Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ در جریان بررسی اعتراض هیئت تطبیق مصوبات شورا به مصوبه معرفی 4 نفر از کارشناسان متخصص در امور فنی و شهرسازی، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه هیئت تطبیق اعتراضی نسبت به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با موضوع معرفی 4 نفر از کارشناسان متخصص در امور فنی و شهرسازی داشته است، اظهار کرد: این موضوع در مصوبه سال ٨١ شورا با عنوان ساماندهی وضعیت فعالیت کمیسیون های ماده صد قانون شهرداری ها و  در بند «ب» تبصره 5 ذیل ماده یک مصوبه سال 87 شورای شهر تهران مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اعطا ادامه داد: در اعتراض هیئت تطبیق دو اشکال مطرح شده است؛ یکی اینکه قانون گذار هیچ گونه وظیفه و اختیاری را برای شوراهای شهر با نظارت و فعالیت کمیسیون های ماده 100 قانون شهرداری ها در نظر نگرفته است.  دومین اشکال معطوف به این بود که در تبصره یک ماده 100 قانون شهرداری ها، اعضای کمیسیون ماده 100 صراحتاً مشخص شده اند و افراد دیگری تحت هر عنوان در این کمیسیون شبه قضایی نمی توانند حضور داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر در این باره توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: این مصوبه توسط شورای شهر تهران در سال 87 به تصویب رسیده و لازم الاجرا است و این مصوبه همچنان معتبر است و نمی توان به اجرای این مصوبه اشکال گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در تبصره پنجم ماده یک این مصوبه مربوط به سال 87 گفته می شود که به منظور رعایت عدالت و حفظ حقوق شاکی و متشاکی و اعمال دقت در فرایند صدور رای و همین طور حفظ استقلال کمیسیون های ماده 100 در رعایت شیوه نظارت نسبت به انتخاب کارشناسان متخصص امور فنی و کمیسیون های شهرسازی اقدام خواهد شد و در نهایت این کارشناس به تایید شورا برسد.

اعطا با بیان اینکه این مصوبه لازم الاجرا است و تا به حال هم بر همین اساس عمل شده است، اضافه کرد: مشخص نیست که چرا اجرای این مصوبه توسط شورا مجدداً مورد اعتراض واقع شده است. در خصوص 4 نفری که معرفی شدند در صحن رای گیری شد و البته پیش از آن نیز 7 نفر دیگر معرفی شده بودند. معرفی و رای گیری برای آن ٧ نفر ( براساس مصوبه سال ٨٧) مورد اعتراض هیات تطبیق واقع نشد، اما الان برای معرفی ۴ نفر دیگر اعتراض شده است و دلیل این تناقض روشن نیست.

محمود میرلوحی در مخالفت با مصوبه پیشین شورای شهر تهران مبنی بر معرفی کارشناسان متخصص در کمیسیون ماده ۱۰۰ عنوان کرد: چرا باید به کارشناسانی از گذشته هستند و ممکن است با رفاقت آمده باشند، اصرار دارند. این بحث ها را تمام کنید.

وی افزود: وقتی می خواهیم آدم جدی  بیاوریم می گویند آن ها سر قفلی هستند. باید به آقای حناچی در این خصوص تذکر داد.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: مناسبات قبلی را سالم نمی دانیم و معتقدم معرفی کارشناسان اساسا نیاز به مصوبه ندارد چرا که چاله ای کنده شده تا سرقفلی حفظ شود.

افشین حبیب زاده در موافقت با مصوبه شورای شهر که مورد اعتراض هیات تطبیق قرار گرفته بود گفت: در اعتراض فرمانداری گفته شده شورا نمی تواند ناظر و عضو در کمیسیون ماده ۱۰۰ معرفی کند، شورای شهر چنین کاری انجام نداده است.

وی افزود: ما تنها کارشناسان متخصص در امور شهرسازی را معرفی کردیم و این امر مصوبه شورا دارد و مغایرتی با قانون ندارد.

در ادامه جلسه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر در تائید گفته های حبیب زاده عنوان کرد:  معرفی ۴ کارشناس از مصوبات شورا بوده که مشاورین به تائید صحن رسیده و ما در این زمینه مصوبه داریم.

گفتنی است شورای شهر تهران با ۱۸ رای موافق بر مصوبه گذشته خود اصرار و اعتراض فرمانداری را رد کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر شورای شهر تهران شهرداری معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست

محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کمیسیون بند ۲۰ که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی می‌باشد، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو می‌باشند، رای‌هایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده است.

محمد باقر پارساییان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقوا سازی در شهر یزد رای پلمب صادر شد و اجرا گردید ولی این رای‌ها ابطال گردیده است، از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که چند روز با خانواده خود در کنار این ۲ واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یانه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.

او ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند ۲۰ توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست، چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم و شهر آسیب ببیند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی