Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه فرانسه از جمله کشورهای اروپائی است که به نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اولتیماتوم داده است ظرف ۸ روز در این کشور زمینه انتخابات زود هنگام را فراهم آورد! اظهار داشت:  این فضولی در حالی است که مادورو در جریان یک انتخابات آزاد به ریاست جمهوری ونزوئلا رسیده است و کودتاگران تحت حمایت آمریکا و اروپا در مقابل این دولت قانونی سر به شورش برداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون جای آن است که نیکلاس با استناد به جنبش جلیقه زردها در فرانسه که اکثریت مردم فرانسه به آن پیوسته و خواستار برکناری ماکرون هستند، اعلام کند که جنبش جلیقه زردها را به عنوان دولت قانونی فرانسه به رسمیت می شناسد و به دیپلمات های فرانسوی اولتیماتوم بدهد ظرف ۸ روز خاک ونزوئلا را ترک کنند و با انجام انتخابات زودرس در فرانسه که جلیقه زردها به دلیل برخورداری از حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم فرانسه جای خود را به نمایندگانی از جنبش جلیقه زردها بدهند.

شریعتمداری با بیان اینکه مادورو باید تاکید کند که انتخابات در فرانسه بایستی تحت نظارت داوران بین المللی صورت پذیرد زیرا به گفته برخی از صاحبنظران فرانسوی که با ارائه اسنادی نیز همراه است،‌خاطرنشان کرد: سلامت انتخاب ماکرون به ریاست جمهوری فرانسه با تردید های جدی همراه است. از جمله،‌ تری میسان کارشناس نام آشنای فرانسوی می گوید : « ماکرون هیچگاه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای مردم این کشور شخصیت شناخته شده ای نبود. او در انتخابات از حمایت سرمایه گذاران بین المللی همچون «هنری کراویس» بهره مند شد که یک سرمایه گذار و سرمایه دار برجسته و بسیار بزرگ اروپایی است.

 مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: هنری کراویس یکی از کلان سرمایه‌دارانی است که به قاچاق اسلحه شهرت دارند. تری نیسان توضیح می دهد که کراویس بزرگترین حامی سیویل ( غیر نظامی ) داعش بشمار می رفت و از طریق قاچاق اسلحه برای تروریست های داعش درآمد سرشاری به دست آورده است“.

شریعتمداری ضمن تاکید بر اینکه نفرت مردم فرانسه از ماکرون، تا آنجاست که درخواستهای مکرر او برای مذاکره را نپذیرفته و با برپائی جنبش جلیقه زردها خواستار برکناری ماکرون هستند،‌گفت: فرانسوی ها چند ماه پیاپی است که علی رغم سرکوب وحشیانه پلیس این کشور حاضر به ترک خیابان ها نیستند و بر خواسته اصلی خود که برکناری ماکرون و برپائی انتخابات آزاد است اصرار می ورزند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۴۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی

واقعیت این است که نظام حکمرانی ما هنوز به اندازه رشد مردم غنا نیافته است. نظام حکمرانی ما هنوز تصور می‌کند مردم یعنی صندوق رأی و خلاص.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان؛ مدیرمسئول روزنامه همشهری طی یادداشتی نوشت:

ماجرای حکمرانی در این روزگار با گذشته یک تفاوت اساسی کرده است. مهم‌ترین رکن متفاوت آن حکمرانی در فضای شیشه‌ای است؛ جایی در معرض چشم مردم. اساسا در نزدیک‌ترین حالت ممکن به متن مردم هستیم.

همه تصمیمات مسئولان در مقابل چشم مردم قرار دارد و نتیجه اقدامات آنها توسط مخاطب دیده و ارزیابی می‌شود. اجمالا اگر این حکمرانی شیشه‌ای منجر به مردم‌سالاری و رشد آگاهی مردم شود، باید بدان بالید، و اما اگر ثمره‌اش پوپولیسم باشد باید نگران بود. پدیده‌هایی شبیه پروژه‌بگیری در فضای مجازی ثمره همین آسیب است. بماند. در این رابطه باید بیشتر نوشت. اما غرض این متن توجه‌دادن به مسئله دیگری ازجمله قصه دامنه‌دار حجاب است.

هر میزان که حاکمیت مردمی‌تر شود، باید به هنر نزدیک‌تر شود. مخلص کلام همین یک جمله است. هر میزان مردم سهم‌شان در حاکمیت فربه‌تر شود، چالش هنر و به‌طور اخص خلاقیت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

واقعیت این است که نظام حکمرانی ما هنوز به اندازه رشد مردم غنا نیافته است. نظام حکمرانی ما هنوز تصور می‌کند مردم یعنی صندوق رأی و خلاص. فضای مجازی با همه آسیب‌هایش باعث شده است مردم به شکل ناخواسته قدر و منزلت پیدا کنند. جبر روزگار کم‌کاری ما را جبران و به تحقق مردم‌سالاری به‌مثابه آرمان انقلاب اسلامی کمک کرده است. اینجاست که باید قدر دانست، اما باید متناسب با این تحول خودمان را مهیا ‌سازیم. یکی از مهم‌ترین مقدمات نیز همین ساحت هنر در سیاست است.

هر میزان تصمیم حاکمیتی مردمی‌تر شود، باید هنری‌تر جلوه کند. هر میزان به متن حقیقی مردم نزدیک‌تر شویم، باید هنرمندانه‌تر رفتار کنیم؛ چون ساحت وجودی انسان ساحتی هنری است. هنر زبان فطرت است. گرایش فطرت، جمال‌پرستی است. به همین دلیل است که شهید مطهری هنر را زیبایی‌آفرینی می‌نامد و آیت‌الله جوادی‌آملی هنر را در اعلی‌درجه‌اش حرکت به سمت جمال وجودی می‌دانند. با این مقدمه مختصر وقتی قرار است حکمرانی مردمی شود و به زبان فطرت اجتماعی باشد و مردم را همراه سازد، باید هنرمندانه باشد و خلاقیت ابزار گفت‌وگو با مردم است.

اینکه در مواردی گویی بین حاکمیت و مردم یک زبان بیگانه حاکم است، به همین دلیل است؛ چون سهمی برای خلاقیت در سیاست‌ورزی‌مان قائل نیستیم. اساسا زبان هنر و خلاقیت را بلد نیستیم. هر تصمیمی که بدون خلاقیت باشد محکوم به شکست است. خلاقیت تبدیل یک ایده کارشناسی در سطح حاکمیت به ادراک اجتماعی است؛ یعنی به‌قاعده سیاست هنرمندانه. تصمیمات در بالاترین سطح کارشناسی اگر ابعاد هنری نداشته باشد، نمی‌تواند به زبان مردم ترجمه شود و لذا همراهی مردم را نخواهد داشت. با این توضیح ماجرای حجاب را نگاه کنید. مردم ما واقعا دیندارند؛ اما ما چقدر توانسته‌ایم با خلق زیبایی و زبان فطری مردم از دین بگوییم؟ چقدر با زبان هنر از حجاب گفته‌ایم؟ فقط هم وجه تبلیغی و فرهنگی حجاب نیست که هنر لازم دارد؛ حتی قهریه ما نیز برای اقدام سلبی باید به رنگ هنر و خلاقیت شود؛ وگرنه بهترین تصمیمات شکست می‌خورد. اینجاست که در اجرای مقدس‌ترین سیاست‌ها دچار لکنت می‌شویم.

چه باید کرد؟ واقعیت این است که هنوز مسئولان ما فکر می‌کنند رسانه یعنی همان روابط‌عمومی سنتی گذشته. سال‌ها گفته می‌شد تصمیمات حاکمیتی باید همراه با پیوست رسانه‌ای باشد؛ اما واقعیت این است که هنوز به این مرحله نرسیده، باید از آن عبور کنیم. در دوره‌ای قرار داریم که این‌بار سیاست‌ها و تصمیمات حاکمیتی باید پیوست هنر و رسانه شود؛ چون ابتدا جان مخاطب هدف است و بعد محیط و کالبد او. برای ساخت ذهن و قلب و ادراک اوست که توسعه و پیشرفت را در واقعیت رقم می‌زنیم. اساسا انقلاب اسلامی یعنی همین. باید بیشتر گفت.

دیگر خبرها

  • حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • دستگاه قضا مطالبه‌گری را به رسمیت می‌شناسد
  • شیرینی فرانسه، قنادی محبوب خیابان انقلاب چرا دوباره پلمپ شد؟
  • دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس