Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@12:28:47 GMT

توقیف محموله 23تنی چوب قاچاق در قلعه گنج

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۴۵۳۷۹

توقیف محموله 23تنی چوب قاچاق در قلعه گنج

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سجاد افشار منش در حاشیه دیدار با رئیس اداره منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان اظهار داشت: متاسفانه قاچاقچیان اقدام به قطع درختان گز در رودبار جنوب و منطقه جازموریان نموده بودند و قصد انتقال این محموله چوب را از جنوب استان به شهرهای شمالی کشور را داشتند که با هوشیاری پلیس  قلعه گنج موفق به اجرای نقشه شوم خود نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضائی تصریح کرد:در این رابطه یک متهم دستگیر و پرونده متهم جهت ادامه رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و پس از رسیدگی حکم قانونی برای متهم صادر گردیده است.

وی اعلام کرد:در راستای حفظ حقوق بیت المال و از ابتدای سال جاری تاکنون از 20هکتار اراضی منابع طبیعی در این شهرستان رفع تصرف شده است .

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت : اگرچه بحث ریزگرد‌ها تا حدی مربوط به تغییرات اقلیمی است، اما بخشی از آن به رفتار و بهره برداری نادرست ما از منابع طبیعی باز می‌گردد.

دادستان قلعه گنج اضافه کرد:آگاهی بخشیدن به مردم و تقویت دانش آنان در ارتباط با مسائل حقوقی در برابر منابع طبیعی بایستی در اولویت کار ها قرار گیرد .

وی بر جلب مشارکت مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد وگفت:حفاظت از منابع طبیعی یک ضرورت است لذا مردم و مسئولان باید برای تحقق این مهم در کنار هم تلاش کنند.

افشارمنش تصریح کرد:حضور و نقش پر رنگ مردم در حفاظت از این منابع و بیش از همه فرهنگ استفاده از منابع طبیعی در حفظ و احیای آنها بسیار مهم است و روستائیان یکی از مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند ما را در زمینه توسعه و مشارکت یاری دهند.

وی افزود:احترام به طبیعت، احترام به زندگی‌مان است. مسوولیت انسانی و اجتماعی حکم می‌کند که در کلیه شئون زندگی خود حفظ طبیعت را در اولویت قرار دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان تعزیرات حفاظت از منابع طبیعی طبیعت قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف پراید حامل محموله شیشه در بندرلنگه

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان بندرلنگه یک پراید حامل محموله شیشه در ایستگاه برکه سفلین توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، سردار علی‌اکبر جاویدان ‌امروز با اعلام این خبر، اظهار داشت: قاچاقچیان 11 کیلوگرم ماده مخدر شیشه را در کف خودرو به طرز ماهرانه‌ای جاسازی کرده بودند.

وی افزود: ماموران این ماده مخدر را در کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرخمیر به بندرلنگه از یک دستگاه خودروی سواری پراید کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

جاویدان با تشکر از همکاری مردم با نیروی انتظامی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.

به گزارش تسنیم، شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر "شیشه"
  • توقیف محموله مواد مخدر در بهبهان
  • توقیف پراید حامل محموله شیشه در بندرلنگه