Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@23:28:30 GMT

اسماعیل هنیه برای پادشاه اردن نامه فرستاد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۰۴۹۲

اسماعیل هنیه برای پادشاه اردن نامه فرستاد

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال نامه ای به ملک عبد الله دوم پادشاه اردن از مواضع اردن در حمایت از مسأله فلسطین قدردانی کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال نامه ای به پادشاه اردن، از مواضع تاریخی این کشور در حمایت از فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این نامه از مواضع تاریخی و ارزشمند اردن در حمایت از فلسطین و آرمان به حق آن و تلاش های پیگیر امان در حمایت از ایستادگی ملت فلسطین و کاهش درد و رنج هزاران نفر از ساکنان غزه در سایه تجاوزات و محاصره رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم چنین با اشاره به گذشت ۱۰ سال از احداث بیمارستان صحرایی نظامی اردن در غزه، تاکید کرد که این بیمارستان طی سال های فعالیتش به یک مرکز پزشکی فعال در عرصه پزشکی تبدیل شده و به ارائه خدمات درمانی برجسته به ساکنان غزه می پردازد.  / مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم پلیس اسب‌سوار، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.



دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو




امروز (پنجشنبه)، اما اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا برای پایان دادن به جنگ اسرائیل در غزه و ارسال سلاح به این رژیم به‌رغم سرکوب پلیس همچنان ادامه یافت.

دانشگاه کلمبیا مرکز «جنبش همبستگی با غزه» در روز‌های اخیر، به دانشجویان برای پایان دادن به این دور از تجمعات، ضرب الاجل ۴۸ ساعته داده است.

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا گفت: ما همیشه اعلام کرده‌ایم که حامی آزادی بیان و برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات هستیم.


دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



در این حین، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند، اما در این سخنرانی «هو» شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می‌شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.



دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



چند ساعت بیشتر از صبح امروز (پنج‌شنبه) نگذشته بود که اینفلوئنسر‌های فضای مجازی (فعالان شبکه‌های اجتماعی که توانایی تاثیر بر گروه گسترده‌ای از مخاطبان را دارند) به سبک خاصی از دانشجویان آمریکایی که برای حمایت از فلسطین مورد سرکوب شدید پلیس و گارد ملی این کشور قرار گرفته‌اند، حمایت کرده و خواستار ادامه دادن اعتراضات از سوی دانشجویان و همینطور جنبش‌های دانشجویی حامی آزادی فلسطین شدند.


دانلود فیلم اصلی کد ویدیو



بعدازظهر امروز بود که رسانه‌های جمعی گزارش دادند که نیرو‌های پلیس فرانسه با شهروندانی که قصد شرکت در ۲ تظاهرات ضدصهیونیستی را در برابر دانشگاه سوربن داشتند برخورد کرده و در برخی مناطق فرانسه جهت جلوگیری از تحصن دانشجویان حامی فلسطینی مقررات منع تردد رفت‌وآمد وضع کرده است.

این اعتراضات همزمان با حضور امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن انجام می‌شد.

موج اعتراضات ضدصهیونیستی در کشور‌های اروپایی و آمریکا با واکنش شدید نیرو‌های امنیتی این کشور‌ها رو به رو شده است.


دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان (بعدازظهر امروز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور در جمع مردم جنوب‌غرب تهران، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد: در محشر حیوانات هم از درنده‌خوییِ جنایت‌کاران صهیونیست شکایت خواهند کرد. آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ادعای احترام به دانشگاه داشتند، دانشجویان را فقط به جرمِ حق‌گویی به خاک‌وخون کشیدند. آنچه در غزه بر همگان روشن شد وضعیت و شرایط نه فقط رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان اسرائیل بود.

رئیسی افزود: اینها داعیه حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرد، اما امروز معلوم شد که اینها بزرگترین ناقضان حقوق انسان هستند. مگر تا دیروز نمی‌گفتند ما به دانش و دانشگاه احترام می‌گذاریم؟ دیدید در خبر چگونه پلیس به مراکز دانشگاهی و دانشجویانی که فقط جرم آنها حمایت از فلسطین و غزه و مظلومان بود، حمله کرد و آنها را اذیت و آزار و دستگیر کردند.

رئیس جمهور گفت: امروز شاید هیچ دلیلی روشن‌تر از این برای مردم جهان نبود که ببینند و مشاهده کنند مدعیان دانش دوستی، دانشجو دوستی و دانشگاه دوستی چگونه دانشجویان را فقط به خاطر حق‌گویی و حق‌خواهی به خاک و خون می‌کشند. اینها چهره غربی‌ها و چهره امریکایی‌ها را برای همه روشن کرد. این سخنی بود که مردم منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران ۴۵ سال قبل در خیابان‌ها دفاع از قدس، دفاع از فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد می‌زدند.



به گزارش آنا، عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) با اشاره به تجمعات دانشجویی در کشور‌های اروپایی به ویژه آمریکا و فرانسه و سرکوب شدید این تجمعات توسط نیرو‌های امنیتی، پلیس و گارد ملی این کشور‌ها اظهار کرد: تمام حقوقی که آمریکایی‌ها در قبال دانشجویان دانشگاه‌های این کشور قائل بودند بعد از درخواست برای توقف نسل کشی فلسطینی‌ها از بین رفت. دولت آمریکا امروزه دانشگاه‌های این کشور را به پادگان تبدیل کرده و دانشجویان را دستگیر می‌کند.

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: رئیس جمهور و مقامات آمریکایی معترضان در دانشگاه‌های این کشور را تهدید به برکناری و اخراج کرده اند. آمریکایی‌ها حتی به قانون‌ها و شعار‌های خود در خصوص دموکراسی و آزادی بیان نیز پایبند نیستند. وحشی‌گریِ آمریکا در حمایت از اسرائیل به جایی رسیده که هرگونه تجمع مسالمت‌آمیز ضداسرائیلی در داخل آمریکا را با سنگ‌دلی سرکوب می‌کند






بنابراین گزارش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته (چهارشنبه ۵ اردیبهشت) در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

 

بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به سرکوب شدید دانشجویان در آمریکا و فرانسه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: ‏این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: ‏در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ‏کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 



به گزارش آنا، در حالیکه رسانه‌های بیگانه مانند ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، وی‌اوای، شبکه منحل شده منوتو و بسیاری از شبکه‌هایی که برای کوچکترین اتفاق یا اعتراض یا تجمع مسالمت‌آمیزی که در ایران اتفاق می‌افتد به قولی لَه لَه می‌زنند و در اعتراضات سال گذشته تا جایی که توان داشتند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، نیرو‌های پلیس، یگان ویژه و ... مطلب می‌زدند و برای خود شیرینی و تبسم رؤسای شبکه‌های صهیونیستی که از آنها حقوق دریافت می‌کردند می‌گفتند که پلیس وارد دانشگاه‌ها شده و دانشجویان را در دانشگاه سرکوب کرده و بازداشت می‌کند.

حتی در فیلم‌هایی که آن زمان در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد مشخص بود که نیروهای پلیس کشورمان به هیچ عنوان وارد فضای دانشگاه نشده‌اند و معترضان را در بیرون از دانشگاه کنترل می‌کردند که کسی از این تحصن سوء استفاده نکرده و برای سایر شهروندان خطری نداشته باشد، اما حال می‌بینیم که پلیس‌های آمریکایی و فرانسوی چنان از یک تحصن آرام در حمایت از مردم مظلوم غزه می‌ترسند که وارد دانشگاه‌ها شده و دانشجویان را با گاز اشک‌آور، باتوم مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را دستگیر می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • ببینید | هنیه: اقتصاد اسرائیل توسط یمن فروپاشید
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران