Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ژیلا آگاه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس رشته های تخصصی زنان و زایمان و ساخت پروتزهای دندانی در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه علوم پزشکی سبزوار راه اندازی و از نیم سال دوم تحصیلی 97-98 پذیریش دانشجو دارد.
وی گفت: رشته تخصصی زنان و زایمان با پذیرش سه دستیار برای یک دوره در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین هدف از ایجاد رشته ساخت پروتزهای دندانی را تربیت متخصصان مورد نیاز لابراتوارهای دندانپزشکی مراکز آموزشی، درمانی دولتی و خصوصی ذکر و بیان کرد: رشته ساخت پروتزهای دندانی با پذیرش 15 دانشجو به مدت یک دوره راه اندازی شده و دانشجو می پذیرد.
دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 168 عضو هیات علمی وحدود 2080 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی و تخصصی آموزش علوم پزشکی را در غرب خراسان برعهده دارد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها دانشگاه علوم پزشکی دولتی و خصوصی زایمان علوم پزشکی کارشناسی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دیدبان پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم توجه به زیرساخت‌های حوزه درمان و تکمیل پروژه‌های عقب مانده این حوزه است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس دولت سیزدهم به استان قزون توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان قزوین انجام شد، تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۴۲ پروژه درمانی در استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده و دو طرح نیز به طور موقت تحویل داده شده است.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ۶۰ پروژه در استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: یکی از اصلی ترین پروژه‌های حوزه درمان در استان قزوین مربوط به ساخت و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم این بیمارستان تنها ۹ درصد پیشرفت داشت اما امروز ساخت این بیمارستان تا به امروز ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

وی جابجایی بیمارستان اعصاب و روان استان را نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان دانست و عنوان کرد: این پروژه در فضای دانشگاه سابق غزابی با ۱۵۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید.

دیدبان بیان کرد: یکی از مشکلات حوزه درمان در کشور کمبود پزشک در برخی‌های تخصصی است و کمتر کسی در برخی حوزه‌ها مثل جراحی کودکان به تحصیل می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برخی رشته‌های پزشکی در حال حذف شدن است، ادامه داد: متأسفانه کسی از رشته تخصصی طب اورژانس و بیهوشی استقبال نمی‌کند و در رشته‌هایی همچون رشته بیهوشی ورود بسیار کمی را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با این روند در سالهای دیگر در برخی رشته‌های تخصصی با مشکل روبرو خواهیم بود، ادامه داد: حقوق پایین این رشته‌های تخصصی و پرداخت دیر به دیر کارانه‌های تأمین اجتماعی در کاهش استقبال از این رشته‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی از راه اندازی دانشکده داروسازی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد و بیان کرد: بدون شک با راه اندازی این دانشکده شاهد ساخت یکی از بهترین دانشکده‌های داروسازی کشور با ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی خواهیم بود.

دیدبان در پایان با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین بویین زهرا گفت: در این بیمارستان پزشک متخصص وجود دارد اما در برخی ایان شاهد مراجعه بیشتر و در نهایت انتظار بیشتر مردم برای رسیدگی هستیم.

کد خبر 6085514

دیگر خبرها

  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی
  • بحران خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی