمده است تدریس و پژوهش در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دارای مجوز از وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شمول این قانون مستثنی است.

در روز‌های آخر دی‌ماه سال جاری ابراهیم شیخ معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که حضور دو شغله‌ها در شهرداری ممنوع است و اعضای هیأت علمی نیز مشمول این قانون شدند.

در بخشنامه شیخ آمده است، با توجه به حساسیت و ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای هر شخص و مجازات‌های در نظر گرفته در قوانین و نظر به اینکه عضو هیأت علمی به صورت تمام وقت نیز شغل محسوب شده و اشتغال آنان به هر نحوی در شهرداری تهران از مصادیق تصدی بیش از یک شغل است (به استثناء کارمندان مأمور به خدمت در شهرداری) این موضوع مجدداً به تمامی مدیران و کارمندان مورد تأکید قرار دارد.

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران بعد از صدور این بخشنامه واکنش نشان داد و گفت: در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری دو نوع عضویت وجود دارد یک عده که عضو موظف هیأت مدیره‌ها هستند و برخی اعضای غیرموظف اعضای موظف پست سازمانی دارند و در صورتی که شغلی در کنار این سمت داشته باشند دوشغله محسوب می‌شوند، اما اعضای غیرموظف برایشان شغلی محسوب نمی‌شود.

به گفته خزانه‌دار شورای شهر بر اساس قانون اعضای هیأت علمی معاف از تصدی همزمان بیش از یک شغل هستند.

بر اساس این گزارش، برخی از مدیران و معاونان شهرداری تهران عضو هیأت علمی هستند.

محسن پورسیدآقایی متولد ۱۳۴۰ که از ۱۴ شهریور ۹۶ به سمت مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک و معاون شهردار تهران منصوب شد عضو هیات علمی است.

پورسید آقایی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه بر اساس بخشنامه ابراهیم شیخ معاون توسعه و منابع انسانی شهرداری تهران آیا مشمول این قانون می‌شوید، گفت: خیر بنده مشمول نمی‌شوم.

همچنین محمدرضا جوادی یگانه که به تازگی جایگزین، ولی الله شجاع‌پوریان در معاونت اجتماعی شهرداری تهران شده هم عضو هیأت علمی دانشگاه است.

خبرنگار فارس تماس‌های مکرری با وی داشت تا نظر ایشان را جویا شد، ولی معاون جدید شهردار پاسخ نداد.

بعد از ابهامات زیادی که در این باره وجود داشت به سراغ ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران رفتیم.

وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: محمدرضا جوادی‌یگانه و محسن پورسیدآقایی هیأت علمی تمام‌وقت دانشگاه هستند. چون تعهد تمام‌وقت دارند برای ارائه خدمات آموزشی نمی‌توانند به صورت تمام‌وقت در دستگاه دیگر مشغول باشند مگر اینکه با حفظ وظایف آموزشی مأمور به دستگاه مقصد برای ارائه خدمات تمام‌وقت شوند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: پورسیدآقایی و یگانه هر دو با حفظ وظایف آموزشی به شهرداری مأمور شدند، اما اگر کسی بخواهد هم در دستگاه مربوطه تمام‌وقت باشد و هم در شهرداری بدون اینکه مأمور شود حضورش غیرقانونی است.

وی درباره حفظ وظایف آموزشی توضیح داد و گفت:‌در دانشگاه قانون داریم که اعضای هیأت علمی می‌توانند در دانشگاه واحد‌های درسی خود را ارائه کنند و الباقی وقت خود را در محل کار جدید که به آنجا مامور شده اند، طی کنند.

شیخ در خصوص حقوق دریافتی این اعضا گفت: دانشگاه برای افرادی که به شهرداری مأمور شده‌اند صورتحساب می‌فرستد شهرداری هزینه دانشگاه را واریز و مابه‌التفاوت را به حساب فرد می‌ریزد یعنی این افراد یک حقوق می‌گیرند نه دو حقوق.

وی در پاسخ به این پرسش که چند نفر دیگر در شهرداری مشمول این قانون می‌شوند، گفت: شهرداری ۶۶ هزار نیرو دارد؛ شاید کسی در جای دیگر شغلی داشته باشد و ما بی‌خبر باشیم. بر اساس این بخشنامه هر کسی دوشغله باشد مسئولیتش با خودش است.

این بخش نامه به تازگی در شهرداری تهران ابلاغ شده است و تاکنون کسی هم شامل آن نشده است.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000C1p برچسب ها: دوشغله ها ، شهرداری تهران ، اعضای هیأت علمی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دوشغله ها شهرداری تهران اعضای هیأت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام آزمون بسندگی زبان عربی از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران آزمون بسندگی زبان عربی سوم خرداد ماه از سوی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون بسندگی زبان عربی - نوبت چهارم «خرداد ۱۴۰۳» از ساعت ۱۶ روز سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ می‌توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

نتایج این آزمون ۹ خرداد ماه از طریق سایت آزمون اعلام خواهد شد و دریافت کارنامه و صدور گواهینامه نیز از ۱۳ خرداد ماه صورت می‌گیرد.

کد خبر 6078717

دیگر خبرها

  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران چیست؟
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • ثبت‌نام آزمون بسندگی زبان عربی از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود