Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: در نامه صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای به علی لاریجانی پیشنهاد‌های حزب ندای ایرانیان را به منظور اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطرح کرد. متن نامه به شرح ذیل است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

با سلام و تحیّات

در آستانه ورود به دهه‌ی پنجم عمر با برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، حزب ندای ایرانیان، ضمن پاسداشت رادمردی‌های زنان و مردان آزادیخواه ایران عزیز در تمامی صحنه‌ها، بر خود وظیفه می‌داند پیگیریِ اصلاح و بهبود قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان که بر ارتقای اعتماد عمومی تأثیرگذار است را به سرانجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب ندای ایرانیان اولین مجموعه‌ای بود که در بهمن ۱۳۹۵ با بررسی قوانین موجود و شناسایی خلأ‌های قانونی، ضمن جمع‌آوری اسامی مدیران بازنشسته‌ی ارگان‌ها، نسبت به پیگیری مداوم اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان تا تصویب آن در صحن علنی مجلس، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و دوشادوش نمایندگان محترم، در شادی جوانانی که چشم امید به تصویب این قانون که به فرموده مقام معظم رهبری، "مورداحتیاج بود و جای خالی آن در قوانین احساس می‌شد"، شرکت نمود.

اما از همان آغاز تصویب، شنیده‌ها و اخبار پراکنده‌ای در میان رسانه‌ها مبنی بر تلاش برخی از مسئولین برای ایجاد تفسیر‌های شخصی و حمل آن تفسیر بر ایجاد تبصره و استفساریه قانونی به جهت ابقا در پست خود، منتشر می‌شد. تلاشی که به باور کارشناسان، آفت اجرای صحیح قانون است و در نهایت به بی‌اعتباری قانون می‌انجامد.

حال که با گذشت بیش از ۵ ماه از تصویب این قانون، چه بنا بر اشکالات مشخص‌شده در روند اجرا و چه در پی بیانات رهبر انقلاب، فرصت بازنگری این قانون در مرکز پژوهش‌های مجلس محترم ایجادشده است، حزب ندای ایرانیان فرصت را مغتنم شمرده و پیشنهاد‌های خود را در دو حوزه‌ی کیفی و حقوقی، جهت اصلاح و افزایش سطح کارآمدی این قانون تقدیم می‌دارد.

لازم به ذکر است توجه ویژه به روح مستتر در این قانون که همانا ارتقای بهره‌وری ارکان دولت در گستره‌ی ایران اسلامی و استفاده از توانایی و پویایی نیرو‌های جوان متخصص در خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران‌زمین است، سرلوحه‌ی پیشنهاد‌های ارائه‌شده قرارگرفته است.

در خصوص نکات و ملاحظات مورد توجه رهبر معظم انقلاب که به درستی بدان اشاره داشتند، ماده‌ی حقوقی زیر به منظور اصلاح لایحه پیشنهاد می‌شود:

تبصره - معیار بازنشستگی کارکنان بند "د" و " هـ" قانون مدیریت خدمات کشوری و شهرداران و روسای مناطق آزاد عدد ۸۵ در نظر گرفته شود. به‌طوری‌که مجموع سن و طول مدت خدمت باید کمتر از عدد ۸۵ باشد (مدیران با فرض ۳۰ سال خدمت در صورت توان و درخواست، تا سن ۵۵ سال امکان حضور داشته باشند).

همچنین پیشنهاد‌هایی که می‌تواند در زمینه­ی ارتقای سطح کیفی قانون مورداشاره اثرگذار باشد به شرح زیر است:

تعریف شاخص کارآمدی ملی که بر اساس خروجی تصمیم‌های فرد و تأثیر آن‌ها بر افزایش درآمد ملی، رفاه اجتماعی یا آمادگی‌های دفاعی سنجیده می‌شود

تأثیر شاخص کارآمدی ملی در تصمیم به بازنشستگی فرد بر مبنای تعاریف قانونی بند یک (در موارد استثنا) و البته با قید زمانی یک تا دو سال برای جانشین‌سازی

احصاء سایر موارد استثنا در قانون به صورت دقیق

تشکیل و ایجاد بخش ویژه نظارتی و محول کردن وظایف مربوطه طی آیین‌نامه در یکی از نهاد‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور و همچنین الزام کلیه سازمان‌ها و ادارات مشمول این قانون در جهت ارائه گزارش ماهیانه نسبت به روند اجرای این قانون

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی!

فارغ از راه‌های گریز موجود در قانون جاری که بعضاً اجرای صحیح و امیدبخش آن را مختل نموده است، لزوم تبیین راهکار‌های قانونی برای جذب و ارتقای جوانان متخصص و تحقق شایسته‌سالاری، نکته‌ی مغفولی است که بعد از اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، بسیار خودنمایی نمود.

اگرچه این قانون، برای کاهش آمار بیکاری تدوین‌نشده و صرفاً پویایی نظام دولتی بر مبنای تزریق نیرو‌های مدیریتی جوان به سطوح بالای تصمیم‌گیری را مدنظر قرار داده است، اما آمار‌های مرکز آمار ایران در خصوص تعداد بیکاران در تابستان گذشته نگران‌کننده است.

حزب ندای ایرانیان، به عنوان نماینده‌ی قشری از جوانان این مرزوبوم، از نمایندگان مردم انتظار دارد به منظور گسترش نشاط اجتماعی و اعتلای اعتماد عمومی، تدوین قوانینی را در دستور کار قرار دهد تا زمینه‌ی جذب جوانان و ارتقای شغلی جوانان شایسته به‌گونه‌ای طرح‌ریزی شود که چرخش نخبگان، شایسته‌سالاری و جانشین پروری به بهترین شکل ممکن در سازمان‌ها، برقرار گردد که دیگر نیازی به بکارگیری بازنشستگان محترم نباشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دبیرکل حزب ندای ایرانیان بازنشستگان قانون منع بکارگیری بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد : اگر جوابی قاطع به رژیم صهیونیستی داده نمیشد تیر یاسی بر قلب تمام جنبش مقاومت می شد و وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل این تجاوز تاریخی بود.

محمد علی وکیلی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: سالیان سال است که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می دهد دانشمندان ما را ترور و به اماکن ما حمله کند و در مرحله آخر به کنسولگری کشورمان حمله کرد که حکم خاک ایران را داشت.

وی افزود: اگر جوابی داده نمی شد تیر یاسی بر قلب تمام جنبش مقاومت میشد و تمام امید جریانات مقاومت به موازنه بخشی جمهوری اسلامی ایران در این رویارویی نامتوازن است.

وکیلی ادامه داد: اگر سکوت می کردیم و ملاحظات منطق های، صبر راهبردی و ... را ترجیح میدادیم، ما هیچ چیز برای رو کردن نداشتیم. این رژیم یاد گرفته که اگر جوابی نگرفت گام بعدی را محکمتر بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل این تجاوز تاریخی بود.

وی اظهار داشت: اردن به لحاظ جغرافیایی حائل بین کشور‌های اسلامی و اسرائیل است و طولانیترین مرز را با فلسطین اشغالی دارد و در پس میزبانی از فلسطینیان نان جاسوسی از محور مقاومت را میخورد.

وکیلی افزود: اردن در نفاق تاریخی زندگی کرده است. پدر سلطان فعلی اردن نماد یک منافق در حکومت‌های اسلامی بود. خوشبختانه وعده صادق دست آن‌ها را رو کرده است.

وی اظهار داشت: راه نجات فلسطین با توجه به مرز جغرافیایی با کرانه باختری اردن است. مشروط به این که ملت اردن توجه داشته باشند.

فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: به لحاظ تاریخی مشخص شده است که منافع ملی حوزه انسجام بخشی ما است. بعد از نقلاب هر زمان مسئله به منافع ملی گره بخورد روایت حزبی و نگاه حزبی را کنار میگزاریم و پشت سر روایت ملی قرار میگیریم و زبان وحدت ملی غالب میشود.

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است