Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص کاهش اعتبارات در حوزه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: محقق نشدن اعتبارات قرآنی بدون شک آسیب‌زا خواهد بود چرا که در همه بخش‌‌های کشور نیازمند کمک‌های دولتی هستیم.
وی افزود: اما در زمینه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مردم خود دنبال کننده هستند وخیرین هم در این زمینه‌ها کمک می‌کنند وعلی‌رغم کمبودهای احتمالی خود سردمدار این کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش ادامه داد: ما در حوزه آموزش و پرورش به صورت ویژه اعتبارات خاصی را پیش‌بینی کرده‌ایم که قطعاً تحقق آن می‌تواند به روند اجرای کارها و فعالیت‌های قرآنی کمک کند.
مسیب‌زاده اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون در حوزه آموزش و پرورش اعتبارات خوبی دریافت شده و اتفاقات خوبی هم امروز رقم خورده و هر چه اعتبارات بیشتر باشد در کنار کمک‌های مردمی و بودجه‌های قرآنی به کیفیت بخشی کار کمک شایانی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه گره خوردن هر فعالیت فرهنگی به بودجه‌های دولتی آسیب است، افزود: به هیچ عنوان نباید به بودجه‌های دولتی تکیه کنیم و تاکنون هم همینطور بوده اما باید مسئولان در فراهم کردن بستری مناسب برای این فعالیت‌ها تلاش کنند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش اضافه کرد: یقیناً جلسات و فعالیت‌های قرآنی تاکنون به وسیله اعتبارات دولتی اداره نمی‌شده اما نقش حکومت و دولت اسلامی در بسترسازی مناسب برای بسیاری از فعالیت‌های قرآنی تأثیرگذار خواهد بود.
مسیب‌زاده تصریح کرد: هر رشد و پیشرفتی که درزمینه قرآنی صورت گرفته و می‌گیرد حاصل تلاش‌ها و جوشش‌های مردمی و کارهای آموزشی است که به وسیله معلمان، اساتید قرآنی و بزرگوارانی که با باورشان فعالیت‌های قرآنی را دنبال می کنند انجام می‌شود.
وی در ادامه در خصوص استقبال اداره‌کل آموزش و پرورش سایر استان‌ها از طرح قرآنی «من حافظ قرآنیم» که برای اولین‌بار در خراسان رضوی برگزار شد، گفت: پس از خراسان رضوی استان‌های زیادی از این طرح استقبال کردند که در تعدادی از این استان‌ها طرح اجرا شد، ضمن اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، کرمانشاه، قم و مرکزی اعلام کردند تا این طرح را برگزار کنند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش گفت: طرح «من حافظ قرآنیمم» به طور مشترک و با همکاری صدا و سیما و اوقاف برگزار می‌شود که هم به جهت تأمین جوایز و هم به لحاظ پوشش خبری به آموزش و پرورش در اجرای این طرح کمک می‌کنند.
مسیب‌زاده با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره بردن از قرآن افزود: این تأکیدات نشان می‌دهد تنها راه نجات جامعه روی آوردن به قرآن کریم بوده و بهترین راه اصلاح جامعه تمسک به این کتاب مقدس است.
وی بیان کرد: ما نیازمند قرآن هستیم و نباید دیدمان این باشد که قرآن تنها نجات‌بخش زندگی اخروی است بلکه عمل به دستورات این کتاب آسمانی برای کلیه ابعاد زندگی دنیوی ما چراغ راه بوده و راه سعادت و نجات در زندگی دنیا و آخرت را به ما نشان خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش بودجه های قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی در نشست شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه افزود: در اهمیت قرآن همین بس که خدای بزرگ ماه رمضان را به قرآن می‌ستاید و فضیلت آن به‌خاطر نزول قرآن است.

وی تصریح کرد: به فرموده امام مجتبی (ع) هر که قرآن بخواند یک دعای مستجاب شده از خدا طلبکار است، که یا زود و یا با تاخیر داده می‌شود.

آیت الله لائینی تاکید کرد: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام "عزت قرآنی" می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

وی گفت: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد این برخلاف عزت است.

نماینده ولی فقیه دراستان گفت: خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت کنیم و دیگر اینکه شورای قرآنی، کمیته مالی پشتیبانی تشکیل بدهد و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره ببرد.

وی افزود: حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، امیدواریم شان قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود.

دیگر خبرها

  • پروژه استخر سرپوشیده بردسکن همچنان ناتمام رها شده است
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • رسیدگی به نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مدارس همدان در سال جدید
  • دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان
  • توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری برای کشور است
  • تولیدات و آسیب‌های علم‌گرایی قرآنی در هند
  • ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه‌اندازی می‌شود