Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:42:57 GMT

اختصاص ۲۲۰ میلیون دلار به پتروشیمی دهدشت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۱۶۱۰

اختصاص ۲۲۰ میلیون دلار به پتروشیمی دهدشت

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۲۲۰ میلیون دلار توسط وزیر نفت از صندوق توسعه ملی به پتروشیمی دهدشت اختصاص اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عدل هاشمی پور در بازدید از غرفه ایسنا در اولین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان افزود: زیرساختهای کهگیلویه مشکل دارد و اگر بخواهیم در هر حوزه کاری انجام دهیم باید اول زیرساختهای استان را درست کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید تعدادی به میدان بیایند و بسوزند تا با این سوختن شمعی برای مردم روشن کنند، تنبلی و کاهلی فایده‌ای ندارد بلکه آدم تازه نفس و کارآمد و روح انقلابی و جهادی می‌خواهد تا از کار کردن برای مردم خسته نشود و خود را در اختیار مردم قرار دهد و کار بزرگ انجام دهد.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های پتروشیمی دهدشت و کارهای مهندسی آن انجام شده و در حال حاضر از ۳ درصد به ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و در همان زنجیره که مربوط به گچساران و فاز دوم پالایشگاه بید بلند است پیش می‌رود.

وی افزود: منابع مالی پتروشیمی دهدشت تأمین و حدود ۲۲۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت تخصیص داده شده که این میزان اعتبار از سهمیه خود نفت و صندوق توسعه ملی بوده است.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناقصه پیمانکار دوم ساختمانهای غیر صنعتی پتروشیمی دهدشت برگزار شد و تا ۲۰ روز آینده برای تجهیز به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان مستقر می‌شود.

هاشمی پور اضافه کرد: در سال آینده نیز شاهد خط لوله اتیلین از گچساران به دهدشت و خط لوله آبرسانی از مارون به پتروشیمی هستیم.

وی گفت: بعد از ۱۸ سال پروژه محور ارتباطی سوق به دهدشت به طول ۱۰ کیلومتر تنها ۳ درصد به اتمام آن مانده است و به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که پروژه محور ارتباطی دهدشت به چرام نیز ظرف ۳ ماه آینده به اتمام برسد تا یکی از دغدغه‌های مهم مردم کهگیلویه مرتفع شود.

هاشمی پور اضافه کرد: در گذشته مهاجرت به دهدشت زیاد بود اما در حال حاضر به برکت خدمات نظام جمهوری اسلامی و تلاش‌های بسیار زیر ساخت‌های لازم در نقاط مختلف فراهم شده و شاهد مهاجرت معکوس از دهدشت هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پتروشیمی دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار ارز به بازرگانان کشور

صهبا رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران گفت: نرخ بازار ارز در حوزه بازرگانی جزو سیاست‌های بانک مرکزی بوده که این موضوع همواره توسط این بانک در حال انجام است.

وی افزود: نرخ دلار امروز با قیمت حدود ۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان در اختیار بازرگانان قرار دارد و لذا خدمت دهی ادامه دارد.

صهبا با بیان اینکه هر روز حداقل ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار ارز را در اختیار بازرگانان قرار می‌دهیم و ثبت سفارش از طریق بانک‌های عامل به ویژه بانک ملی در حال انجام است افزود: ارز مورد نیاز بازرگانان از طریق بانک مرکزی، بازار ارز نیمایی و  یا بازار ارز آزاد در اختیار قرار می‌گیرد و کار عملیات انتقال ارز به خارج از کشور انجام شده و در اختیار  فروشندگان خارجی قرار داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت ، سوق ، لنده و چرام از سد کوثر
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • اختصاص ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار ارز به بازرگانان کشور
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالا‌های اساسی و دارو
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد
  • صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
  • رشد ۵۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه و بلاروس