Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- 24ميليون و 445 هزار قطعه جوجه ريزي امسال در سطح مرغداري ها و واحدهاي پرورش طيور استان مرکزي انجام شد.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماري‌هاي طيور، آبزيان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکي استان مرکزي گفت:146 ميليون و 546 هزار دز واکسن عليه بيماري هاي نيوکاسل، آنفلوآنزا و گامبرو در مرغداري ها و واحدهاي پرورش طيور استان مرکزي مصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اثنا عشري افزود: 6 هزار و 632 مورد بازديد و مراقبت و 13 هزار و 570 مورد نمونه برداري از مراکز صنعتي، روستاها، زيستگاه ها و کشتارگاه هاي طيور استان مرکزي توسط بازرسان اداره کل دامپزشکي استان انجام شده که در روند اين بازديدها 35 مورد کانون بيماري مشاهده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
او گفت: 15 مزرعه فعال پرورش ماهي به ظرفيت 45 ميليون و 72 قطعه در استان وجود دارد که پرورش تخم چشم زده نيز در آن ها انجام مي شود.
دکتر اثنا عشري افزود: 22 ميليون قطعه بچه ماهي قزل آلا امسال از کشورهاي فرانسه، اسپانيا و آفريقاي جنوبي به استان مرکزي وارد شده که پس از سپري شدن دوره پرورش و رسيدن به وزن بالاتر در سطح کشور توزيع مي شود.
40 مورد نمونه برداري درسال جاري از مزارع پرورش ماهي استان مرکزي انجام شده و يکهزار و 200 مورد آزمايش در جريان اين بازديد ها توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکي استان صورت گرفته است.
رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماري‌هاي طيور، آبزيان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکي استان مرکزي گفت: 45 هزار قطعه ماهي امسال از در مزارع پرورش استان استحصال شده است.
 55 مورد بازديد و مراقبت در سال جاري از زنبورستان هاي استان مرکزي انجام و پنج هزار و 897 مورد نمونه برداري از اين زنبورستان ها انجام شده است.
وي ادامه داد: زنبورستان هاي اين استان امسال 12 کانون بيماري زا داشتند که اقدامات لازم انجام گرفت.
899 واحد پرورش طيور، 491 واحد گاوداري صنعتي و 191 واحد کارگاه پرورش آبزيان در استان مرکزي وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جوجه ريزي مرکزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد محمداصغری صبح امروز با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ در تویسرکان طی سال گذشته اظهار کرد: میزان جوجه ریزی در سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۴۲ قطعه بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش ۴۷ درصدی داشته به طوری که میزان جوجه‌ریزی سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار قطعه ثبت شده است افزود: این مهم بیانگر تعامل سازنده بین واحدهای تولیدی و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان یادآور شد: میزان گوشت مرغ تولیدی در شهرستان طی سال پیش بیش از ۸ هزار تن و در سال ۱۴۰۱، ۵ هزار و ۶۰۰ تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تأمین و تولید مرغ گرم وجود ندارد خاطرنشان کرد: گوشت مرغ شهرستان با همکاری یکصد واحد مرغداری فعال تولید می‌شود.

محمداصغری تصریح کرد: وضعیت جوجه‌ریزی و تولید مرغ در سال جاری نیز از روند مطلوبی برخوردار است به طوری که در فروردین ماه ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی در پایان به اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ در تویسرکان اشاره کرد و گفت: این مهم در حال انجام و در مرحله نصب کارتخوان است به نحوی که از مرحله تولید تا توزیع به صورت هوشمند رصد می‌شود.

کد خبر 6081723

دیگر خبرها

  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • جوجه ریزی یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • احداث ۸ واحد جدید مرغداری در شهرستان فنوج
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • بخش خصوصی ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای مرغداری در فنوج سرمایه گذاری کرد