Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@09:27:10 GMT

حقیقی:آثارجشنواره هنر مقاومت شگفت زده ام کرد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۵۵۳۴۹۷

حقیقی:آثارجشنواره هنر مقاومت شگفت زده ام کرد

گرافیست و طراح برجسته کشور و دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه آثار منتخب پنجمین جشنواره هنر مقاومت بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره هنرمقاومت ابراهیم حقیقی گرافیست ، طراح و مدیر هنری برجسته کشور و دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراه هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار منتخب پنجمین جشنواره هنرمقاومت بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم حقیقی درحاشیه این بازدید گفت: آثار این جشنواره مرا به وجد آورد و شگفت زده ام کرد و اذعان می کنم که بسیاری از آثار این نمایشگاه باکیفیت و در سطح هنری بالایی قرار دارند.به طور مثال در برخی رشته ها مثل عکس یا کاریکاتور شاهد آثار خوبی بودم مخصوصا در بخش عکس و تصاویری که بانوان باموضوع زن ایرانی ثبت نموده بودند.


طراح سیمرغ جشنواره بین المللی فیلم فجر افزود:پیش از این در خصوص گرافیک و خصوصا پوستر در کشور بسیار نگران و مایوس بودم و گرافیک شلخته و سطح نازل و بی کیفیت بسیاری از تبلیغات شهری از بقالی ها گرفته تا بیلبوردهای شهری مرا به طور کلی نگران کرده بود، اما با دیدن آثار جوانان گرافیست و طراحان حاضر در نمایشگاه به جرات میتوانم بگویم که می بایست در افکارم تجدید نظر جدی انجام دهم چرا که آثار باکیفیت و جذابی را خصوصا  در بخش پوستر این نمایشگاه شاهدبودم.

 


وی همچنین با انتقاد از شرایط گرافیک پوسترهای سینمایی کشور گفت: در بحث پوسترهای سینمایی کشور و به طور کلی تبلیغات فیلمها متاسفانه دچار پسرفت هستیم که این موضوع به نظرمن دوعامل اصلی دارد یکی مفاهیم سخیف و مبتذل فیلمها که در پوستر این فیلم ها هم به وضوح شاهداین  مورد هستیم و عامل دیگر کج سلیقگی طراحان پوستر فیلمها هستیم که این دوعامل باعث اصلی رکود و پسرفت کاملا مشهود گرافیک پوستر های سینمای کشور می باشد.هرچند که خوشبختانه من با دیدن آثار جوانان حاضر در این جشنواره بسیار امیدوارشدم که این نسل جدیدمستعد بتواند با هدایت درست درآینده حرفی برای گفتن داشته باشد و اینده هنروگرافیک ایران را تعالی ببخشد.


حقیقی در باره طراحی منحصربه فرد و خاص نمایشگاه پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت نیز گفت: با دیدن فضای بدیع و خلاقانه این نمایشگاه به وجد امدم چراکه باساده ترین مصالح به شیوه ای کاملا نو و بدیع پیام اصلی و مضمون نهفته درنمایشگاه به بازدیدکننده القا می شود.چرخش درست و فضای مناسب این نمایشگاه به بازدید کننده این امکان را می دهد که به راحتی درفضاهای اختصاصی بخش های نمایشگاه بچرخد و از نزدیک جزییات کارها را با نورپردازی مناسب ببیند.تمامی این موارد جزو فاکتورهایی است که یک نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی می بایست دارا باشد و خوشحالم که با حضور در این نمایشگاه از نزدیک شاهد فعالیت های برگزار کنندگان جشنواره و اکران مناسب اثار این جشنواره موضوعی بودم.


نمایشگاه آثار منتخب پنجمین جشنواره هنر مقاومت تا بیست و چهارم بهمن ماه در سالن شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقمندان خواهد بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی

سید حسین سیدی اظهار داشت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در چارچوب ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، ترکی، فارسی و شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شایان توجه شاعران از این بخش جشنواره اشاره و رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد.

به گفته سیدی، در دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد تاکید کرد: در چارچوب توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعر‌ها در تراز ملی و استانی باشند.

به گفته وی، در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

برگزاری محافل شعرخوانی در عراق، ترکیه و افغانستان

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه همچنین در افغانستان برگزار خواهد شد.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار، عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • استقبال از نمایشگاه قرآنی امسال بیش از توقع بود/ ۱۰۰ جلد از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) به چاپ می‌رسد
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد