Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه فرهنگ جامعه در درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد، گفت: فرهنگ رانندگی از جمله موضوعاتی است که نمایان‌گر فرهنگ عمومی جامعه است که ارتقای آن نیاز به تقسیم مسئولیت و مشارکت همگانی دارد.

 

رقیه صادق‌زاده با بیان اینکه باید از نقش زنان در تغییر رفتارهای ایمنی استفاده کرد، افزود: نمونه‌های موفقی از مشارکت زنان در حوزه‌های مختلف وجود دارد که نقش موثر آن‌ها را در روند تصمیم‌گیری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه نقش زنان در آموزش، تربیت و کارهای فرهنگی قابل چشم‌پوشی نیست، افزود: عزم و اراده بانوان می‌تواند آنها را به مؤثرترین اعضای جامعه تبدیل کند که در این راستا حمایت و تقویت زنان از طریق ارائه آموزش‌های کاربردی یک اولویت است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها در این ایام، ابراز امیدواری کرد با مشارکت زنان شاهد کاهش سوانح جاده‌ای باشیم.

 

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به اینکه کشور ما از نظر ناهنجاری‌های ترافیکی وضعیت خوبی ندارد، گفت: خسارات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور، سالانه 8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می‌شود؛ علاوه بر این بیشترین قربانیان سوانح جاده‌ای نیز افراد 15 تا 35 ساله یعنی نیروی فعال جامعه که از این نظر کشور ما خسارت بزرگی را متحمل می‌شود.

 

رضا طوسی افزود: راه حل این معضل، تنها بحث‌های حاکمیتی نیست؛ بلکه تعاملات اجتماعی و اصلاح ناهنجاری‌های رفتاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: رفتارهای ترافیکی در کشور ما از نظر کمیت و کیفیت با هیچ استاندارد جهانی سازگار نیست و ما نیاز به ارتقای اطلاعات و اصلاح رفتارهای رانندگی داریم.

 

طوسی با بیان اینکه طبق آمارها، تخلفات رانندگی مردان بیشتر از زنان است، گفت: ظرفیت پذیرش فرهنگ صحیح رانندگی در زنان بیشتر است و باید از طریق زنان به نسل جدید منتقل شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور است، گفت: با توجه به نقش چندگانه زنان در جامعه و پای‌بندی آنان به قانون، باید در بحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از ظرفیت آنان استفاده شود.

 

محمدباقر هنربر با بیان اینکه مهم‌ترین نقش بانوان، تعلیم و تربیت در درون خانواده‌هاست، افزود: تبیین ابعاد مختلف و اثرات سوانح جاده‌ای برای زنان و افزایش تاب‌آوری و آگاه‌سازی آنان از طریق رسانه‌ها از جمله اقدامات ضروری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترافیک تصادفات رانندگی دستگاه های اجرایی زنان قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۵۵۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه دوم فوت شدگان ناشی از تصادفات کشور به تهران اختصاص دارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: در استان تهران با افزایش ۲.۹ درصد و در شهر تهران با افزایش ۶.۶ درصد تلفات انسانـی مواجـه هستیم و استان تهران در خصـوص فوت شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

نیکوکار گفت: در آمار مقایسه‌ای ۱۱ ماهه فوت شدگان ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۱ تعداد آن ۱۳۱۳ نفر بوده که سهم شهر تهران ۶۷۶ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد آن ۱۳۵۲ نفر بوده که سهم شهر تهران ۷۲۱ نفر است.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در این زمینه افزود: در قانون رسیدگـی به تخلفات رانندگـی، تقسیم کار فی مابین دستگاه‌های اجرایی و انتظامی صورت گرفته است و وظایف و تکالیف نیز مشخص شده است که در صورت اجرای دقیق آن تلفات انسانی و خسارات مادی در استان تهران به طور محسوس کاهش خواهد یافت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران اضافه کرد:راه اندازی سامانه پیامکی اعلام تخلفات رانندگی متصل به دوربین‌های پایش تصویری و نظارت شهری به صورت بر خط، اقدام در جهت حمایت از طرح ۱۰ راهور فاتب موضوع ساماندهی موتور سیکلت از سوی شهرداری و استانداری و دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر تهران، تهیه یا تدوین نظام رتبه بندی ایمنی خودرو‌ها توسط وزارت صمت و سازمان استاندارد با هدف کسب اطلاع خریداران از کیفیت خودرو‌ها ازجمله این اقدامات است.

وی بر تأمین اعتبار ساخت چهار بانده شدن محور فیروزکوه ـ سمنان توسط اداره کل راهداری استان تأکید و از آن اداره کل در مورد کاهش نقاط حادثه خیز و به روز رسانی دوربین‌ها تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا زوجین برای فرزند دوم دچار تردیدهای جدی می‌شوند؟
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • تهران در جایگاه دوم تصادفات فوتی/ راهکار کاهش خسارات سوانح رانندگی در پایتخت چیست؟
  • کسوف و خرافات پیرامون آن
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات در طرح نوروزی خراسان جنوبی
  • کاهش ۵۰ درصدی تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی
  • از تلفات چهارشنبه سوری تا تصادفات جاده‌ای
  • جایگاه دوم فوت شدگان ناشی از تصادفات کشور به تهران اختصاص دارد
  • بازنگری در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران/ جامعه علمی کشور همکاری کنند