Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت سنگاپور اعلام کرد که اطلاعات شخصی 14،200 بیمار مبتلا به اچ آی وی مثبت(ایدز) به صورت آنلاین و ناخواسته منتشر شده است. موضوعی که برای دومین بار طی یک سال اخیر رخ می دهد.

چند ماه پیش یعنی طی تابستان سال 2018 اطلاعات بهداشتی و خصوصی متعلق به مردم سنگاپور به خطر افتاد. در آن هنگام اطلاعات بیماران مختلف(نه فقط ایدز) از طریق هک سوابق بیمارستانی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون نفر در اختیار هکرها قرار گرفت.

اما اکنون آخرین اطلاعات و وضعیت 14200 نفر از  بیماران مبتلا به صورت آنلاین هک و نشر داده شده است.بر خلاف اطلاعاتی که در سال گذشته منتشر شد (که این افشا یک حمله سایبری هدفمند است) به نظر می رسد این بار یک خطای مرتبط با امنیت داخلی و فضای رجیستری باعث این اتفاق شده است.

وزارت بهداشت سنگاپور در بیانیه ای در واکنش به این ماجرا نوشت: "ما برای اضطراب و ناراحتی ناشی از این حادثه که مردم تجربه می کنند بسیار متاسفیم. اولویت ما سلامت افراد آسیب دیده است. از 26 ژانویه، ما به طور پیوسته با افراد مختلف تماس گرفته ایم تا به آنها اطلاع داده و کمک های خود را ارائه دهیم ".

در این افشای اطلاعات، کدهای کاربری، نام و نام خانوادگی،شماره شناسایی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، نتایج آزمایش HIV و اطلاعات پزشکی 5400 نفر شهروند سنگاپوری تا ژانویه 2013  و شامل جزئیات مشابه برای 8،800 خارجی تا دسامبر 2011 و  البته جزئیات مربوط به 2400آزمایش مرتبط با ایدز تا ماه مه 2007.

گفته می شود این اطلاعات توسط یک شهروند آمریکایی که بیش از 8 سال در سنگاپور زندگی کرده، افشا شده است. وی که به نام برچز شناخته می شود پیش از این نیز سوابق فعالیت های مجرمانه در سنگاپور داشته اما پلیس تا پیش از این افشای اطلاعات حدس می زد وی به اطلاعات محدودتری دسترسی داشته است. به نظر می رسد منبع وی برای دسترسی به این اطلاعات یکی از دوستانش بوده که پزشک است.

 در حال حاضر بروچز خارج از سنگاپور است. او در سالهای 2008 تا 2016 در کشور سنگاپور کار می کرد، اما به دلیل استفاده از مدارک جعلی برای کسب مجوز کار متهم شد. پس از آن او در ماه مه 2018 اخراج شد./ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود