Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیواندری گفت: محدود شدن مبادلات بانکی کشورمان، ضرورت گسترش نظام الکترونیک در کشور را بیش از پیش حائز اهمیت قرار می‌دهد.

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در هشتمین همایش بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار کرد: دستاوردهای نظام بانکداری ایران غیرقابل انکار بوده و ما یکی از بهترین‌های دنیا در تکنولوژی‌ بانکی و نظام پرداختی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای اینکه از فناوری‌های به روز نظام الکترونیک دنیا عقب نمانیم، انقلاب بلاک‌چین که تحول عظیمی بر فعالیت‌های بانکی و پرداخت است را به عنوان نام این همایش انتخاب کردیم.
دیواندری تصریح کرد: اگرچه در پژوهشکده پولی و بانکی بر این موضوع تحقیق‌های گسترده‌ای انجام می‌شود، اما باید به صورت جدی در مورد مشکلات و فواید آن بحث و تبادل اطلاعات شود.
وی اضافه کرد: خرسندیم که انقلاب بلاک‌چین ها، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته و تحول عظیمی را رقم خواهد زد.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بیان کرد: کیفیت پروژه‌های ارائه شده با ورود دانشجویان و نخبگان رشد چشمگیری داشته است. انقلاب بلاک‌چین یکی از موضوعات اصلی در این همایش است.
وی تأکید کرد: زمانیکه از انقلاب بلاک‌چین به عنوان یک انقلاب در نظام مالی یاد می‌شود، ضروری است با بینش عمیق از ضعف‌های آن نام برده و با قدرت در این مسیر برای حذف چارچوب‌های منسوخ گام برداریم.
دیواندری تصریح کرد: تأثیر بلاک‌چین ها بر نظام های سیاسی از جمله کنترل حجم پول و نظارت‌ها دیده می‌شود، به همین دلیل نظام‌های قدرتمند دنیا با سرعت بر این فناوری سرمایه گذاری کرده و محصولات مالی خود را عرضه می‌کنند.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: یکی از کاربردهای فناوری بلاک‌چین، گسترش نظامی به نام رمز ارزهاست. سرعت بالا در انتقالات فرامرزی، کمتر شدن هزینه ها و مسایل فقهی ارزهای مجازی مباحثی است که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک بررسی خواهد شد.
وی افزود: برای مثال کمپانی ریکل با بهره‌گیری از یک توکن مخصوص شبکه تسویه ناخالص آنی برای تبدیل ارز مبادلات بدون محدودیت مبلغ راه‌اندازی کرده است.
دیواندری تصریح کرد: قطع ظالمانه سامانه سوئیفت و محدود شدن مبادلات بانکی کشورمان، ضرورت گسترش نظام الکترونیک در کشور را بیش از پیش حائز اهمیت قرار می‌دهد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000C2q برچسب ها: بانکداری ، تحریم ، بانکداری الکترونیک

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانکداری تحریم بانکداری الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان

توانمندی‌های نظام بانکی ایران توسط مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان معرف شد.

به گزارش ایسنا، محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشستی تخصصی اقتصادی و بانکی در بانک مرکزی کشور پاکستان شرکت کرد. 

وی در این نشست که پیش از سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان صورت گرفته بود، ضمن معرفی بانک و اشاره به ظرفیت های همکاری فی مابین، برضرورت تسهیل تجارت خارجی با کشور پاکستان به عنوان یکی از طرف های تجاری ایران تاکید کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تبیین رسالت بانک توسعه تعاون به عنوان تنها بانک توسعه ای بخش تعاون در کشور، به فعالیت های بانک از جمله فعالیت های ارزی که در راستای حمایت از بخش تعاون و تولید انجام می شود اشاره کرد.

این مقام بانکی افزود: پاکستان دارای قرابت فرهنگی، دینی، و تاریخی بسیاری با ایران است، لذا زمینه های بالقوه فراوانی جهت همکاری و توسعه روابط وجود دارد که با همت و تلاش می توان به بهره برداری رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی