Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تشریح ویژه برنامه های کارگروه ایثارگران ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از اجرای یادواره شهدای زن و برنامه های شهیدپژوهی در این ایام خبر داد.

علی کاظمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان ضمن تشریح برنامه های کارگروه ایثارگران ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از اجرای 110 عنوان برنامه به همین مناسبت در استان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: ، دیدار جمعی از فرزندان طرح شاهد و برگزیدگان جشنواره ملی ایثار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، اجرای طرح سپاس با عنوان چهل روز با ایثارگران با همکاری کلیه دستگاه ها و اجرای نهضت دیدار با خانواده شهدا از اهم این برنامه هاست.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و مسابقه کتابخوانی با محوریت انقلاب خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه با عنوان «پیشنهاد برتر» و تجلیل از برترین ها، برگزاری مسابقه فرهنگی از وصیت نامه امام خمینی (ره) و مسابقه حفظ چهل سوره قرآن کریم برای جامعه هدف از دیگر برنامه هاست.

 

کاظمی به اجرای طرح پایش سلامت جانبازان چهل درصد به بالا هم اشاره کرد و یادآور شد: آموزش پرستاری به خانواده های ایثارگران در منازل توسط دانشجویان ارشد پرستاری و عیادت از ایثارگران بستری در بیمارستان ها و منازل هم برای این ایام پیش بینی شده است.

 

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، تجلیل از ایثارگران اجتماعی، چهل مروج فعال، نخبه، ایثارگر شاخص، و تجلیل از ادارات و ارگان هایی که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعال بوده اند، تولید برنامه هایی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط اعضا کارگروه ایثارگران، اجرای چهل برنامه با موضوع ایثار و شهادت، تولید مستند شهید غواص با عنوان عباس غواص ایران، تولید نماهنگ آبروی محله، نماهنگ اسطوره مدافعان حرم، تولید مستند کوتاه شهدای مدافع حرم  تجلیل از هنرمندان پشکسوت استان زنجان در هنر انقلاب اسلامی هم از دیگر برنامه هاست.

 

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «چهره های ماندگار» تولید موسیقی به مناسبت چهل سالگی انقلاب با عنوان شبیه آفتاب و رونمایی از آلبوم موسیقی تحت عنوان زخم دریا از این برنامه ها است.

 

تولید و اجرای نمایش «روزهای بی قوام» با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری شب خاطره با موضوع «بمباران مراکز آموزشی و مسکونی شهر زنجان در دوران جنگ تحمیلی»، رونمایی از کتاب «چشم هایش می خندید» با موضوع خاطرات شهید حمید احدی، برگزاری جلسه نقد کتاب های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تولید فیلم مستند « برای احمد » در خصوص اولین شهید انقلاب زنجان در سال 57، تولید فیلم مستند و کتاب پژوهشی «زنجان، خیابان انقلاب »، گردآوری و تالیف خاطرات شهید هسته ای «دکتر مجید شهریاری»،از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

این مقام مسئول از رونمایی پنج اثر نقاشی با موضوع آرا و افکار شهید سید مرتضی آوینی در این ایام خبر داد وگفت: برگزاری همایش تحکیم خانواده برای همسران جانبازان، برگزاری چهل گلباران مزار شهدا، مراسم رژه موتور سواری نیروهای مسلح از گلزار پایین به سمت گلزار بالا، ساماندهی گلزارهای شهدا، تعویض پرچم مزارهای مطهر شهدا و افتتاح پروژه ساماندهی شده گلزار شهدای روستاهای کزبر، باغلوجه آقا، رضا آّباد و حسن آباد را نیز از برنامه ها و اقدامات پیش بینی بنیاد شهید در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

کاظمی همچنین از اجرای چهل برنامه شهیدپژوهی توسط انجمن ها و اتحادیه های دانش آموزی و برگزاری یادواره شهدای زن خبر داد و اضافه کرد: برگزاری چهل نمایشگاه در مدارس استان، نواختن زنگ انقلاب در مدارس با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، معرفی شهدای دانش آموز انقلاب در قالب بنر و پوستر، برگزاری یادواره شهید معلم ابراهیم اصغری، برگزاری چهل یادواره شهدا در چهل مدرسه، برگزاری شب خاطره دانش آموزان شهید بمباران مدارس زنجان و دیدار دانش آموزان و برخی از مدیران مدارس شاهد با جانبازان 70 درصد استان از برنامه هایی است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.

 

وی فضاسازی شهری را بخش دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: طراحی و تعویض تصاویر شهدای تابلوهای شهری، طراحی پوستر و بنر عکس شهدای دوران انقلاب اسلامی و توزیع در سطح شهر، ادارات و مسیر راهپیمایی 22 بهمن، نصب بنر و تابلوهای مناسب در ایام دهه فجر بر سردرب ادارات و میادین شهری و ...، فضاسازی شهری با مشارکت کلیه دستگاه ها و ارگان ها و معرفی چهل محل و خاستگاه انقلاب در زنجان با نصب تابلو از این برنامه ها است.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات روشنگری و گلباران مزار شهدای گمنام در دانشگاه ها، سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ با حضور دکتر عرب عامری برای اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، برگزاری یادواره شهدای استکبارستیزی و مدافع حرم و نمایشگاه عکس استکبارستیزی در دانشگاه پیام نور زنجان از برنامه های این دهه در زنجان است.

 

برگزاری میزگرد و کرسی آزاداندیشی در اکثر دانشگاه های استان و برگزاری نمایشگاه نقاشی و آثار هنری با شروع ایام ا... دهه فجر در محوطه دانشگاه آزاد، برگزاری مسابقات عکاسی، شعر و ادبیات توسط کانون دانشجویی کوهواره با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره فجر توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی صائین قلعه از جمله برنامه هایی است که با همکاری دانشگاه های استان اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم شب های شعر، نمایشگاه عکس، برگزاری عصر شعر تحت عنوان «چله فاتحان» با حضور مداحان و شعرای آیینی، اهدا کتاب به مدارس، کتابخانه ها و پایگاه های بسیج استان، حمایت و خرید کتاب از نویسندگان، اهدا خون توسط پرسنل دستگاه های کارگروه نیز از جمله برنامه هایی است که با همکاری دستگاه های اجرایی استان در این ایام برگزار می شود.

 

برگزاری دوره آموزشی مداحی در انقلاب اسلامی، برگزاری سلسله نشست های من انقلابی ام، مراسم انقلاب اسلامی و بررسی جایگاه زن در پرتو تعالیم حضرت زهرا (س)، برگزاری گفتمان های بصیرت دانش آموزی در 55 مدرسه استان و همایش فجر فاطمی، تولید فیلم مستند شهید امر به معروف و نهی از منکر داود احمدی تحت عنوان چشم خورشید و مراسم اعطاء جوائز قرآنی از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت گرامیداشت دهه فجر است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان بوشهر انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد کتاب مجلس نمایشگاه کتاب دهه فجر برنامه های دهه فجر ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ برزگر از ارائه آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان خبر داد و گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند.


وی افزود: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهداء، کلیه جانبازان و آزادگان و همسرانشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان با شهیدالداغی در قالب کاروان خودرویی
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی