Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فاطمه منصوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در نشست خبری دستاوردهای فنی و حرفه‌ای استان در آستانه دهه فجر گفت: سال گذشته این طرح‌ها در ۴۶ روستا اجراشده بود که ارقام نشان می‌دهند طرح‌های اشتغال روستایی رشد۲۷ درصدی داشته است.

وی بابیان اینکه کمبود اعتبارات یکی از چالش‌های اساسی در ترویج مهارت‌آموزی در استان سمنان است، تأکید کرد: یکی از انتظارات ما از مسئولان استانی همراهی بیشتر با طرح‌ها مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان توضیح داد: برای رفع مشکل اشتغال و ترویج مهارت‌آموزی باید برنامه‌ای مدون داشته باشیم که از سنین کم به آموزش مهارت‌زایی نگاه ویژه‌ای شود.

منصوری بابیان اینکه امروز باید بپذیریم که زیرساخت های لازم برای افزایش مهارت آموزی در استان سمنان فراهم نیست، تاکید کرد: بهسازی تجهیزات و امکانات فنی و حرفه ای یکی از مطالبات فنی و حرفه ای استان محسوب می شود.

وی درباره اقدامات فنی و حرفه ای استان سمنان در سالجاری، تاکید کرد: در سال جاری هفت هزار نفر در مراکز فنی و حرفه ای آزاد استان آموزش دیدند که نسبت به سال قبل شاهد افزایش بوده ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، گفت: طرح کافه مهارت برای اجرای طرح اشتغالزایی طی سال جاری در استان سمنان اجرایی شده است که کمک می کند تا افراد بتوانند به مهارت های خوبی دست پیدا کنند.

انتهای پیام / گ

طرح مهارت‌آموزی در ۶۰ روستای استان سمنان اجرا می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه افتتاح اولین طرح ماهر استان در مدرسه شاهد دفاع مقدس اراک در جمع خبرنگاران گفت: مهارت‌آموزی، یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه کشوری طرح ملی ماهر بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت:  در سال تحصیلی جاری برای توسعه آموزش مهارت‌های هنری، ورزشی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان با همکاری هلال‌احمر برنامه‌های مختلف مشارکتی طراحی شده و در دست اجراست.

او با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان ادامه داد: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، حداقل یک مهارت تعلیم می‌بینند به طوری که سرفصل‌های آموزشی در مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متفاوت بوده و متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های مهارتی لازم ارائه خواهد شد.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی گفت: طرح ماهر مختص دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) است که با همکاری معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث طبیعی و غیرطبیعی افزایش می‌یابد.

حسینی افزود: در این دوره آموزشی دو ساعته دانش آموزان و والدین‌شان با سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر مثل حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره تلفن‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه‌گیری و خروج از نقاط امن آشنا می‌شوند.

گفتنی است در مرحله اول اجرای این طرح در مدارس استان مرکزی، تا پایان اردیبهشت ماه کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در مدارس متقاضی افتتاح شده و در سال تحصیلی جدید سرفصل‌های آموزشی طرح در آن مدارس تدریس خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی