Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد بطحایی، برنامه زیر نظام راهبری و مدیریت نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش‌ و پرورش را برای اجرا ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است:« نظر به اینکه برنامه‌های مصوب این زیر نظام مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلیه واحدهای ستادی و استانی است، مقتضی است کارگروه‌های زیر نظام‌ها به‌ویژه کارگروه زیر نظام راهبری و مدیریت برای عملیاتی کردن برنامه‌ها اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از کلیه معاونت‌ها و سازمان‌ها انتظار می‌رود نسبت به بازنگری و اصلاح سیاست‌ها و برنامه‌ها، مطابق برنامه‌های مصوب، تلاش شایسته انجام دهند و با رصد مستمر روند اجرای برنامه، گزارش آن را به دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرای سند ارائه نمایند.»

همچنین وزیر آموزش و پرورش در ابلاغیه دیگری اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، مصوب نهصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش  را با تاکید بر موارد زیر ، جهت اجرا ابلاغ کرد:

۱.سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در تمام  سطوح از ستاد تا مدرسه، بر مبنای اهداف مصوب انجام شود.

۲.تولید محتوا و اصلاح برنامه‌های درسی بر اساس اهداف مصوب بازنگری شود.

۳. تمام برنامه‌های اجرایی حوزه‌ها، براساس اهداف مصوب بازنگری و اصلاح شود.

۴.اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت بیان‌کننده درجات دستیابی به ‌مراتب حیات طیبه بوده و لازم است همه واحدها برای تحقق اهداف مذکور تلاش جدی به عمل‌ آورند.

۵.ارزشیابی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و برون دادهای آموزش‌ و پرورش، بر اساس اهداف مصوب انجام خواهد شد.

۶.برنامه‌های آموزشی و توجیهی به‌ منظور تبیین اهداف دوره‌های تحصیلی برای تمام سطوح به‌ویژه مدرسه توسط واحدهای مربوطه تنظیم و اجرا شود.

۷.دبیرخانه شورای عالی آموزش‌ و پرورش، دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و دبیرخانه زیر نظام‌ها به‌تناسب وظایف مربوط در خصوص رصد و پیگیری تحقق اهداف، برنامه‌های لازم را تنظیم و گزارش پیشرفت آن را در جلسات شورای هماهنگی سند تحول ارائه کنند.

کد خبر 4526618 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: ابلاغ سید محمد بطحایی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۷۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد

رضامراد صحرایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان وزارت، مدیران کل و روسای استانی آموزش‌وپرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه گردهمایی‌ها فرصت مغتنمی است برای بررسی فعالیت‌های انجام شده و برنامه ریزی برای آینده، گفت: کلید حل مشکلات آموزش و پرورش درون خودش است و با اتحاد، انسجام، همدلی و همراهی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: اگر با هم کارکنیم به توان هم می‌رسیم و ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش برای ارتقای آن کافی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبرد ما یکپارچگی و همدلی درونی آموزش و پرورش است، گفت: اگر امکانات و توانمندی‌های‌مان را شبکه کنیم از رموز موفقیت ما خواهد شد.

در ادامه وی تحول را محور همه اقدامات دانست و تصریح کرد که  مرحله اول این تحول، ‌شناختی است.

صحرایی با بیان اینکه گفتمان اول آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد:آموزش و پرورش نقطه اتکای همه کسانی است که برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند و ما باید کاری کنیم که آموزش و پرورش مسئله اول تمامی مسئولان و مدیران ارشد باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصل بازگشت به مدرسه، خاطرنشان کرد: مدرسه مزرعه آینده کشور است و این یک گفتمان است و کماکان مدرسه قوی، ایران قوی جهت و شعار اصلی ما خواهد بود و مدرسه باید به والدین اطمینان بدهد که میتوانیم فرزندی تربیت کنیم که دغدغه آنهاست.

وی ادامه داد: حذف تدریجی کنکور، اولویت پیدا کردن تربیت معلم نسبت به تأمین معلم، تحولات مدرسه سازی، تربیت بدنی و سلامت، امور پرورشی، سازمان تعلیم و تربیت کودک، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احیای باشگاه دانش پژوهان و... از تحولات آموزش و پرورش در سال گذشته  بود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: سال جاری سال نهضت ملی آموزش و توانمندسازی معلمان‌ است و تمامی ظرفیت برای آموزش معلمان باید بسیج شود.

وی افزود: آیین نامه مسیر رشد معلمی در دستورکار شورای عالی است و مسیر رشد در سه ساحت صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به طور روشن مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آیین نامه مسیر رشد معلمی به نتیجه عملکرد معلم در آموزش توجه خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه، اقدام بعدی برنامه ملی مهارت آموزی دانش آموزان است، گفت: در این برنامه برای هر دانش آموز ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت در نظر گرفته شده وتقویت هنرستان‌ها و ساخت هنرستان‌ها در کنار کارخانجات در دستور کار  قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌ ملی دیگر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است که ماده واحده کاهش تنوع مدارس در دستور کار است و همه ظرفیت‌ها برای تقویت مدارس دولتی بسیج خواهد شد.

وی اذعان کرد: برنامه ملی‌ بعدی‌؛ انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای سواد عمومی است چراکه باید برنامه ویژه‌ای برای ریشه کنی بی‌سوادی در تمام مناطق کشور داشته باشیم و ارتقای سواد عمومی و خواندن در این برنامه مورد تاکید است.

صحرایی با اشاره به ارتقای بهره وری و بهبود آموزش و پرورش، گفت: باید هر آنچه بهره‌وری سازمانی را کاهش می‌دهد، شناسایی و برطرف شود.

هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود

وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای بهره‌وری اردوگاه‌ها، تاکید کرد و گفت: هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود و باید ظرفیت اردوگاه‌ها فعال شود.

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: اساس‌نامه سازمان دانش آموزی تغییر و به سازمان دانش آموزی - اردویی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست دیگر ما تداوم نهضت مدرسه سازی است، تصریح کرد: دولت سیزدهم در مدرسه سازی درخشان عمل کرده است و به لطف خدا ۷ هزار مدرسه افتتاح شده است.

صحرایی ادامه داد: ساخت هنرستان‌ها و تجهیز آن‌ها، تجهیز و تقویت اردوگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان از امور اصلی ما در سال جاری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی معلمان، گفت‌: حدود ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی جدید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال جاری دانشگاه فرهنگیان کار بزرگ آزمون اختصاصی تعلیم و تربیت را خواهد داشت و فرصت کافی برای ارزیابی دارد.

صحرایی با اشاره به محتوای کتاب‌های درسی و نظام پایه شایستگی‌ها دانش آموزان، اظهارکرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کار دو ساله‌ای انجام داده که هر دانش آموزی در پایان پایه تحصیلی چه شایستگی عمومی باید داشته باشد تا کتاب‌های درسی بر مبنای احراز آن شایستگی‌ها تألیف‌ شود.

نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است

وی با اشاره به اینکه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است، گفت: پیش از این زیر نظام‌های َسند نگاشته شده بود اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد. امروز آئین نامه مدرسه تراز سند تحول، نهایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان، گفت: یک مصوبه ۱۱ ماده‌ای گرفته شده است که خیلی از مسایل دانشگاه را حل کرده است؛ از جمله کنکور اختصاصی تربیت معلم است که  قانون پیدا کرد و آیین نامه آن نگاشته و امسال هم اجرا شد.

 وی افزود: هیئت جذب مرکزی در دانشگاه فرهنگیان، آیین نامه ویژه جذب استعدادهای برتر بدون کنکور به معلمی، آیین نامه ارتقا اساتید، مدارس وابسته، نظام صلاحیت حرفه‌ای معلمان و دانشجو معلمان از دیگر مسایلی است که در دانشگاه پیگیری شده است.

صحرایی اظهار کرد: سال ۱۴۰۳، سال آغاز برنامه هفتم پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش ۳۸ حکم در این برنامه دارد و باید هم عهد شویم که در اجرای برنامه هفتم  کوشش و تلاش حداکثری داشته باشیم.

هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد

وی تصریح کرد: پروژه تامین مسکن فرهنگیان برنامه ملی بعدی است که مرحله اول این پروژه در ۱۸استان آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از افتخارات دولت سیزدهم است، گفت: تامین محتوا برای کودکستان‌ها و برگزاری رویدادهای مهم مثل یارستان کودکستان و هوای مادرانه از اقدامات ارزشمند این سازمان در سال ۱۴۰۲ بود.

صحرایی با اشاره به فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی در سال گذشته، اظهار کرد: بیش از دو هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در طرح شهید به بهره برداری رسیده است و در سال جاری طرح هر دانش آموزان ابتدایی یک مهارت ورزشی را بطور جدی پیگیری می‌کنیم و در این حوزه طرح ملی غربالگری دانش آموزان را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی تاکید کرد: اولویت وزارت آموزش و پرورش سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان است و طرح نماد در دستور کار وزارت است و گزارش نماد حکایت از آن دارد که می‌توان بسیاری از چالش‌های آینده کشور را در مدارس برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است