Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ازبکستان در قرقیزستان اعلام کرد که دومین دور نشست‌های مشورتی رهبران کشورهای آسیای مرکزی در بهار سال ۲۰۱۹ به میزبانی بیشکک برگزار خواهد شد. ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آژانس خبری ملی قرقیزستان «خبر»، بنا به گفته کامل رشیداف، سفیر ازبکستان در قرقیزستان، دومین دور نشست مشورتی رهبران کشورهای آسیای مرکزی در بهار 2019 در تاشکند برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او این دیدار با هدف افزایش روابط میان کشورهای آسیای مرکزی به سطحی جدید صورت می‌گیرد.

رشیداف همچنین می‌افزاید: پیش از برگزاری نشست مشورتی رهبران کشورهای منطقه، یک کنفرانس بین‌المللی با موضوع «ارتباط متقابل در آسیای مرکزی: چالش‌ها و فرصت‌های جدید» برگزار خواهد شد. این کنفرانس در بازه 19 و  20 فوریه سال 2019 در تاشکند صورت خواهد گرفت. متخصصین برجسته از جمله از قرقیزستان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

علاوه بر این، رئیس ماموریت دیپلماتیک ازبکستان در قرقیزستان اظهار داشت که انتظار می‌رود نظام ویژای جاده ابریشم میان ازبکستان و قزاقستان نیز در در فوریه 2019 آغاز به کار کند.

سفیر ازبکستان در قرقیزستان همچنین تصریح می‌کند: عزمی جدی در طرف قرقیزی برای پیوستن به بدیل آسیای مرکزی ویزای شنگن اتحادیه اروپا، وجود دارد. ما مطمئنیم که چنین اقدامی به افزایش جذب توریست به منطقه کمک خواهد کرد.

کامل رشیداف همچنین تاکید کرد که کمیسیون بین دولتی روابط دوجانبه در تاشکند در سطح نخست‌وزیران نیز در سال جاری میلادی (2019) در تاشکند برگزار خواهد شد. او در پایان می‌افزاید: طرفین پیاده‌سازی نقشه راه روابط را که توسط نخست‌وزیران ازبکستان و قرقیزستان در 18 دسامبر 2018 امضا شده است، آغاز کرده‌اند.

پس از روی کار آمدن شوکت میرضیایف در ازبکستان تلاش‌های زیادی از سوی وی برای توسعه همگرایی میان کشورهای آسیای مرکزی با محوریت تاشکند صورت گرفته است.

افغانستان: نقطه اصلی همگرایی منافع بازیگران مهم جهانی در آسیای مرکزی"ویزای ابریشم" و توسعه توریسم در آسیای مرکزیآسیای مرکزی: مبارزه برای یک آینده جدیدرویدادهای مهم سال 2018 در آسیای مرکزی

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط قرقیزستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرقیزستان قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه چهارم از درس‌گفتار مجازی «بازتابِ دین در علم، هنر و فناوری» با موضوع دین و روان شناسی به همت بنیاد آیت الله حائری برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی استاد تمام گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

کد خبر 6061844 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین در امروز
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • نشست دین و روان‌شناسی برگزار شد
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • دومين برد دختران آيس هاكى ايران در آسيا
  • دومین برد دختران هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا